• 0

BTW heffing bij inklaring container met goederen uit ander EU land?

Beste lezers,

 

Ik heb een Belgische firma en handel in verpakkingsmaterialen. Ik heb in Portugal een zeer interressante leverancier gevonden en heb al bij diverse Short Sea Shipping firma's offertes aangevraagd voor het transport van een 40 ft container met goederen vanuit Portugal naar de Rotterdamse haven.

 

Omdat ik mijn BTW-nummer heb doorgegeven aan de leverancier zal hij geen Portugese BTW in rekening brengen. Het enige wat ik mij afvraag is of bij de inklaring in Rotterdam BTW moet worden afgedragen? Ik weet dat dat niet hoeft voor dergelijke leveringen binnen de EU, ik heb die ervaring namelijk met import uit Duitsland, alleen in dit geval twijfel ik omdat het mijn eerste zeecontainertransport binnen Europa is en de container daadwerkelijk ingeklaard moet worden op de haven.

 

Heeft iemand hier een antwoord op aub?

 

mvg en alvast zeer veel dank.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dat gaat hetzelfde als bij "invoer" vanuit Duitsland: binnen Europa heb je te maken met intracommunautaire verwervingen. Die geef je op in je BTW-aangifte, en daar trek je de BTW ook weer af (dus + en - = 0). Ik neem wel aan dat de goederen door gaan naar België? Als je er in Nederland wat mee gaat doen, bestaat de kans dat je hier ondernemer wordt. Effect is hetzelfde, alleen moet je dan hier (ook) aangifte doen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.