Cursus Schrijven voor zoekmachines

Aanbevolen berichten

Even een uitgebreidere toelichting...

 

Op Higherlevel worden veel vragen gesteld en tips gegeven over zoekmachineoptimalisatie (SEO). Meestal gaan de tips over trefwoorden in de titel, metatags, html-aandachtspunten, trefwoorddichtheid en dat soort basisdingen en randvoorwaarden.

 

Maar aan randvoorwaarden voldoen is niet genoeg. Een prima auto, met de juiste bandenspanning en gevuld met superbenzine maakt nog geen formule 1-coureur.

 

Stel je hebt een prima site die aan de randvoorwaarden voldoet... hoe kom je dan (duurzaam) hoog bij Google? Dat is allereerst een kwestie van goede content. Tekst vooral, die ergens over gaat. Doelgericht, gestructureerd, aansprekend, met diepgang. Hoe je zo'n tekst schrijft, leer je in deze cursus.

 

De cursus is vooral bedoeld voor zelfstandig tekstschrijvers, die voor hun opdrachtgevers zoekmachinegerichte teksten schrijven. Maar daarnaast is hij interessant voor webredacteuren, webbouwers, internetmarketeers en webshopexploitanten.

 

Bij de eerste editie (met 9 tekstschrijvers en 1 webdesigner) bleek de cursus een flinke eye-opener voor de deelnemers. SEO bleek iets heel anders te zijn dan ze altijd gedacht hadden.

Link naar reactie

Klinkt op zich goed, maar wat bedoel je precies?

 

Dat jij zo'n cursus gaat aanbieden of plannen hebt dit te gaan doen? Online of op een zaterdagmiddag ;)?

 

Wat is de specifiek de inhoud van deze cursus en wat zijn de resultaten?

 

Groeten,

Sarah

StH

Link naar reactie

Dat jij zo'n cursus gaat aanbieden

 

Jazeker, ik bied hem al aan. Ik heb hem hier op higherlevel in de agenda gezet, dan wordt automatisch deze bijbehorende discussie aangemaakt. Klik maar eens helemaal bovenaan deze pagina op de titel naast het rode datumblokje "03 okt".

 

Online of op een zaterdagmiddag?

 

Online én op een vrijdag. Dat wil zeggen: activiteiten in een online leeromgeving én een groepsbijeenkomst van een dag.

 

Wat is de specifieke inhoud van deze cursus

 

Je kunt via bovengenoemde link doorklikken naar de promopagina van de cursus (weer op de titel, dan met het home-icoontje) met meer details. Ik link die hier maar niet nog een keer, om niet te spammerig te doen.

 

en wat zijn de resultaten?

 

Dat de deelnemers van de eerste editie de schellen van de ogen vielen ;) Verder poch ik op de promopagina over mijn eigen bezoekersaantallen via Google, als je dat bedoelt.

Link naar reactie

Maar daarnaast is hij interessant voor webredacteuren, webbouwers, internetmarketeers en webshopexploitanten.

En op de site:

De cursus is voor tekstschrijvers, niet voor webbouwers. In jargon: deze cursus is voor whitehat-contentontwikkelaars, niet voor blackhat-SEO's.

Niet dat consistentie boeiend is voor SEO maar toch ;)

Link naar reactie

En op de site:

 

Je hebt helemaal gelijk, scherp opgemerkt.

 

Dat zit zo... ik heb de cursus in eerste instantie gepositioneerd als 'alleen voor tekstschrijvers'. Maar een van de deelneemsters bij de eerste editie is webdesigner en zij wees me erop dat de cursus ook interessant is voor webbouwers e.d. Daarop heb ik mijn verhaal bijgestuurd, maar deze inconsistentie over het hoofd gezien.

 

Ik heb nu het stukje op de site als volgt aangepast:

 

Om elk misverstand te voorkomen: deze cursus gaat over tekstschrijven, niet over de technische trucs waar het in de wereld van zoekmachineoptimalisatie vaak over gaat. De cursus is vooral bedoeld voor tekstschrijvers, maar is daarnaast interessant voor bijvoorbeeld webbouwers, internetmarketeers en webshop-exploitanten die meer bezoekers willen trekken via zoekmachines door tekstuele content te ontwikkelen.

 

Ik hoop dat het zo weer consistent en duidelijk is. Dankjewel voor je opmerkzaamheid.

Link naar reactie

Graag gedaan.

 

En hoewel mijn bezoekersaantallen op m'n hobby-blogje beperkt(er) zijn met 6k per maand zijn dat er wel een stuk meer dan m'n concurrenten met een veelvoud aan paginas en aantal inkomende links (in sommige gevallen) Dus inderdaad; goed schrijven kan het verschil maken.

 

Ik ken René niet, noch z'n cursus. Maar dit is wel een onderbelicht onderdeel van (whitehat(!)) SEO dus moest ik even dit ei kwijt.

 

[edit]Misschien kun je wat tips geven in het seo-draadje[/edit]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.