Jump to content

Brammer90

Junior
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    student
  • Gender
    Male
  • First name
    Bram
  • Last name
    Wingens
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Heesch
  1. Onderwerp veranderd van "pinnen bij webshop" naar "afhaallocatie webshop" aangezien de vragen omtrent pinnen zijn beantwoord en ik voornamelijk opzoek ben naar meningen omtrent afhaallocatie van een webshop.
  2. Ik denk dat de invulling ook niet makkelijk is... Nadeel is dat je bijna een winkelcentrum wordt en commentaar gaat krijgen. Dit maar uit mijn hoofd zetten. Ik ben zelf nooit in een van de fysieke locaties van CoolBlue geweest, maar ik kan me voorstellen dat daar enkel afgehaald kan worden nadat het besteld is en maar een heel smal assortiment te bekijken is. Dit zelfde geldt ook voor 4Launch, ik weet wel dat het ideaal is om accessoires erbij te verkopen. Dit geldt mogelijk voor jullie weer minder. Voordeel voor jullie is natuurlijk dat jullie alles in eigen voorraad hebben door de relatief lage inkoopprijs per product? Wij bouwen steeds meer voorraad op maar het hele assortiment is op dit moment nog onmogelijk voor ons, dit is natuurlijk wel een vereiste voor een kwalitatief goede afhaallocatie.
  3. Morloff: Dank voor je reactie, meteen helder en recht door zee! Ik wil iedereen vragen om de discussie voor te zetten omtrent jullie wensen bij een afhaallocatie/showroom, ervaringen zijn van harte welkom!
  4. Daniel F; Bedankt voor je reactie. Ik kende dit geval inderdaad, ik weet dat er veel verschillende gevallen met verschillende uitkomsten zijn. Ik ga van het volgende uit; De klant accepteert een aanbod op de webshop dus dat is dan de locatie en moment van kopen. Betaling en levering gebeuren dan wel in een bedrijfspand maar daar heeft de koop naar mijn mening niet plaatsgevonden. Wouter Hol; Bedankt voor je reactie. Jullie nooit last van de gemeente gehad? Of zitten jullie in een pand dat bestemd is voor detailhandel? Waren dit initiatieven vanuit webshops die zelf fysiek een locatie wilden beginnen of "makelaars" die een gat in de markt dachten te hebben? Ik geloof er namelijk alleen in als betrokken webshops dit samen opzetten. Hoeveel % haalt bij jullie de bestelling af als ik mag vragen? Ik ken een grote webshop in Eindhoven waar bijna 1 op de 3 komt afhalen, dit gaat wel op producten met een gemiddelde orderwaarde van 300 euro. Kan me voorstellen dat mensen voor kabels minder snel een half uur in de auto stappen? Ons doel is ook zeker niet om Nederland z.s.m. te veroveren door op iedere hoek van de straat een winkel te hebben. Onze huidige pand gaat omgestoten worden dus wij gaan op zoek naar een nieuwe locatie, de vraag is of wij op zoek willen naar een locatie met showroom/afhaal. Er zijn in Nederland wel voorbeelden waar dit erg goed is uitgepakt, door een specialistische webshop te ondersteunen met een fysieke winkel.
  5. Goedemorgen allen, Een enkeling onder jullie is mogelijk bekend met onze webshop. Wij hebben zojuist voor de zoveelste keer een "aangenaam" bezoek van de belastingdienst gehad. Nu ben ik mij enigszins zorgen gaan maken of onderstaande mag of niet mag; 1. Klant besteld product via webshop 2. Als betaalmethode kiest klant; "pinnen bij afhalen" 3. Klant maakt een afspraak, haalt het product op en pint Mag dit? Mogelijk relevante informatie: - Wij zitten op een industrieterrein in een bedrijfsverzamelpand - Er worden enkel producten afgehaald en betaald die via webshop besteld zijn - Er worden dus geen producten verkocht op de locatie zelf - Wij adverteren ook niet met winkel en/of showroom Mocht dit juridisch niet mogen, aan welke eisen moeten wij voldoen om dit wel "legaal" voort te zetten? Als toevoeging zou ik ook graag jullie reacties horen op het feit dat een webshop deze mogelijkheid aanbied? Wij nemen erg de overweging om een "stenen winkel" te beginnen op een centrale locatie in Nederland. - Wat zijn je verwachtingen van een afhaallocatie / showroom? - Welke locatie; stadscentrum of goed bereikbaar aan snelweg? Hoe denken jullie over 1 locatie waar bijvoorbeeld 5 webshops een showroom delen met aanverwante producten maar geen concurrende producten? Ik kan me voorstellen dat het interessant is om in ons geval tablets te verkopen in een showroom terwijl een ander (bijvoorbeeld) kabels verkoopt terwijl de buurman televisies verkoopt. Hopelijk kan iemand mij helpen omtrent de regelgeving en hebben we een leuke plek om te discussiëren over webwinkel in combinatie met showroom/afhaal. BVD
  6. Wij zijn sinds kort samen gaan werken met een partij die grote touchscreens levert voor op beurzen en dergelijke. Hun hardware werd vooral verhuurd waardoor ze makkelijk mogelijkheden moesten bieden zodat klanten hun eigen software dusdanig konden omtoveren naar hun eigen huisstijl. Deze software zijn wij gaan vertalen naar tablets en hierdoor heb je een totale interactieve ervaring op groot en klein scherm. Ik wil hier best een geheel vrijblijven naar kijken met je. Ik wil het niet teveel als spam over laten komen dus zal ook meteen de nadelen geven die ik in praktijk tegen kom; - Men wil vaak iets unieks, dit houd vaak ook in dat ze zelf niet makkelijk de content aan kunnen pas dus niet flexibel met informatie voorziening - Zodra het "nieuwe" er vanaf is wordt er na verloop van tijd weinig aandacht aanbesteed - Zoek een partij die het geheel kan bieden voor je, ik heb al veel projecten scheef zien lopen door slechte communicatie tussen soft- en hardware leverancier.
  7. Hallo Jeannine, Ik denk dat het ook erg leuk is om een training te houden waarbij iedereen zijn of haar gedachten even in de vrije loop kan laten gaan. Prioriteit ligt in eerste instantie bij het telefonische klantcontact, als tweede activiteit/training denk ik dat we inderdaad iets creatiefs moeten ondernemen. Dank voor je reactie!
  8. Bedankt voor je super leuke en enthousiaste reactie!
  9. Dank voor je leuke reactie Ard, ik kreeg inderdaad niet bepaald de feedback die ik hoopte en het waren ook niet bepaald zinvolle reacties. Hopelijk krijg meer zinvolle reacties zodat ik erook echt wat mee kan.
  10. Training ziet iedereen als zinnig en iedereen is er ook van bewust dat het goed is om te blijven leren aangezien we allen nog niet veel ervaring hebben. Zoals bovenstaand aangegeven is de zondag bedoelt voor een leuke activiteit en een hapje eten.
  11. Uiteraard is dit in goed overleg gebeurd met de medewerkers, deze gaven al direct aan dat ze liever gezamelijk iets gingen doen. De planning is om eind januari te doen door de toevoeging van twee nieuwe medewerkers die ik graag meeneem en iedereen heeft het vanzelfsprekend al erg druk tijdens de feestdagen. De kerst wordt ook niet geheel vergeten, er staat aankomende week nog een avond uiteten gepland.
  12. Wij maken al ruim een jaar gebruik van Moneybird. Ideaal, online offeren/facturen en er is ook een iPhone App voor. (vind ik een groot pluspunt, voordat je bij een klant wegrijdt de factuur/offerte aanmaken) Heel overzichtelijk en wij betalen slechts een paar euro per maand.
  13. Goedenavond allen! Ik ben op zoek naar jullie meningen, reacties en hulp voor de volgende situatie: Wij zijn een jong bedrijf met 2 jonge eigenaren en 4 jonge fulltime medewerkers. Allen erg enthousiast en we doen ons uiterste best om er samen een goede service en leuk product neer te zetten. Nu heb ik in overleg met iedereen aangeboden om geen kerstpakket aan te bieden (belandt toch bij iedereen op zolder) maar een "trainingsweekend" te houden. Ik zie dat als volgt; Zaterdagochtend ergens een training in telefonische verkoop en 's middags een leuke speelse training om de samenwerking te verbeteren of dergelijke, zondag een leuke activiteit en een hapje eten. Wij zijn een webshop met een afhaallocatie, dit is denk ik handige informatie voor jullie adviezen. - Wat vinden jullie van het idee? - Hebben jullie enig idee waar ik terecht kan voor een leuke training zonder het budget van een multinational? - Hebben jullie een leuk idee als tweede training? Ik wil iets leerzaams waar we allemaal iets aan hebben. - Wat zijn jullie ervaringen van deze trainingen? Wat waren de kosten? Welke trainingen heb je gedaan? Waar? - Mogelijk iemand van jullie interesse om ons wat bij te brengen? Ik hoor graag wat van jullie, bvd!
  14. Dank je, er worden door de verschillende fabrikanten een aantal aanbiedingen gedaan die anders niet gelden. Ik wil niet de gedachte wekken dat het een middag wordt waarna je niet naar huis mag zonder tablet, het is echt bedoeld als kennismaking met tablets en de bijbehorende mogelijkheden. Apple is verreweg de grootste speler op de tabletmarkt maar er zijn veel tablets die ondernemers meer kunnen bieden dan de iPad kan, de iPad zal niet vergeten worden maar hier ligt niet de focus.
  15. -- Dit topic is bedoeld voor discussie over bovenstaand(e) evenement(en). Ik wil u in dit topic ook van harte uitnodigen om suggesties te doen voor deze middag!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept