• 0

hoe stel je je geld in bv veilig?

Hallo,

 

ik heb een kapitaal in een bv zitten (helaas te goeder trouw geweest) waarbij iemand anders 100 % aandeelhouder is en volledig zelfstandig bevoegd is. Door allerlei vreemde zaken krijg ik nu toch wel heel ernstig het idee dat ik straks met heel veel schuld zit en mijn kapitaal gewoon kwijt ben en er niets mee kan.

Heeft iemand ervaring met zoiets, weet iemand hoe ik bijv. een accountantscontrole kan afdwingen, waar moet ik daarvoor bij zijn.

Als iemand nog andere suggesties heeft, deze zijn welkom.

 

Groetjes van Deborah

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

nee ik heb samen met mijn man de bv aangekocht in gemeenschap van goederen, dit is overigens bij een notaris vastgesteld (hypotheek en lening). daarna is er huwelijkse voorwaarden opgezet. man heeft een jaar lang financieel zaken gepland (o.a. zoveel mogelijk schulden gemaakt) waardoor ik nu er een scheiding volgt waarschijnlijk wel mede aansprakelijk ben voor de financiering van de gezamenlijke bv, waarbij het e.e.a. naar een andere bv gesluisd wordt die na huwelijkse voorwaarden is opgezet.

Heb je zo voldoende info sofia?

Link naar reactie
  • 0

Neen het is me nog niet duidelijk.

Je zegt samen een BV gekocht te hebben, maar geen aandeelhouder te zijn en er is geen leningsovereenkomst. vwb jouw kapitaal. Hoe moet ik dat kapitaal van jou interpreteren?

 

Bedoel je wellicht te zeggen, dat je destijds meegetekend hebt, bij het verkrijgen van een financiering, (hypotheek en lening)waarmee jouw man de aandelen van die BV kon kopen? later zijn huwelijkse voorwaarden opgesteld. Die BV loopt niet echt lekker, en er zijn gelden naar een andere BV doorgesluisd. Hierdoor zijn er in privé spanningen opgetreden, waardoor een echtscheiding voor de deur staat. En dan de vraag:

Hoe ga jij hier zonder kleerscheuren uitkomen ?

 

Heb ik het zo goed verwoord ?

 

Link naar reactie
  • 0

hoi, we hebben inderdaad samen getekend voor de financieringen (pand gekocht, activa, passiva, inboedel, verbouwingskapitaal). Er zijn ook een aantal financieringen waarvoor alleen mijn man destijds heeft getekend, maar ik heb begrepen dat ik daar juridisch gezien ook aansprakelijk voor ben. (dit alles is in gemeenschap van goederen gedaan)

Deze handelingen zijn voor hem al met voorbedachte rade geweest, en ik neem aan dat ik echt getekend heb voor datgene wat ik hierboven heb genoemd.

na de opstelling van de huwelijkse voorwaarden is er een tweede bv opgericht, ook hierin zijn veel extra schulden gemaakt (bv. duurdere auto aangeschaft) ook is er toen er sprake was van de op hand zijnde scheiding met terugwerkende kracht aangegeven dat er minder geld uit de eerste bv werd getrokken als loon (want er zijn natuurlijk veel schulden gemaakt om zondoende minder aan mevrouw te hoeven uit te betalen)

 

En nee het financiele plaatje is niet de reden van de scheiding.

Ik geloof dat dit wel alles is.

Link naar reactie
  • 1

Bebbelientje, het is me duidelijk.

 

Wat als eerste voor jou van belang is: wat zijn de gevolgen voor jou van de door jou geplaatste handtekeningen. Omdat van hieruit niet te overzien is wat en waarvoor jij allemaal getekend hebt en wanneer die huwelijkse voorwaarden zijn aangepast en welke gevolgen die hebben, kan ik alleen adviseren, om alle stukken te verzamelen waarbij jij betrokken bent of denkt betrokken te zijn geweest. Deze map met jouw verhaal wegleggen bij een onafhankelijke accountant of jurist ( of combinatie daarvan.).

Zodra je weet wat alles inhoud, kan je verdere stappen ondernemen om jouw positie zeker te stellen.

 

sterkte en succes,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.