Jump to content

Annedien Hoen

Legend
  • Content Count

    3,202
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Annedien Hoen last won the day on August 7 2019

Annedien Hoen had the most liked content!

Community Reputation

241

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    innovatief ondernemen
    expert advies

Company info

  • Location
    Emst
  • Branch
    Advies
  1. Je moet je niet zo laten intimideren door de 'officiële' taal en onderdelen van een bedrijfsplan Het stelt allemaal niet zo veel voor. Bedenk wel goed welke risico's er feitelijk zijn. Ik zou dan bijvoorbeeld denken aan of de matten voldoen aan de eisen van brandveiligheid voor materialen voor auto's, die moeten naar ik aanneem brandvertragend zijn - ik ben geen jurist, dus ik roep maar even wat mij logisch lijkt) dus dat moet je dan checken bij die leverancier. Kan zijn dat het een ISO certificering moet hebben ofzo. Gewoon even achterhalen. Als je niet meer dan 20.000 euro omzet h
  2. Ik heb even niet helder of je vennoot niet verder kan werken door zijn (v)echtscheiding om emotionele/psychologische redenen of omdat er een kink in de constructie zit waardoor hij "om technische redenen" dit niet kan nu?
  3. Allereerst: gefeliciteerd met je nieuwe leven! Gaan ondernemen is een goede manier om de regie op je leven te nemen en succesvol te worden. Als ik je plannen lees denk ik wel meteen: Oei. De markt voor supplementen en sportkleding is er misschien wel, maar wordt al dicht bevolkt door partijen die juist heel erg goed weten wat ze doen op internet, flink budget hebben om aan marketing te doen en via allerlei kanalen klanten binnen te halen. Heb je zo veel met deze producten dat je per sé hiermee aan de gang wilt? Moet het echt allemaal nu meteen gaan gebeuren? Heb je mogelijkheden om
  4. Je wilt mensen die voor jou naast hun bestaande werk leads vinden belonen met een lead fee. Of lever jij zelf al de leads aan? Je wilt dit op een tamelijk ongestructueerde manier doen, mensen werken wanneer ze willen en ze doen het zoals hen zelf goed lijkt (want geen belscript). Je hebt (dat is althans hoe ik het lees) ook geen duidelijke regels wanneer een partij kwalificeert als interessante lead. Dus het enige bewijs dat iemand een goede lead heeft weten te genereren is als iemand een abonnement koopt? Dat lijkt me ook tamelijk ongecontroleerd en lastig te managen. Of, wat
  5. Sowieso is 'Exclusief Groen' niet een heel sterke bedrijfsnaam, het is een generiek woord en heeft in die zin weinig onderscheidend vermogen. Je gaat waarschijnlijk nog wel wat werk hebben aan bepalen wat jouw doelgroep wordt, wat jouw onderscheidend vermogen is, wat je wilt uitstralen, wat je kernwaarden zijn (enz.) als je een bedrijf wilt lanceren dat opvalt en commercieel succesvol wordt - niet in de laatste plaats omdat heel veel al bestaat, en je echt wat dieper moet graven én bepalen, om je plek(je) te gaan innemen in de veelheid aan aanbieders.
  6. Kom op hé, ga pannenkoeken bakken voor je kinderen! Wat meespeelt met pannenkoeken is de experience. Het oer-Hollandse pannenkoekenhuis, met karrenwielen en dorsvlegels aan de muur, het rood-wit geblokte tafelkleed en liefst ook gordijntjes, de Breugel of kleurplaat placemat, de strooppot en de suikerstrooier. Dat is voor een groot deel waarom mensen willen betalen voor een pannenkoek, want als je uitrekent wat het aan ingrediënten kost ... en zelfs als je al die andere kosten doorberekent, zijn pannenkoeken zeer lucratief. Ik weet niet hoe serieus je bent in gaan onde
  7. En ben je nu voor jezelf uitdagingen aan het bedenken op deze manier? Zit die dan in zakelijke groei of in meer creatieve ruimte voor jezelf scheppen, niet meer meegaan in de waan van de dag en de dwingende werking die van groei uitgaat? Gaat er niet überhaupt veel meer schuiven dan alleen vanuit jouw behoefte, maar blijkbaar dus ook vanuit de markt en de structuur van aanbieders en afnemers? En wordt jij dan weer uitgedaagd door je daar tegen in te dekken, financiering/mensen aan te trekken en daar op voor te sorteren, of gaat het ook over hoe jij wat je doet leuk en interessant blijft vin
  8. Wat kan je feitelijk nu gaan DOEN in dat pand, onder de huidige regelgeving (en wil je daar ook snel werk van maken)? Als je dicht bij de bestemming wilt blijven kan je denken aan een 'sportwasstraat', dus in plaats van de opstelling van toestellen/velden (geen idee hoe het nu ingericht is) in een grote ruimte kan je een traject maken met eenpersoonsruimtes, waar je per persoon bijvoorbeeld 3 minuten in kunt om je oefening te doen, en dan door naar de volgende. En dat noemen we dan Contained Circuit Training®. Na elke gebruiker even ontsmetten en klaar voor de volgende. Voor small
  9. Behalve op schulden zou ik alert zijn op wat het met je relatie gaat doen om samen 'in business' te zijn. Als ze ook een baan heeft, zit ze waarschijnlijk anders in de wedstrijd. Je zou je zelfs kunnen afvragen of er wel zoiets bestaat als 'part time ondernemen'. (Part time voor eigen risico, part time d'r op of d'r onder?) En die vraag geldt dan wellicht ook voor jou, omdat je het naast je studie doet. (Dan is ook relevant hoeveel netwerken, marktbewerking, innovatie-activiteiten, research, marketing e.d. er bij komt kijken wat jullie willen gaan doen. Een webshop met een product dat je ze
  10. Mensen zoeken via een database is tricky omdat je op papier nog zo'n mooi profiel kunt hebben, maar samen ondernemen lijkt meer op een huwelijk dan op een zakelijke deal. Daarom gaat het ook vaak via-via, de aanbeveling en ervaring van anderen is erg relevant. Ik ben benieuwd of je inmiddels iemand gevonden hebt en hoe dat loopt?
  11. Een wijs besluit Handig: Database met handelsnamen in de EU en daarbuiten: https://www.tmdn.org/tmview/#/tmview En ik weet niet wat jullie budget en ambities zijn, maar je kunt dus ook een expert inhuren die de creativiteit én ervaring heeft om snel tot iets te komen dat uniek, onderscheidend en krachtig genoeg is om de markt mee te veroveren. Zelf doen kán, maar is vaak tijdrovend en frustrerend. (Veel doodlopende paden, weinig overzicht in het hele plaatje van strategie naar merk naar een naam die 'puntig' genoeg is, met een naam op de proppen komen die zeggingskracht heeft, niet alle
  12. Ik heb een bureau voor naamcreatie gehad en vanuit die expertise zeg ik: Dit moet je niet willen. Waarom zou je tegen Trivago aan gaan schurken en juridische procedures riskeren? Gewoon back to the drawing board en met iets unieks komen En staar je niet blind op een .com willen hebben - daar zitten zo gigantisch veel domeinclaimers op dat iets bedenken dat nog niet bestaat een grote uitdaging is. Als je dat per sé wilt is een bureau/expert inschakelen een goed idee, kijk dan bijvoorbeeld eens op www.namarama.nl. Een andere oplossing om wel een .com te kunnen hebben is je url een c
  13. Ik zou een dossier gaan vormen van zijn fouten - als hij dubbele afspraken maakt is dat aantoonbaar, idem voor dat hij vergeet met wie hij aan tafel zit, en je geeft aan dat er nog veel meer voorbeelden zijn. Ik neem aan dat als dit doorgaat, de situatie niet houdbaar zal blijken en dan moet je sterk staan, aangezien je compagnon het zelf niet onderkent. (Dat kan koppigheid zijn of ontkenning, als het inderdaad vroeg optredende Alzheimer is, is dat niet iets dat je meteen even gemakkelijk onderkent...). Zaak dus, om een paper trail te gaan maken van je zorgen, je kunt hem bijvoorb
  14. Zo'n sidenote is dat niet, want deze situatie is het resultaat van dat je (zoals ik het nu lees) dus helemaal niet helder hebt hoe je dit dan voor ogen hebt. Want dan zou je meteen weten wat je afwegingen zijn of je in een VOF wilt stappen met iemand. Leuke ambitie, maar blijkbaar ben je voor jezelf nog helemaal niet concreet geworden wat dat dan inhoudt. Daarvoor is het belangrijk dat je uit je zzp mindset komt en als een ondernemer gaat denken. Wil je directeur worden en mensen gaan managen en aansturen? Wil je werken met andere zelfstandigen of met compagnons in een VOF? Wil je alle hassle
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept