Ga naar inhoud

Derek-Jan

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Ik factureer met Gekko, lekker eenvoudig en gratis. De betaalde versie van circa 100 euro geeft iets meer mogelijkheden. Mijn kilometers doe ik er ook mee bijhouden. Alles online en het is een Nederlands bedrijf. getgekko.com
  2. Laten we niet vergeten dat dit alleen van toepassing is op informatieve websites. Voor webshops geldt nog steeds dat de consument de shop bezoekt met de intentie om iets te kopen.
  3. Heel PostNL werkt in mijn ogen niet voor Duitsland, want ze besteden de bezorging daar uit aan verschillende partijen waardoor je geen zicht meer over je zendingen hebt ( En dat telt dan ook gelijk voor de rest van Europa of zelfs de wereld). Als je bv met DHL werkt, die doet het hele traject zelf waardoor je een zending perfect kan volgen.
  4. Ik verzend alles met handtekening voor ontvangst, ik weet niet waar je dit op baseert maar bij mij allerszins niet.
  5. In geval van consumentenkoop ben je als ondernemer juridisch aansprakelijk tot het moment dat de klant of een door hem aangewezen derde het pakket daadwerkelijk ontvangen heeft. Dus zelfs als er in het opmerkingenveld staat “leg maar naast de deur” en jij handelt daar zelf naar, loop je juridisch risico: het pakket is dan niet officieel geleverd. Alleen als de consument zelf via PostNL instructies geeft (bijv. via hun app), verschuift het risico naar de klant. Ikzelf doe niet aan opmerkingen etc. Er zijn genoeg mogelijkheden via de PostNL app als de klant het anders zou willen. Mijn advies is overigens altijd om het naar een PostNL punt te laten sturen. Geen gezeur meer van voorbijrijdende busjes of "afgeleverd maar niet te vinden" claims.
  6. Als webshop ben je verplicht het product te leveren aan het door de klant opgegeven adres. Maar de klant is op zijn beurt verplicht correcte contactgegevens op te geven. Doet hij dat niet (bijvoorbeeld een typefout in het e-mailadres), dan is het niet redelijk om de verkoper verantwoordelijk te houden voor misgelopen communicatie. De informatie over de levering is immers wél verzonden, alleen naar een fout adres. Komt het pakket retour, dan is dat juridisch gezien het gevolg van een fout aan de kant van de klant. Je mag dan: retourkosten en/of administratiekosten in rekening brengen; of de verzendkosten bij een herverzending opnieuw laten betalen. Ik stort overigens pas geld retour als de klant zich bij mij gemeld heeft. Ik heb ook al klanten gehad die ik nooit meer gehoord heb nadat hun pakket retour gekomen is. Er staat duidelijk in mijn retourvoorwaarden dat een retour aangemeld dient te worden. Het wordt tijd dat er een wet komt die zegt dat je de verzendkosten niet meer hoeft terug te betalen als een klant een product niet meer wil of zelfs weigert aan te nemen van de postbode. Tenslotte is de verpakking en verzending uitgevoerd.
  7. Bij mij zijn het gewoon leveringen vanuit Nederland in Spanje en de klant komt in dit geval van buiten de EU. Als ik de link van @joost volg dan doe ik het correct.
  8. En hoe zit het met goederen in dit geval ? In mijn case, klant VS en levering ES. Heb nu met btw geleverd maar dit is natuurlijk jammer omdat de klant deze nergens kan terugvorderen.
  9. Let er ook op dat je nog maar 17 bent en je dus voor veel zaken toestemming nodig hebt van je ouders of voogd. Heb je er bij stil gestaan dat kleding de meest geretourneerde productcategorie in webshops is?
  10. Vorig jaar 30% erbij tov 2023 en dit jaar zit ik op dezelfde cijfers, dus 30% groei tov 2024. Ik heb er alle vertrouwen in en ben heel enthousiast.
  11. Er zijn natuurlijk genoeg momenten dat je zaken niet btw verlegd geleverd kan krijgen. Dat werkt namelijk alleen als je in het buitenland koopt en dan in Nederland laat afleveren. Als ik zelf in het buitenland mijn spullen afhaal dan moet ik wel gewoon de in dat land geldende btw betalen, en die kan ik dan niet of moeilijk terugvorderen.
  12. Ik heb heel goed begrepen dat het adres niet correct is. Maar als niets werkt en jij toch graag de bestellingen bij de klant wilt hebben dan stap je in je auto en rijd je naar de woonplaats van die klant toe en vraag je de eerste de beste die je tegenkomt in dat dorp waar die klant van je woont. Wat is er verkeerd aan het adres wat je klant opgeeft? Straat? Huisnummer? Postcode? Wie zegt jou dat het adres niet klopt? Bel desnoods de plaatselijke supermarkt, kroeg of wat er nog in die plaats te vinden is. Is het een modelbouw klant? Misschien zit er wel een modelbouw vereniging in die plaats.
  13. Als de klant betaald heeft en geen bestellingen binnen krijgt dan zal hij op een dag toch wel eens contact opnemen? iDeal betalingen kunnen niet teruggevorderd worden dus als de klant zijn geld terug wilt zal hij jou moeten contacteren. Maar als je echt contact wilt met deze klant en de bedragen zijn de moeite waard, stap in je auto en ga alles zelf bezorgen. Als je weet waar je klant woont en het is een niet al te groot dorp dan lukt dat altijd.
  14. Dan zou ik hier toch eens werk van maken. En als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik toch minimaal 1x per week fysiek op de zaak aanwezig zijn want :
  15. En waarom in China inkopen als je dit ook gewoon in Europa kan? Als je alles meerekent ben je wellicht in Europa goedkoper uit en weet je zeker dat je aan alle eisen voldoet.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.