• 0

Afschrijven audiovisueel

Hallo,

 

wij zijn een vzw in oprichting (gevestigd in Belgie) en hebben enkele vragen ivm afschrijven van audiovisueel materiaal.

Als ik een camera van bv 5000 euro aankoop: op welke termijn mag ik die afschrijven en hoe gaat dat precies in zijn werk dat afschrijven (ik heb een vage voorstelling; cursus bedrijfsbeheer ging daar niet dieper op in)

En als ik die aankoop in het buitenland; maakt dat een verschil?

 

Bedankt; :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je een bedrijf? Dan heb je een boekhouding. Natuurlijk gaat de BTW (op de "OB betaald" rekening, je mag hem ook anders noemen) eraf. De netto prijs schrijf je van je inventaris af, vermoedelijk zo als ik het eerder aangaf. Je vraag is een boekhoudkwestie. Ik raad je aan als je helemaal geen verstand van hebt een boekhouder te raadplegen.

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • 0

Hallo Livecap,

 

Welkom op HigherLevel.

 

Het is voor HL een enorme eer dat steeds meer zuiderburen deze site weten te vinden, maar als je hier vragen gaat stellen over belastingzaken en afschrijvingen krijg je antwoorden die zijn gebaseerd op de Nederlandse wetgeving.

In Nederland is de afschrijvingstermijn op investeringen 20% per jaar. Ik neem aan dat Karel daaraan refereert. (Karel: is dat zo?)

 

In Nederland kunnen je met de vragen die je hier stelt ook (anoniem) terecht bij de Belastingtelefoon voor ondernemers. Hebben jullie zoiets in Belgie niet? Indien wel, dan adviseer ik je je vragen daar te stellen.

 

Succes ermee.

Karen

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.