Jump to content

TwaBla

Raad van Advies
  • Content Count

    19,461
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

TwaBla last won the day on October 11

TwaBla had the most liked content!

Community Reputation

958

Personal info

Register

  • You are primarily interested in:
    commercie en marketing

Company info

    ccustomlangstring_privacy_message
  1. Er worden dus geen klanten geworven. Er zijn systemen/platformen die klanten doorgeleiden. Als jouw werkgever daar niet meer mee werkt, is er dan nog sprake van enig (risico op) schade door inkomstenverlies?
  2. Bestaan er geen service-contracten in deze branche? Die zijn zelfs verzekerbaar.
  3. Vraag is dus: mag het? De morele afweging is een andere. Wat gebeurt er wanneer de werkgever merkt dat een partner van een werknemer onder zijn duiven stroopt? Wat kan die werkgever doen? Ik zou (voor mijn eigen gemoedsrust) toch zoeken naar een rechtvaardiging, bijvoorbeeld: bestaande dienstenaanbod kan beter...
  4. Je krijgt eerder een reactie als je vraag duidelijk is in de kopregel, bijvoorbeeld: Mag mijn partner een zaak beginnen die concurreert met mijn werkgever? Dan zien mensen eerder wat je bedoelt. Welkom op HL!
  5. Dan was de garantie die ergens onderweg was overeengekomen al afgelopen op het moment van de eerste verkoop aan een eindgebruiker.
  6. Gewoon aan beginnen: maak een blog, zet de url in je signatuur en plaats af en toe een reactie met taalweetjes en taalvoutjes. Dan komen de abonnees op dat nieuwsbrief vanzelf.
  7. 1,7 miljoen aan commissiebetalingen. Daar moeten dan de hotelkosten nog vanaf.
  8. Onder welke voorwaarden kan zo'n oproepklus door een zelfstandige worden gedaan en welk tarief past daarbij?
  9. Tippi1 weet zo te zien zelf ook niet of ze werkgever of opdrachtgever is. Is het iemand in loondienst (werknemer) of een zelfstandige? Wie draagt lasten af? Hoe zit het met verzekeringen? Wordt loon doorbetaald bij ziekte? De betaling ligt op het niveau onder het minimumloon in 2019. Is het een jongere? Betaal je nu zwart? Of verwacht je dat jouw inpakker als zelfstandige of bijverdiener zelf lasten afdraagt?
  10. Je maakt het eventuele beantwoorders van je vraag ook lastig door gewoon een term op het forum te dumpen als kopregel zonder vraag erbij.
  11. Je bent blijkbaar boos, maar je bewijst je eigen zaak geen dienst door te schelden. Boze klanten mogen hun leverancier beschrijven in smalende termen, zo heeft de rechter eerder vastgesteld. Maar op fora en blogs worden dit soort berichten doorgaans opgekuist of verwijderd. Daar heb je niets aan. Beschrijf wat er feitelijk gebeurd is en laat de conclusie aan de lezer over. Ik verzamel overigens dit soort geluidsopnames, ook om andere boze klanten bij te staan bij hun klachten over online gidsen die ondernemers babbelcontracten verkopen. Babbelcontracten zijn overeenkomsten die ontstaan door een misleidend verkoopgesprek (niet opgenomen) gevolgd door een vastleggingsgesprek (wel opgenomen).
  12. Verleidelijk schrijven is een zusje van duidelijk schrijven. Duidelijk schrijven vergt duidelijk denken. Op welke manier draagt een aanmeldingsformulier bij aan de verleiding? Zo'n formulier is (onderdeel van) de landingspagina waar belangstellenden terecht komen nadat ze verleid zijn, op een of andere online manier. Door digitale herrieschopperij, met rumoer rond de krant. De vis zit al aan de haak, nu moet je 'm nog binnenhalen.
  13. Wat behelst die vaststellingsovereenkomst?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept