• 0

Kabinetsstandpunt m.b.t. Starters

Nederland moet tot de Europese voorhoede behoren op het terrein van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie. Ter wille van de benodigde integrale aanpak wordt een Innovatieplatform opgericht, waarin de bij onderwijs en innovatiebeleid betrokken ministers en vertegenwoordigers van relevante maatschappelijke partijen (zoals bedrijfsleven en onderwijs- en kennisinstellingen) onder leiding van de minister-president plannen uitwerken voor de te volgen strategie voor kennisontwikkeling en -exploitatie. Het budget voor de Wet bevordering speur- en ontwikkelingswerk wordt verhoogd om met name het midden- en kleinbedrijf te stimuleren te investeren in onderzoek en ontwikkeling. Het klimaat voor startende ondernemers in de technologiesector wordt versterkt. Excelleren in kennis kan slechts door goed en toegankelijk hoger onderwijs en concentratie van onderzoeksgebieden en -locaties, bijvoorbeeld biotechnologie en ICT. Om de kwaliteit te verhogen en concurrentie te stimuleren wordt een deel van de eerste geldstroom overgeheveld naar de tweede. Instroom in en afronding van bèta- en technische opleidingen worden gestimuleerd door, zonodig onorthodoxe, maatregelen.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In ieder geval staat innovatie weer eens hoog op de agenda!

En dat is toch alweer wat kabinetten geleden.

Nu nog maar hopen dat de "denktank" binnen korte tijd komt met concrete maatregelen.

Zeker op het gebied van de aanlsuiting tussen onderwijs en ondernemerschap valt nog heel wat te verbeteren en het stemt mij gelukkig dat het woord "onorthodoxe"" maatregelen al gevallen is, want je zult de (universitaire) wereld echt moeten openbreken wil je ondernemerschap daar in the picture krijgen.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Bernd,

 

Ik ben het weer eens helemaal met je eens :D Hoe krijgen we "echt" ondernemerschap bij de universiteiten en de hoge scholen op de agenda. Het lijkt ze geen moer te interesseren.

 

Groeten,

Nils

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij alleen door een geldstroom eraan te verbinden.

Prestatie-beloning; per onderneming een x bedrag aan financiering.

En ik las inderdaad dat een deel van de geldstroom wordt omgebogen van primaire naar secundair, dus in ieder geval meer prestatiegebonden.

 

Een ander interessant voorstel wat ik hoorde was een systeem van vouchers welke MKB ondernemers kunnen besteden aan inkoop van kennis bij hoogescholen en/of universiteiten. EZ/Onderwijs betaalt de vouchers na besteding. Ondernemer bepaalt of de kennis die hij heeft betrokken een voucher waard is.

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.