Ga naar inhoud

retail

Legend
  • Aantal berichten

    1403
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

95

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    persbericht
  • Jij bent:
    anders
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    41-45
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Winkelmarketing
  • Branche
    Financiering & bankwezen

Visie op

  • Mijn mening over ondernemerschap
    Is er nog iets anders dan?
  • Mijn mening over innovatie
    Stilstand is achteruitgang maar vergeet de basis nooit.
  1. retail

    Buren proberen mijn klanten weg te jagen.

    Atlan toch.... De gemiddelde Turk in Nederland is fascistischer dan de gemiddelde Nederlander. Misschien is het goed eens nadenken over de echte redenen waarom jij deze beledigingen uit aan mensen die je aan alle kanten geholpen hebben met jouw vragen i.p.v. meteen te zeuren over discriminatie. Had je gister teveel raki op of loopt de zaak gewoon niet zoals jij wilt? In het eerste geval ben je aan zondigen en in het tweede geval moet je gewoon de waarheid onder ogen zien en de werkelijke redenen proberen op te lossen.
  2. retail

    Opdrachten via Higherlevel

    Ook bij mij heeft HL, net zoals bij Ruben, een flinke duw gegeven in de goede richting. Omdat ik uit de detailhandel kom kon ik detaillisten adviseren wat weer resulteerde in pro bono consulten wat financieel niets opleverde maar wel ervaring en een portfolie in winkelanalyses wat uiteindelijk om te zetten was in een paar betaalde opdrachten van detaillisten die mij vonden via HL. Omdat starters en ondernemers in de shit niet de beschikking hebben over voldoende financiële middelen werden veel opdrachten gratis gedaan en daar had ik wel voldoening van maar de schoorsteen moet ook blijven roken dus dat ging niet goed en ik zag zelf niet hoe het wel goed aan te pakken. Door middel van wat gesprekken met HL leden is er inmiddels een goede draai aan gegeven en wordt er een totaal nieuwe onderneming opgestart. Nu blijkt ook de invloed aan het deelnemen aan b.v. HL waar ik nog wel eens bot uit de hoek kon komen dat dit een behoorlijke stempel op je imago drukt en van invloed kan zijn op de nieuwe onderneming. Dus tijd voor een nieuwe start met nieuwe account en de oude z.s.m. vergeten en misschien nog een cursus van Ruben "spreken in het openbaar" om het compleet te maken.
  3. Het probleem met de marketing is dat de kleine en middelgrote webshophouders alleen gebruik maken van internet terwijl je d.m.v. de "oude" media heel goed bekendheid kan geven aan de onderneming en daarmee een groep bereikt die niet alleen maar met internet bezig is. Het is niet voor niets dat de grote spelers gebruik maken van krantenadvertenties en tv en radio commercials.
  4. retail

    Expres of gewoon een foutje?

    In de Toys XL folder, die overigens in het zelfde folderpakket zat, op alle Lego 3 halen 2 betalen. Na enig rekenwerk van mijn vrouw i.v.m. de aanschaf van 3 grote gebouwen met een totaal van 260,00 is Toys XL voorlopig de beste optie want dan betalen we nu 195,00.
  5. retail

    Expres of gewoon een foutje?

    Staat het nu ergens heel klein weggestopt dan zou ik zeggen dat het niet zo netjes is maar het staat er in duidelijke letters meteen onder. Zie bijlage.
  6. retail

    Prijszetting beste aanpak

    Je kan dit probleem eenvoudig oplossen door een vanaf prijs te maken dus; vanaf 6 stuks 2,42 p/st. In dit geval geen mooi bedrag dus misschien is het aan te passen met 5 cent en bij 12 st.10 cent of een geheel nieuwe berekening maken vanaf 5 st.
  7. Vandaag lag er een folder van Bart Smit in de bus met een aanbieding van 10% korting op alle Lego. Onder deze mededeling staat: "bij aankoop van meerdere lego artikelen geldt de korting op het duurste artikel" In eerste instantie dacht ik dat het een foutje was want de klant koopt eerst één artikel loopt evt. de winkel uit en vervolgens pas het tweede artikel zodat hij daar ook de 10% korting op pakt. Later zat ik er over te denken dat het misschien ook een slimme marketingstruc kan zijn want veel klanten zullen nu denken op bovenstaande wijze extra korting mee te pakken. Hoe denken jullie hierover?
  8. Wie had ooit gedacht dat een marketing strategie van een 17 jarige jongeman in 1952 zoveel invloed zou hebben op onze huidige e-commerce cultuur? Ik denk dat, op wat insiders na, niemand die link zou leggen maar toch is de beslissing van de toen 17 jarige Herman Wehkamp om de winkeldochters van zijn vader, die een manufacturen zaak had, te gaan verkopen en daarna de groei tot het grootste postorderbedrijf in Nederland van wezenlijk belang voor de huidige situatie. In geen ander land in Europa zijn de aankopen via internet zo hoog als in Nederland. En dit alles omdat wij Nederlanders reeds gewend waren aan het kopen op afstand door middel van de “beroemde” vuistdikke catalogus van Wehkamp die 2 keer per jaar met een doffe plof op onze deurmat viel. Als je naar de andere landen kijkt, waar de consumenten niet gewend zijn met het kopen op afstand, zal je zien dat daar de e-commerce nog niet eens in de kinderschoen staat. Samen met de feiten, dat in Nederland relatief veel gezinnen een internet aansluiting hebben, het Ideal betaalsysteem en onze handelsgeest hebben Nederland gemaakt als voorbeeld en trendsetter voor de ons omliggende landen. Ook al komt Nederland net uit de kinderschoenen en zullen de komende jaren cruciaal zijn voor de toekomst. Anno 2010 kunnen we stellen dat de e-commerce met een totale omzet, non-food en inclusief BTW, in 2009 van 3.280 miljoen euro (“maar” 7,4% van de totale besteding aan non-food) nog steeds “booming business” is, en er langzaam maar zeker een duidelijke afscheiding komt van de kwalitatief betere webwinkels en de zolderkamer oftewel “hobby” webwinkels. Aan het aantal ondernemingen, 5.950 op 01-01-'09 is het nog niet te merken, dagelijks komen er meer webwinkels bij dan dat er sluiten maar in de omzet cijfers is dit al duidelijk te merken. Steeds minder bezoekt de consument de kleinere webwinkel en gaat voor de zekerheid en het grotere assortiment van de grote webwinkel. Tegen alle voorspellingen van de “experts” in verwacht ik dat binnen twee jaar de hype om een webwinkel te beginnen over zal zijn en zullen de kleinere webwinkels die niet in een nichemarkt opereren en geen budget besteden aan marketing van het scherm verdwijnen. Ook zal de fysieke detailhandel gewoon blijven bestaan en inspelen op de markt door zelf ook actief aan het internet deel te gaan nemen. Steeds vaker zie je de bestaande winkelketens actief en succesvol deelnemen aan e-commerce en de zelfstandige winkels zullen in de loop van de komende jaren volgen met weliswaar meer een regio functie voor bestellingen en verkoop dan een landelijke functie. Zeiden de “experts” ook niet met de introductie van de video dat er anno 2000 geen bioscopen meer zouden zijn en door internet de kranten geen bestaansrecht meer zouden hebben? De bioscopen zijn er nog steeds en doen mede door 3D goede zaken en de kranten krabbelen, na een flinke dip, langzaam weer uit het dal. Een voordeel, of nadeel zoals u wenst, is dat met het verdwijnen van de “hobby” webwinkels er ook een flinke schoonmaak komt bij de ondernemingen die zich bezig houden met de hosting, webdesign, SEO etc. voor deze “hobby” webwinkels, zodat die markt ook eindelijk volwassen kan worden zonder last te hebben van “hobby” ondernemingen die ver onder de prijs werken. Al met al worden de komende jaren rumoerige jaartjes voor de kleine ondernemers die zich bezig houden met de e-commerce. Note: Daar er veel en steeds weer andere cijfers op het internet te vinden zijn over het aantal webwinkels ben ik uitgegaan van de cijfers van de ondernemingen die zich bezig houden met internetverkoop het CBS en de HBD ( jaarboek 2010). Mijn volgende column zal gaan over de retail omzetcijfers per branche door de jaren heen. René van Zandwijk
  9. retail

    Fietsenmaker op locatie.

    In tegenstelling tot een visboer of bloemenkiosk is een fietsenmaker geen ambulante handel maar een ambacht en daarvoor wordt in de regel geen toestemming gegeven voor een vaste standplaats. Het is wel interessant dat jij nu zegt dat er in jouw gemeente wel een vaste standplaats is vergeven aan een fietsenmaker. Zijn er geen fietsenmakers in jouw gemeente?
  10. Net zoals een ondernemer last kan hebben van bedrijfsblindheid kan een adviseur last hebben van te veel zijn focus richten op zijn specialiteit en daardoor het algehele plaatje vergeet. Studenten daar in tegen willen graag al hun theoretische kennis in de praktijk brengen. Nu hebben nijn voorgangers een goed punt met de stelling dat theorie geheel anders is dan de praktijk wat ik nu zelf ervaar met 20 jaar praktijk ervaring als retailer en nu een HBO opleiding doe waarvan ik me wel eens afvraag wat ik aan die opleiding in de praktijk heb.
  11. Het Nieuwe Ondernemen d.m.v. Social Media is alweer op zijn retour en iemand ondersteunen is iets wat je naar mijn mening pro bono doet.
  12. retail

    Fietsenmaker op locatie.

    Zoals jij het wil mag alleen met vergunning van de betreffende gemeenten die jou daar waarschijnlijk geen toestemming voor geven. Een andere optie, die er al is en erg succesvol is, is op oproep naar de klant te gaan met pech. Dit kan zowel bij de klant thuis als onderweg zijn.
  13. Misschien kan je eens kijken om de huidige activiteiten te combineren met een printshop. Je kan een printshop zelf opzetten door een goede kopieërmachines met andere bijbehorende bedrijfsmiddelen zoals snij -, lamineer - en inbind apparaat te kopen of te leasen. Ook kan je aansluiting zoeken bij een ( franchise) formule in die branche.
  14. retail

    Webwinkel Keur | Denk mee...!

    Gratis is mooi maar je zal toch je keurmerklogo vast moeten leggen om misbruik tegen te gaan wat je geld gaat kosten. Misschien is het verstandig toch geld te vragen om uit de kosten te blijven, dat hoeft geen wereldbedrag te zijn maar 25 euro p/jr. is heel schappelijk.
  15. retail

    Hoe je imago op te krikken?

    Ik heb over deze stelling het weekend eens goed nagedacht en in principe zou het geen "pijn" doen een pak te dragen, ook zal mijn vrouw het wel leuk vinden dat ik weer in pak aan het werk ga ;) Ik voel me niet ongemakkelijk in pak met strop. Ik ga eens serieus kijken naar de mogelijkheden en hoe dit aan te pakken. Thanx.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké