Jump to content

TwaBla

Raad van Advies
  • Content Count

    18,728
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

TwaBla last won the day on April 23

TwaBla had the most liked content!

Community Reputation

875

Personal info

  1. REK staat gewoon in het Handelsregister met de naam van een oprichter en eigenaar. Heb je nou een geluidsopname? Kun je daar naar verwijzen en hoef je geen beroep te doen op knip- en plak-vermoedens van anderen. De kans op een dagvaarding lijkt me gering (de zaak rammelt aan alle kanten) dus als je maar de belangrijkste zaken genoemd hebt (betwisten omdat eventuele overeenkomst tot stand kwam door dwaling/misleiding met onjuiste info) zal het vast wel goed zijn. Sterkte trouwens, want het is elke keer een boel gedoe om zulke scammers van repliek te dienen.
  2. De algemene voorwaarden van IP Nederland zijn interessant, want dit grapje kost Streya geld. De incassokosten zijn een slordige 15% van de nota. Dus je zou kunnen aanbieden: 10% of dagvaard me... Die dagvaarding moet Streya betalen. Zien ze daarvan af, dan kan IP Nederland het bod van 10% aanvaarden tegen finale kwijting. Mag ook 25 euro zijn.
  3. Misschien zijn er meer mensen die een prijs ter beschikking willen stellen?
  4. Voordeelpartner beweert dat je een overeenkomst bent aangegaan en dat daaruit een vordering is ontstaan. Voordeelpartner zal dat moeten bevestigen met een geluidsopname waarop tenminste te horen is dat jij accoord gaat met de betaling van een bepaald bedrag voor een zekere prestatie. Daar moet je dus naar vragen. Als je nu al weet dat je ergens mee accoord bent gegaan, maar niet met wat zij beweren (bijvoorbeeld wel met het ontvangen van informatie) dan kun je de vordering betwisten op grond van dwaling. Jij meende dat afgesproken was X en niet Y. In het telefoongesprek werd namelijk zus-en-zo beweerd. Ten overvloede kan je nog wijzen op een recente uitspraak van de ACM (zie dit topic en deze medeling) dat het consumentenrecht van toepassing is. Wat dat betekent kan iemand anders hopelijk uitleggen - maar je hebt er wellicht betere bescherming door.
  5. Meneer was eerder vennoot in een VOF met een deurwaarder: Veltkamp & Mellema. Die samenwerking is in 2006 beëindigd, waarop de deurwaarder zelfstandig zijn activiteiten nog een tijd heeft voortgezet. De incasso-bbq-meneer bleef vanuit zijn nieuwe bedrijf XYZ Incasso echter vorderen op naam van de VOF, waarmee hij de indruk wekte tevens deurwaarder te zijn. Hij vorderde bovendien als een dolgedraaide hotpot bedragen die betwist en verjaard waren. De kantonrechter vond dat onrechtmatig en veroordeelde de bbq-nepdeurwaarder om zijn vorderingen onmiddelijk te staken, met een dwangsom. Nou ben ik toch benieuwd waarom de bbq-meneer het nieuwe incassobureau op naam van de bbq-mevrouw heeft gezet, en wie de nieuwe deurwaarder is. Op de site van IP Nederland is overigens sprake van 'onze' deurwaarders. Dat is waarschijnlijk de koninklijke onze dan.
  6. Noordhollands Incasso Kantoor is een handelsnaam van Kamado Nederland. De core business van Kamado is de handel in bbq's. Met name Kamado Joe Junior is populair - zie illustratie. Kamado Nederland (Hoofdvestiging) KVK 37156687 Bestaande handelsnamen: Kamado Nederland | Précasso | IP Online | Dutsjii | Dutsjii Kamado | Dutsjii Kamado Nederland | IP Nederland Incasso (reviews) | IP Incasso | Kamando | KamadoXL | Kamado-XL | IncassoXL | Incasso-XL | Incassanto | Het Noordhollands incasso Kantoor Vervallen handelsnamen: Incasso Portaal | Incasso Poort | Incassopoort | IPNederlandXL Incassopoort is een oude incassotroll (zie Klacht en Vara Kassa) die met bluf probeert bedragen te innen. Het bedrijf staat trouwens op naam van een mevrouw, niet op naam van de meneer die zegsman is. De bewering dat het bureau ook deurwaarders omvat zou eens getoetst kunnen worden, want deurwaarder is een ambt. Je mag niet zomaar beweren dat je deurwaarder bent als dat niet zo is.
  7. Terwijl Streya heel hard bezig is om onjuiste berichten te rectificeren, zijn enkele boze ondernemers achter de schermen heel hard bezig om de dienstverlening van Streya te verifiëren. Dit najaar is Streya begonnen met een Instagram-campagne, het eerste initiatief om daadwerkelijk offerte-aanvragen naar MijnDienstverlener te leiden. Je zou de aanvankelijke zoekmachine-optimalisatie ook kunnen meetellen, maar sinds Streya in de zomer van 2018 alle herkenbare adresgegevens van ondernemers op MijnDienstverlener heeft verwijderd, zijn de betrokken ondernemers onvindbaar en vrijwel onbenaderbaar. Alleen te vinden voor opdrachtgevers die een account geopend hebben bij Streya. We hebben veel ondernemers die genoemd worden in de Instagram-meldingen onlangs een mail gestuurd en gevraagd naar hun ervaring zover, en inderdaad ook daar weer dezelfde reacties: overeenkomst is gebaseerd op vaag verkoopgesprek vol dubieuze beweringen en beloften. Ondernemers hebben nog nooit een offerte-aanvraag ontvangen. Sinds Streya hier een onderwerp is, hebben we 2 keer meegemaakt dat een ondernemer één offerte-aanvraag kreeg. In beide gevallen was het waarschijnlijk een fake aanvraag. We krijgen graag voorbeelden van zulke aanvragen, en zijn zeker geïnteresseerd in aanvragen die tot een opdracht geleid hebben. Misschien moeten we beloningen uitloven voor de eerste ondernemer die zich hier meldt met een echte onafhankelijke opdracht binnengehaald via MijnDienstverlener. Ik zet een kersenvlaai in als beloning!
  8. Dat is toch volstrekt irrelevant? Ik vind de vraag best begrijpelijk. Er staan taarten in mijn etalage en als ik er eentje weggeef aan een goed doel, hoe werkt dat door in mijn boekhouding? Er hangt weliswaar een prijskaartje aan, maar als je die taart weggeeft voor kostprijs maak je geen omzet (behalve die kostpijs dan) en valt er dus ook niet zoveel te boeken. De vraag of het als gift aan een goed doel ergens aftrekbaar is, werd niet eens gesteld. Al zweeft die vraag er wel een beetje onder. Maar voor deze case had het ook een buurvrouw kunnen zijn. Nu is het een goed doel, en weten we eigenlijk niet of het een ANBI is. Er zijn wetenschappelijke schattingen (gebaseerd op panelonderzoek) dat Nederlandse bedrijven jaarlijks voor 2 miljard geven aan goede doelen, deels als gift en deel als sponsoring. Een aanzienlijk deel daarvan vindt plaats in natura. Het is dus geen marginaal onderwerpje. Al wordt daar nauwelijks over gepubliceerd. Het structureren van die 2 miljard lijkt me een vak apart. Alleen al vanwege de BTW. En niet zeuren over taarteters op een zomerse Paasavond!!! 🛀
  9. Het is volslagen abacadabra voor mij, maar ik hoef het ook niet te snappen. Ja, de stichting sluimert door als de betaalrekening wordt opgezegd. 🛌
  10. Kijk er ook met ontzag naar, laatst nog naar de ontwikkeling van huismerken. Amazon heeft de luxe van lange leercurves. Ze kunnen rustig eens een duur experiment in Engeland uitvoeren, om dat bij gebleken succes terug naar de VS te brengen. Kijk maar naar Umi van D1 in London, dat is Amazon's HEMA en Muji. Geen beleving, maar productontwikkeling!
  11. Die homepage zal zelden het begin zijn van een customer journey van de scooterkoper. De aanstaande klant zal zoeken op merken of specifieke zoektermen. Komt misschien wel op heel andere pagina's terecht (die kun je bewust inbouwen in je website, bijvoorbeeld in je blog). Google speelt daarbij een rol, selecterend op nabijheid en relevantie. In je blog kun je pagina's opnemen over veiligheid, diefstalrisico, helmenmode, opvoeren, wat doen scooters met je haar, valpartijen, scooters en de ANWB, de scooter als cadeau, de beste schoolscooters.... ...en zo eindeloos voort.
  12. Geen flauw idee wat daar staat. Stel je rijdt in een busje met plek voor 10 man en je dekkingsgraad is 30% dan zegt dat nog niks over de kostprijs. De kostprijs is de kostprijs, dat is geen toerekenbare factor. En hoezo bereken jij je tijd in 'uren dat we onze diensten verlenen'?? Zijn jullie onderdeel van de kostprijs? Zo je 80 euro per uur willen, maar vraag je 24 euro? Met een omzet van 1500 euro per jaar oftewel 125 euro per maand kun je vrijwel niets betalen. Er zal vast een vooronderstelling geweest zijn. Een verwachting. Die niet uitkomt. Dat kun je wijten aan aanloopproblemen of kinderziekten. Het kan ook een structureel probleem zijn. Er is onvoldoende behoefte. In beide gevallen is een pauze nemen niet de oplossing. Maar je kan gewoon stoppen en de stichting aanhouden. Als je dat slapen wil noemen is het best. En die bankrekening: die loopt vanzelf leeg op de kosten. Zorgt de bank wel voor. Staat daar nog een subsidierestant op? Moet je aan iemand verantwoording afleggen over de balans? In geval van nood kun je het altijd nog doneren aan een verwant goed doel.
  13. Zelfstandig ondernemer zijn is ook een houding. Dan moet je dus wel onderhandelingspositie innemen. Niet door op alle slakken bij de tegenpartij zout te leggen, maar door zelf een puntenlijstje te maken en dat door te nemen. Het heeft niet zoveel zin de tegenpartij over zijn houding en aanpak te gaan doceren, als je die minpunten ook kan negeren. Tussen onderdanig en opstandig bestaan tal van alternatieven.
  14. Ik heb al dertig jaar een slapende stichting, dus dat kan probleemloos. Kraait geen haan naar. Waar geef je 1500 euro aan uit? Er was blijkbaar iemand die subsidie gaf, dus er zijn instellingen die meenden dat je iets nuttigs deed. Doe je dat nog steeds? Komen daar geen inkomsten uit voort? Wat was het originele plan?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept