Ik heb even een vraagstuk waar ik graag jullie input bij zou willen.
Stel ik heb een beurs waarvoor ik een publicatie maak. Door voorgaande keren weet ik ongeveer hoeveel bezoekers het beurs gedurende een week gaat trekken en wat de demografische samenstelling is. We weten daarom ook vrij nauwkeurig wat de oplage van de publicatie moet worden.
Aan het maken van de publicatie zijn uiteraard kosten verbonden. Daarom hebben we ervoor gekozen om de publicatie te laten sponsoren. De publicatie heeft 2 thema's en daardoor 2 voorzijden. We streven ernaar om beide sponsoren evenveel exposure te laten krijgen. De advertenties mogen nagenoeg de gehele voorzijde beslaan (A4-formaat). Vanwege het inhoudelijke karakter zijn publicaties op binnenpagina's minder toepasselijk.
Hoe bepaal ik wat een reële prijs is voor de advertenties van de sponsoren? Is dit überhaupt mogelijk, of is dit alleen afhankelijk van mijn overtuigingskracht? Uiteraard realiseer ik me dat veel factoren de prijs beïnvloeden, zoals wat die doelgroep dan is en hoeveel een succesvolle conversie de adverteerder oplevert. Is er echter een soort richtlijn bijv. per 10.000 publicaties? Wanneer wordt iets door marketeers als goedkoop of juist veel ervaren? Is 20 cent per sponsor per publicatie een bedrag waarbij ik moet verwachten dat ze schrikken of juist positief verrast zijn? We verwachten dat mensen de publicatie gedurende het bezoek aan de beurs in hun hand houden, waardoor de duur van blootstelling aan de boodschap langer is dan bijv. een internetbanner.
NB: Onze feitelijke kosten zijn hoger dan 40 cent.
Ik ben heel benieuwd naar jullie inhoudelijke reacties.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ExTax!
ExTax!
Beste Allemaal,
Ik heb even een vraagstuk waar ik graag jullie input bij zou willen.
Stel ik heb een beurs waarvoor ik een publicatie maak. Door voorgaande keren weet ik ongeveer hoeveel bezoekers het beurs gedurende een week gaat trekken en wat de demografische samenstelling is. We weten daarom ook vrij nauwkeurig wat de oplage van de publicatie moet worden.
Aan het maken van de publicatie zijn uiteraard kosten verbonden. Daarom hebben we ervoor gekozen om de publicatie te laten sponsoren. De publicatie heeft 2 thema's en daardoor 2 voorzijden. We streven ernaar om beide sponsoren evenveel exposure te laten krijgen. De advertenties mogen nagenoeg de gehele voorzijde beslaan (A4-formaat). Vanwege het inhoudelijke karakter zijn publicaties op binnenpagina's minder toepasselijk.
Hoe bepaal ik wat een reële prijs is voor de advertenties van de sponsoren? Is dit überhaupt mogelijk, of is dit alleen afhankelijk van mijn overtuigingskracht? Uiteraard realiseer ik me dat veel factoren de prijs beïnvloeden, zoals wat die doelgroep dan is en hoeveel een succesvolle conversie de adverteerder oplevert. Is er echter een soort richtlijn bijv. per 10.000 publicaties? Wanneer wordt iets door marketeers als goedkoop of juist veel ervaren? Is 20 cent per sponsor per publicatie een bedrag waarbij ik moet verwachten dat ze schrikken of juist positief verrast zijn? We verwachten dat mensen de publicatie gedurende het bezoek aan de beurs in hun hand houden, waardoor de duur van blootstelling aan de boodschap langer is dan bijv. een internetbanner.
NB: Onze feitelijke kosten zijn hoger dan 40 cent.
Ik ben heel benieuwd naar jullie inhoudelijke reacties.
ExTax!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17264-hoe-prijs-voor-adverteerders-te-bepalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag