• 0

Zelfstandig ondernemer met lopende BBZ aanvraag + negatief BKR

Ik ben nu al meer dan 3 jaar zelfstandig ondernemer (eigen bouwbedrijfje, eenmanszaak). Ik heb veel gelezen hier over de BBZ aanvraag en alle gevolgen van dien.. Ik zit nu zelf midden in een aanvraag. Er is door het IMK een uitspraak gedaan, alleen helaas zeer teleurstellend.

 

Het gekke is, dat ik nergens mensen/verhalen heb getroffen die net als ik een negatieve bkr notering hebben. Door deze notering heb ik niet de kans gekregen om een 'normaal' starterskrediet aan te kunnen vragen bij de bank. Toen ik net met mijn bedrijfje begon, hadden we een zeer goed ondernemingsplan opgesteld.. daarmee naar de bank en klaar dachten we. Alles was ook bijna in kannen en kruiken bij onze bank, totdat ze een toetsing deden. We wisten niet dat we een notering hadden opgelopen, maar toen dus wel.. Alles was van de baan! Het krediet ging niet door. Vervolgens zelf wel dingen voor elkaar gekregen, maar het is allemaal maar half half. Je wilt graag goed gereedschap kunnen kopen, een degelijke bedrijfsauto.. maar dit kan niet doordat je niks achter de hand hebt.