• 0

Help a.u.b. !!! Davilex account (laatste versie) hoe het jaar afsluiten !!

Ik heb een klein eenmansbedrijfje gehad het afgelopen jaar wat helaas mislukt is.

Ik maak gebruik van Davilex Account de laatste versie en moet nu voor de boekhouder het jaar 2008 afsluiten en vervolgens de rapportage uitprinten (balans, verlies/winstrek. en grootboek).

Op het gebied van boekhouden (boekhoudprogramma's) ben ik een absolute leek en ik heb geen servicecontract bij Davilex.

ik zit nu echt met de handen in het haar en weet niet wat te doen.

 

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om mij stap voor stap te laten weten hoe ik het jaar afsluit en hoe ik dan alles uit kan printen ??

ik zou je erg dankbaar zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hoeft het boekjaar niet per sé af te sluiten om jouw boekhouder van de nodige informatie te voorzien. Het lijkt me juist verstandiger

om hem van een concept kolommenbalans te voorzien. Zodra hij ermee aan de slag gaat heb je kans dat hij nog met correcties komt. Als je het boekjaar al hebt afgesloten kan je deze correcties niet meer boeken in 2008.

Eerst dus de administratie kritisch laten screenen.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de genomen moeite om mij te antwoorden echter ik wil het toch graag doen zoals mijn boekhouder vraagt en moet het op korte termijn aanleveren.

 

Graag zou ik een antwoord ontvangen op mijn oorspronkelijk vraag als dat kan of anders tips hoe ik e.e.a uit kan printen zonder het jaar af te sluiten.

 

Maar toch bedankt hoor !!

Link naar reactie
  • 0

Graag zou ik een antwoord ontvangen op mijn oorspronkelijk vraag als dat kan of anders tips hoe ik e.e.a uit kan printen zonder het jaar af te sluiten.

 

Je hoeft het boekjaar niet af te sluiten om de cijfers te kunnen printen. Dat zou volstrekt onwerkbaar zijn. Ik heb ooit ( in een ver ver verleden) gewerkt met Davilex. Wat me nog bijstaat is dat je verschillende schermen hebt. Eén waarin je werkt om al je journaalposten in te brengen en de dagboeken te benaderen. En weer een compleet ander menu om rapportages te maken en cijferoverzichten te kunnen zien. Maar daarvoor moest ik telkens het boekhoudgedeelte eerst verlaten/afsluiten.

Het was zeer omslachtig, daarom was ik snel weer van Davilex afgestapt. Zo uit t hoofd kan ik je helaas niet verder helpen hiermee. Heeft de module geen help functie die je kunt raadplegen? Als je Googled op Davilex zou je wellicht ook een online handleiding kunnen vinden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Davilex sluit het boekjaar niet op de normale manier af. Je krijgt eerst een proef afsluiting en daarna een definitieve.

 

Die twee kloppen alleen niet altijd 100% en zijn niet helemaal hetzelfde.

 

Je moet daarom voor de jaarafsluiting een ander pakket kopen om hem goed te doen. Je boekhouder of accountant doet het ook op deze manier

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.