Jump to content

Libertas

Senior
  • Content Count

    97
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Allereerst heel goed dat jullie privacy van jullie klanten serieus nemen! Naar mijn weten is het in strafrechtelijk onderzoek normaal dat politie zaken vordert. Dan is het echter wel zo dat in de vordering ook zal staan op welke gronden de gegevens gevorderd worden. Ik kon dat niet zo snel vinden in dit topic, maar wellicht zie ik het over het hoofd? Wat is de wettelijke grondslag? Als je die hebt, dan kun je ook bepalen of je er onderuit kunt komen. Eigenlijk ontkom je dan niet aan een jurist die de zaak even wat beter voor je bekijkt. Is er juridisch niet onderuit te komen, dan mag je de gegevens natuurlijk delen (of moet je de gegevens zelfs delen). Het is aan jezelf of je het dan tot een rechtszaak wil laten komen. Overigens ben ik ook geen jurist ;) . Een tussenoplossing zou kunnen zijn om de klant te vragen om toestemming om de gegevens te delen, waarschijnlijk geeft deze klant dat niet, maar heb je die toestemming wel, dan zit je sowieso goed...
  2. Er is over dit onderwerp veel te vinden, toch zie ik door de bomen het bos even niet meer. Het is tijd voor een nieuwe auto. Daarbij is de financiële kant zeker een factor. De opties waar ik tussen twijfel zijn: - Occasion rond de 15.000 prive - Occasion rond de 15.000 zakelijk - Elektrische auto rond de 45.000 zakelijk kopen - Elektrische auto rond de 45.000 zakelijk leasen Mijn situatie is als volgt. Ik heb een BV, hierin zit voldoende winst om vennootschapsbelasting te moeten betalen ;) . Met mijn DGA salaris blijf ik in de 40,85% schaal. Overige winst via dividend of blijft in de BV. Er is voldoende vermogen om zelf de auto te financieren. Ik vermoed onder de 10.000 km per jaar te blijven, waarbij vermoedelijk 75% privé gereden wordt. Nu heb ik al een aantal zaken uitgezocht, ik zou graag valideren of deze aannemelijk zijn + enkele vragen. - Bijtelling elektrische auto komt op circa 740 euro per jaar (aan kosten netto?) - BTW bijtelling van 2,5% als je geen complete kilometeradministratie bij houdt, vermoed dat dit voordeliger is dan wel bijhouden als je 75% privé rijd? Hoe werkt deze bijtelling precies? Komt er dan 2,5% van de nieuwwaarde als loon op mijn inkomen? Kan ik wel alle BTW aftrekken zakelijk? - Na wat rekenen kom ik erop uit dat een occasion privé ongeveer evenveel netto kost als een elektrische auto nieuw zakelijk aanschaffen, klinkt dat aannemelijk? - Hoeveel procent is leasen over het algemeen duurder over een looptijd van 60 maanden? Heb het dan over full-operational lease... - Is er ergens een eenvoudige voorbeeldberekening die ik kan toepassen? Heb alleen https://steinbuch.wordpress.com/2014/11/04/elektrisch-rijden-voor-zzp-en-bv-aanschaf-2016/ gevonden... - Tot wanneer is de 4% bijtelling gegarandeerd? Vanaf wanneer kan deze veranderen als ik de auto in 2019 aanschaf? Alle tips zijn daarnaast welkom ;) .
  3. Ik kwam dit topic tegen en wil toch nog even reageren. Ik denk dat je een mooi concept hebt, maar wat mij wel opvalt is dat je zo vaak "keurmerk" benoemd dat het lijkt of een geverifieerd adres een echt keurmerk is. Dat is het echter zeker niet! Zelf ben ik werkzaam bij webwinkelkeur en heb ik dus enige ervaring op dat gebied. We zijn de laatste die beweren dat een keurmerk 100% zekerheid geeft. Het is namelijk immers 1 van de manieren om de risico's van online aankopen te verminderen. Wat je met geverifieerd-adres doet is enkel controleren of een adres klopt (op een specifiek moment). Wat je echter juist ziet bij oplichters en onbetrouwbare partijen is dat ze tijdelijk een adres huren bij een bedrijfsverzamelgebouw. Eventueel biedt je zelfs valse zekerheden, doordat consumenten niet doorklikken en denken dat ze de garantie hebben dat het adres klopt. Door telkens te noemen dat het een alternatief is voor een keurmerk, ga je daarbij voorbij aan de zekerheden die een serieus keurmerk geeft. Denk dan aan: - Controle gegevens (waaronder bedrijfsgegevens en KVK) - Juridische controle van de webwinkel - Verzamelen klantbeoordelingen - Bemiddeling bij geschillen - Geschillencommissie bij conflict - Controle middels mysteryshoppers Overal op je website komt daarbij de term "keurmerk" terug. De reden dat WebwinkelKeur is opgericht was destijds omdat er keurmerken waren in 2 categorieën: - nietszeggende keurmerken (goedkoop) - dure keurmerken, niet betaalbaar voor de kleine ondernemer Nu doe je precies wat je zegt, namelijk het verifiëren van een adres. Je wekt echter de suggestie dat dat bepaalde zekerheden biedt. Dat zou ik je sterk afraden, het is onnodig en zorgt ervoor dat je in dezelfde categorie komt als nietszeggende keurmerken.
  4. Helemaal (althans bijna helemaal ;)) mee eens, voor ons als keurmerk moeten we ook alle kritiek serieus nemen en het waren ook terechte punten! Toch is het ook goed om kritisch te zijn tegen programma's die onafhankelijk dienen te zijn en ook kritisch zijn op de bedrijven en producten die zij bekijken. Het past dan niet om zonder vooraankondiging bij kleine bedrijven binnen te lopen en fragmenten zo te knippen dat er een eenzijdige conclusie volgt. Een test hoef je niet te doen als de uitkomst alleen gebruik wordt om een al vaststaande conclusie van argumenten te voorzien. Dit doet niet af aan het feit dat er fouten gemaakt zijn en dat we daaruit conclusies moeten trekken. Juist onafhankelijke instanties als de consumentenbond en kassa dienen om partijen als ons te controleren! Daar moeten we blij mee zijn, maar dan moeten deze partijen ook kritisch zijn op hen zelf.
  5. @Fvddungen In het geval van vrijwel alle keurmerken volgt eerst een toets en mag je daarna pas het keurmerk gebruiken. Je krijgt dan ook een pagina op de website van het keurmerk zodat mensen kunnen zien dat de webwinkel goedgekeurd is. @F77 Kassa had helemaal gelijk dat diverse keurmerken (waaronder de onze) grote fouten hebben gemaakt. Het is echter ook geheel onwaar dat ze zomaar goedgekeurd werden. De uitzending was dus wel erg eenzijdig en is ook al enige jaar geleden. Wij hebben onze lessen getrokken, maar houden wel vraagtekens bij de onafhankelijkheid van de uitzending. Waarom werd Thuiswinkel bijvoorbeeld aangehaald als enige betrouwbare partij, terwijl ook andere keurmerken net zo goed uit de test kwamen? https://blog.webwinkelkeur.nl/uitzending-kassa-onze-reactie/ http://www.slagtermedia.nl/het-andere-verhaal-van-webwinkel-keurmerken/ @Pieter Qua kosten is er een groot verschil tussen keurmerken. Zie ook het overzicht op http://webwinkel-keurmerken.nl/vergelijking-webwinkel-keurmerken/ .
  6. @Pieter Wat zeg je dan over een combinatie van een review platform met een keurmerk in 1? Klantenservice is namelijk minstens zo belangrijk, maar als consument is geschilbemiddeling ook erg fijn. Wij bieden daarom beide en bijvoorbeeld ook Thuiswinkel is dit voorbeeld gevolgd.
  7. @Simon, Vervelend om te vernemen. Je had een partneraanmelding verzonden. Door de grote drukte had deze partneraanmelding even wat minder prioriteit, we hadden je echter een mailtje moeten sturen dat onze reactie wat langer op zich liet wachten, excuses daarvoor. Normale e-mails en vragen proberen we altijd binnen 1 werkdag te beantwoorden en blijven niet liggen. Om dan toch nog even te reageren op de inhoud van dit topic, of een keurmerk meerwaarde heeft. Daarbij zijn er meer overwegingen, de eerste is commercieel. Met andere woorden kosten een keurmerk meer of levert het meer op. Dit is een eenvoudige rekensom. Bij ons kost een keurmerk bijvoorbeeld vanaf 7,- per maand. Meet daarbij de stijging in conversie percentage, doe dat keer je omzet per maand en je hebt je antwoord. Om het bedrag terug te verdienen is het break-even al snel bereikt. Bij een goede plaatsing volgt uit vrijwel elk onderzoek namelijk een consequente conversie stijging. Een andere overweging is de verdere meerwaarde. Zo doen we ook aan juridisch advies en kun je bij ons terecht bij geschilbemiddeling. Voor een klein bedrag heb je een derde partij die voorkomt dat je in een welles/nietes terecht komt bij een (onredelijke?) klant. Het is dan fijn om naar een derde partij te kunnen verwijzen. Aanvullend bieden wij ook klantbeoordelingen, wat zeker van extra waarde kan zijn. Ik wil echter niet teveel een verkooppraatje houden. We delen overigens te mening dat keurmerken te makkelijk op te zetten zijn en dat er teveel zijn, dat is jammer voor de partijen die hun werk wel serieus nemen. Wij geloven echter in ons product, en dat is niet zonder reden.
  8. Er wrodt hier over maatwerk gepraat, toch bestaan de oplossingen kant-en-klaar. Daar zijn meerdere aanbieders voor. Bij één van die aanbieders ben ik werkzaam, maar ik hoop dat dit niet als SPAM wordt gezien, omdat dit toch een kant-en-klaar antwoord op de vraag van de TS is. Via Google zullen meer mensen met die vraag zitten... Internationaal: http://www.repricerexpress.com/ http://www.wisepricer.com/ Nationaal: http://www.prijzenspider.nl/ http://www.pricemotion.nl
  9. Ik wil ook zeker voor komend jaar een AOV afsluiten. Nu wil ik dan natuurlijk ook wat goeds, maar ik vind de premies voor adviezen die partijen vragen eigenlijk belachelijk. Een advies kost meerdere honderden euro's plus enkele tientallen euro's per maand voor updaten. Nu weet ik zelf redelijk goed wat ik wil, maar het zijn zoals aangegeven complexe producten. Nu mijn vraag, is het verstandig om zon product zelfstandig af te sluiten? En waarom moet een advies meerdere honderden euro's kosten? Neem aan dat in een dagdeel veel gedaan kan worden? Mijn afweging: - Doel is vooral voor een langdurig arbeidsongeschiktheid te verzekeren. Dus een ziekteperiode van 6 tot 12 maanden na ziekte. - Uitkering tot 67 - 2-3% indexering per jaar - Jaarlijks opzegbaar Nogmaals. Ik vind het geen probleem om te betalen voor mijn advies. Echter vind ik de tarieven die daarvoor betaald moeten worden onbehoorlijk hoog...
  10. Het is inderdaad een vraag en antwoord site die we veel zien. Snel opgezet middels een standaard Joomla module. Ongetwijfeld willen ze meeliften op de naam antwoord voor bedrijven, denk alleen dat die naam te generiek is om de rechten daarop te claimen. Er zijn meer van deze vraag en antwoord websites waarbij bekend namen answers.com en http://www.goeievraag.nl zijn, denk dat de naam antwoordvoorzzpers goed aansluit bij een dergelijk concept en dat daarbij dit verbieden erg moeilijk zal zijn.
  11. @John - Mee eens, de bedoeling is echter ook dat de "adverteerder" banner materiaal op zijn eigen site plaatst en daarmee eigen klanten aanspoort om berichten te delen. Het is meer een klein duwetje in de rug. Ook kunnen mensen hun eigen berichten aanpassen, het is dus een mooie tool om mensen te belonen voor het delen van hun mening (negatief of positief). Natuurlijk zullen daarop ook niet klanten afkomen, maar dat is niet de insteek. Verder die 19% BTW, op welke pagina komt die terug. Slordig, maar we zijn 2 jaar aan het ontwikkelen geweest. Natuurlijk niet full-time, maar het idee is al wat ouder. Vandaar die 19%. We zijn bijna zover ook er echt mee aan de slag te gaan.
  12. @Norbert Ik dacht er eerst hetzelfde over. Hoewel ik winst wil maken, is dat niet het enig doel. Ik heb destijds het boek van Richard Branson gelezen ("Screw business as Usual"). Hoewel het boek erg veel voorbeelden bevat en daarmee veel van het zelfde is, werd het idee van een social enterprise me wel erg duidelijk. Ik had eerst ook het gevoel dat goede doelen en winst maken niet samen gingen. Ik kreeg het gevoel dat bedrijven over de rug van arme mensen winst maakten. Door het verhaal werd me echter duidelijk dat winst maken en een doel nastreven goed te verenigen zijn, zolang het 1 niet ten koste gaat van het ander. Met andere woorden, wanneer een bedrijf door winst na te streven meer moet investeren in goede doelen, dan is dat een erg duurzame vorm van ontwikkelingshulp. Naar mijn idee geeft social enterprise dan ook aan dat sociale doelstellingen hand in hand gaan met winst. Dit is anders dan "we doneren 10% van onze winst" of "we gebruiken alleen duurzame materialen". Natuurlijk, dat is heel goed. Een social enterprise heeft echter ook sociale doelstellingen. Natuurlijk wordt de term vaak als een trend gebruikt, maar wanneer je dit in je business model verweeft, dan is het meer dan een trend. Kortom, het is moeilijk onder woorden te brengen, maar ik zou je aanraden om wat te lezen over deze filosofie. Het idee erachter heeft me zelf erg aangegrepen en overtuigd. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Inhoudelijk: Bedankt voor je feedback! Het juridische deel zal ik inderdaad verder uitzoeken. Het trekken gaat echter automatisch middels een stukje code. Wat de winst betreft. De prijzen de we op het consumten deel tonen gaan rechtstreeks naar het goede doel. Zelf rekenen we daarvoor een opslag van 20% aan de adverteerder. Echter bij inkoop van credits krijgt de adverteerder tussen de 0-10% korting. Tevens worden de kosten waaronder prijzen, marketing, concept ontwikkeling, etc. van dit percentage betaald. Daarmee is onze marge wel erg dun, we hopen echter door voldoende omzet met dergelijke lage marges uit de voeten te kunnen.
  13. In de nieuwe wet zul je de producten moeten verzegelen. Zeker na invoering zullen logistiek partners daarvoor oplossingen gaan aanbieden. Zo denk ik dat een verzegelingssticker op de productverpakking voldoende moet zijn. Natuurlijk moet deze dan wel zo geplaatst worden dat deze verbroken moet worden op de verpakking te openen.
  14. Goed bericht, kleine aanvulling, de 7 dagen van nu moet wel 7 werkdagen zijn. Daarin zie ik nog vaak een foutje sluipen. Verder is het bericht wel redelijk beperkt. Zelf denk ik dat het goed is dat we dit Europees gaan hanteren. Zo is er ook duidelijkheid over hygienische producten. Hier was geen duidelijke regelgeving over. Nu kunnen deze producten verzegeld worden. Tevens krijgen consumenten inderdaad 14 dagen om aan te geven dat ze willen retourneren. Vervolgens krijgen ze ook nog 14 dagen op het product terug te sturen. Dit was 7 werkdagen tot aangeven en een redelijke termijn om terug te sturen. Het is dus goed dat we daarin ook duidelijkheid hebben. Voor alle informatie over dit onderwerp verwijs ik jullie naar de collega's van https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/toekomstige-wetgeving/ . Daar zijn diverse blogberichten te vinden welke meer duidelijkheid geven over dit onderwerp.
  15. Omschrijving van je concept: Het concept is simpel. Bedrijven willen graag mond-tot-mond reclame via social media stimuleren. Daarvoor is het handig een klant een kleine beloning te kunnen geven. Dit kan in de vorm van dit concept. Klanten plaatsen een Facebook Post, Tweet of Like en kunnen daarmee een goed doel steunen. Het bedrijf sponsort deze post, tweet of like met een klein bedrag dat naar het goede doel gaat. Tevens maken gebruikers kans op mooie prijzen. http://bit.ly/14XrFHU Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Na 2 jaar ontwikkeling van het concept hebben we toch een omslag in business model gemaakt. We hebben dan ook besloten er een social enterprise van te maken, anders dan in eerdere ideeën. Het gehele concept is opgezet en voor 99% klaar voor lancering. We hopen deze komende week te lanceren. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Ontwikkelingshulp is alleen duurzaam wanneer dit ook in onze economie verweven is. Door die verwevenheid is het niet alleen het doneren wat we kunnen missen, maar wordt goed doen onderdeel van onze economie. Met SociaalSparen willen we een kleine stap zetten in die richting. Bedrijven kunnen hun reclamebudget hiermee zowel efficient als sociaal verantwoord gebruiken. Tevens is hiermee steun aan goede doelen onderdeel van ons business model. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Voor zover gezien zijn we erg vernieuwend. Heb nog geen gelijke concepten gezien, maar mochten ze bestaan, dan verneem ik het graag. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik hoop vooral feedback te krijgen op het concept en business model. Zien jullie het idee zitten en wordt dit idee ook voldoende duidelijk wanneer je zonder voorkennis de website bezoekt? Bedankt voor jullie reactie! http://bit.ly/14XrFHU
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept