• 0

prive lening aan eigen eenmanszaak

Hallo allemaal. Even het volgende:

 

Ik wil een nieuwe auto op de zaak kopen. (hoi hoi hoi)

 

Om deze auto te financieren ruil ik mijn prive auto in (14000 euro) en de overige 17000 wil ik financieren.

 

Omdat de rentepercentages bij een prive lening vaak lager zijn dan voor een zakelijke lening, zit ik er aan te denken om voor het bedrag prive een lening aan te gaan en deze prive door te lenen aan de eenmanszaak.

 

Kan ik nu de aflossing die ik prive moet doen, door de eenmanszaak laten betalen zodat de aflossing van de omzet worden betaald en niet van mijn netto inkomsten?

 

Wat doe ik ook eigenlijk met mijn prive inbreng (14000 prive auto)

 

Gr,

Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Omdat de rentepercentages bij een prive lening vaak lager zijn dan voor een zakelijke lening, zit ik er aan te denken om voor het bedrag prive een lening aan te gaan en deze prive door te lenen aan de eenmanszaak.

 

Weet je dat zeker?

In mijn beleving is de rente voor een zakelijk krediet. r.c. of lening lager dan die voor de particulier, of je moet wel in een heel risicovolle branche werkzaam zijn.

 

Als je al een particulier product af gaat nemen, let er dan op dat het een aflopend karakter heeft, dat gelijk loopt met jouw afschrijvingstermijnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.