Jump to content

Dirk Pieter van Walsum

Senior
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Address
    Jacob van Lennepkade 334 G, Amsterdam, 1053JN, Netherlands
  • First name
    Dirk Pieter
  • Last name
    van Walsum
  • Company or organization name
    DPid
  • Website address
  • LinkedIn
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    http://www.innovatie

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    zich willen onderscheiden
  • My opinion about entrepeneurship
    beste uit je zelf halen, daarmee absolute kwaliteit leveren en je afspraken nakomen.
  • My opinion about innovation
    niet lullen maar poetsen
    blijf volhouden
    fail forward ;)
  1. via google vond ik deze: dit is ook het systeem waar ik op doelde, wellicht is het wat te uitgebreid voor jouw situatie, maa het idee is erg logisch. Ik neem aan dat het van meerdere leveranciers verkrijgbaar is
  2. Er is een systeem dat bij professionele verpakkingen wordt gebruikt, dat werkt als volgt: Kies een kartonnen doos waar de te verpakken objecten goed in passen. Leg een kunststof zak in de kartonnen doos en het te verpakken object op die zak. Daarna vul je die zak met een twee componenten versie van uithardende, volume vergrotend schuim (vergelijk het met purschuim). Er bestaat een biologisch afbreekbare versie van dit schuim. Het product wordt heel goed gepositioneerd in de doos, goed beschermd tegen alle schokken van buitenaf en het gewicht van de verpakking blijft (vergeleken met andere opties) erg laag. Het vergt misschien wat experimenteren, maar ik kan me voorstellen dat je op deze manier je product prima kan verpakken zonder al te hoge kosten voor een specifiek om maat gemaakte verpakking. Daarnaast is dit een gebied waar online veel expertise over te vinden is, bijvoorbeeld op: http://www.verpakkingskundigen.nl
  3. Ik had er waarschijnlijk een wat vettere knipoog bij moeten zetten, ik moest er in ieder geval flink om lachen...
  4. Voor alle 'service' providers hier (en dat zijn er nogal wat) Hieronder een link naar een kort vrijdagmiddag filmpje (3 min) Selling = Service = selling = service ... en zo is het maar net http://www.break.com/index/selling-is-service-work-training-video-hell-2366018
  5. Ik heb de elf verkiezingsprogramma's voor de 2e kamer verkiezingen van 2012 visueel in één pagina samengevat (zie bijlage: visuele-stemwijzer.png) Als input heb ik de tekst van alle huidige online verkiezingsprogramma' gebruikt (totaal 656 pagina's). De partijnamen heb ik bewust weggelaten (Iedereen die de Nederlandse politiek een beetje kent zal de partijen herkennen). Met http://www.wordle.net heb ik er de bekende 'woord wolken' van gemaakt . Voor wie wordle niet kent, het online programma telt alle woorden in een tekst waarmee je met de meest voorkomende woorden een woordwolk kan maken. (voor geïnteresseerden heb ik een highres PDF van 7,1 mb, svp even een pm sturen) Zoek de verschillen en succes met je keuze op 12 september!
  6. leuk om de reacties te lezen, op het gevaar af om te veel al te dwalen.... @devlink... de experts die ik op higherlevel ken maken altijd een gezonde de mix gevoel en verstand @hans.... het vergt naast intuïtie ook moed en ervaring e.e.a. los te laten en te gebruiken. @Frans / zijweggetje (grote offerte).... Het hangt volgens mij echt af van het klanttype, bij klanten die houden van - creatief, enthousiast, indruk maken > testimonials , complimenten geven, meningen vragen - open, eerlijk, oprecht > garanties geven, persoonlijk advies, benadruk stabiliteit en zekerheid - in control zijn > opties aangeven en incentives voor 'act now' - gedetailleerd en systematisch > feiten aangeven, eerlijke prijs, klant betrekken in aankooproces @Marjan... zeker, het onbewuste bepaalt in vrijwel alle communicatie veel meer dan we rationeel denken te weten. @vossie en iedereen die het onderzoek zelf wil na lezen: Ik weet niet hoe 'gezaghebbend' de onderzoekers / auteurs zijn, maar hier staat het complete onderzoek http://www.sauder.ubc.ca/Faculty/People/Faculty_Members/~/media/Files/Faculty%20Research/Marketing%20Division/Marketing%20Publications/knowing%20too%20much.ashx
  7. Via een nieuwsbrief van Eurib las ik over het een onderzoek naar ‘Knowing too much’ waarin onderzoekers Mehta, Hoegg en Amitav hun bevindingen beschrijven over het geheugen en beslisgedrag van experts. Als ondernemer heb ik vaak te maken met externe experts / adviseurs. Voor mij herkenbaar en volgens mij leerzaam voor veel ondernemers. Kern van het verhaal: Wanneer experts producten vergelijken op basis van geheugen, richten zij zich door hun verhoogde verantwoordelijkheidsgevoel meer op het beslissingsproces dan op de uitkomst. Dit komt doordat zij het gevoel hebben te moeten kunnen bewijzen hoe ze de afweging gemaakt hebben. Deze focus op het beslisproces maakt hun geheugen en evaluaties minder goed. Als men de experts zich alleen laat focussen op de uitkomst, en ze zich dus niet hoeven te verantwoorden over het beslissingsproces, worden de beslissingen beter. Concreet betekent dit, dat wanneer je een expert om zijn of haar mening vraagt, je het best kunt vragen welk product hij/ zij zou kiezen (zonder dit te beredeneren). (bron van, en uitgebreide tekst op http://www.eurib.org/index.php?id=530)
  8. Leuke verzameling weetjes over het ontstaan van de naam van veel (nu bekende) 'tech startups' http://thenextweb.com/insider/2011/09/15/the-story-behind-some-of-the-worlds-most-recognizable-tech-brands/
  9. Beste Ad, Wouter, overige geïnteresseerden, http://www.cmsmatrix.org/matrix geeft volgens mij een redelijk onafhankelijk overzicht van een heleboel CMS-en . Je kunt aanvinken wat de voor jou relevante eigenschappen zijn. Ik zou bij de keuze ook laten meewegen hoeveel programmeurs uit je omgeving met een bepaald systeem kunnen werken. Zodat je niet afhankelijk bent van één partij voor de development. Succes met de keuze, met vriendelijke groet, Dirk Pieter van Walsum
  10. Beste Alfred, dank voor je reactie, we zijn de snelheid van de slider aan het finetunen... je had helemaal gelijk, een foto van ons ontbrak, is inmiddels gemaakt en toegevoegd, zie profiel... m.b.t. de taalversie we zijn wat nog aan het stoeien met qTranslate ( dat is een prachtige Language Management plugin tool binnen Wordpress) met zo z'n 'eigenaardigheden' . DPid in drie kernwoorden moet samengevat: doordacht, effectief en oorspronkelijk. Zoals je zult herkennen is werken aan je eigen site op de een of andere manier lastiger dan werken aan de site van een klant.
  11. Ik heb ook even je site bekeken, wat mij opvalt: - het ziet er is allemaal erg netjes uit, deels goed want dat verhoogt het vertrouwen in je onderneming - maar ik heb haast het idee naar een Makelaar van vakantiehuizen' te kijken - wat ik mis is beleving, je verkoopt vakanties, wat is er nu leuker dan vakantie? Tips - geef klanten als ze na hun vakantie een link naar jouw site online plaatsen een kortingsbon ( na een vakantie zijn de meesten in een goede bui) te besteden bij een volgende vakantie hoeft geen groot bedrag te zijn, gaat om de geste, bijv 5 à 10 € Je kunt prima een kleine foto wedstrijd per seizoen organiseren (iedereen een klein prijsje) van nauwelijks geld waarde En een winnaar met wel een wat hogere prijs - al genoemd, biedt kleine extra's die het vakantiegevoel verhogen, Succes!
  12. Hallo John, dank voor je heldere reactie en losse opmerkingen ik zal de zaken die ik eenvoudig kan beantwoorden hier even noemen > het opdrachtgevers lijstje wordt binnenkort voorzien van wat 'interessante grafische 'ondersteuning' het voordeel ervan is dat we (zie bijvoorbeeld Oostvaarderskliniek, Canon) met deze lijst snel meerdere projecten voor een bepaalde klant kunnen tonen (voor de wordpress gebruikers: de klantnaam is ook een categorie in de berichten) > We hebben wat zitten stoeien met de vertaling opties, ik moet nagaan of een NL/UK versie van de footer makkelijk kan > Het tekst detail bij Canon Concerto Moskou, dit is een illustratie van een ontwerp en niet specifiek bedoeld om te lezen, zal kijken of we dit anders moeten doen. > Grant and Genius 'meervoud' heb ik net aangepast. > de mouseover teksten zullen we kritisch nalopen. Bij veel ontwerp portfolio's valt me op dat er vaak weinig tekst over de de klant bijstaat. heb jij het idee dat we qua tekst beeld verhouding scheef zitten?
  13. Thanks voor je snelle reactie Willem, inderdaad een plaatje zegt meer... ik heb beide zaken doorgegeven aan onze technische bouwer, benieuwd wanneer we e.e.a. kunnen oplossen. (ik heb voor de zekerheid nog even gecheckt, gelukkig kijkt slechts een half procent van de bezoekers nog met ie6.)
  14. Omschrijving van je concept: Sinds februari hebben wij een nieuwe portfolio site voor ons ontwerpbureau: www.DPid.nl Uiteraard kan het altijd beter! Omdat iedereen wel last heeft van ‘bedrijfsblindheid (de fouten van een ander zie je sneller) bij deze de vraag wat jullie aan verbeterpunten zien aan onze de huidige website. Onze oude website had geen cms, op een gegeven moment werd dat veel te lastig te onderhouden. Daarnaast is volgens mij elke site na een jaar of drie / vier wel aan vernieuwing toe. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Het ontwerpwerk en de selectie van de portfolio beelden hebben we (uiteraard) zelf gedaan. Het programmeerwerk aan de (wordpress template) is uitbesteed, (vullen doen we zelf). Daarnaast hebben we een aantal foto's laten maken. De Indeling website op is grofweg op basis van twee ‘ingangen’: op activiteit , via het linker menu en op project (klantnaam) via menu bovenaan We hebben de keywords onderzocht (gekeken naar de keywords van NL / internationale ontwerpbureaus op ons vakgebied, om de juiste vaktermen te gebruiken in de teksten zie https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none Ik hou wekelijks de statistieken van Google analytics bij, we merken ongeveer een verdubbeling aan bezoekers, Het bouncepercentage ligt gemiddeld onder de 10% (en 1,5 % voor nieuwe bezoekers) Gem. tijd op site 1: minuut 45 sec, 42 % nieuwe bezoeken. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Beter profileren van DPid online, meer bekendheid generen voor ons bureau. Bestaande opdrachtgevers laten zien wat we voor andere klanten hebben gedaan. Nieuwe klanten uitnodigen voor een gesprek, enthousiast maken. Laten zien dat DPid een allround onwerp bureau is die veel verschillende ontwerpklussen aan kan. De grootste uitdaging voor ons is: De combinatie van rust / kwaliteit in uitvoering met ‘call to action’ Laten zien waar we goed in zijn, we ontwerpen voor iedere klant maatwerk, vooraf heeft een opdrachtgever onzekerheid, omdat het ontwerp er simpelweg nog niet is. We willen door ons werk helder te tonen, die onzekerheid wegnemen. Uiteraard willen we er net als ieder bedrijf ook graag nieuwe klanten mee bereiken. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Rust, we willen voornamelijk onze ontwerpen ‘voor zich’ laten spreken, we houden niet zo van schreeuwen, we geloven sterk in duurzame ontwerpen, die wat langer mee kunnen dan korte termijn. We hebben bewust gekozen voor een sobere lay-out om onze ontwerpen zo goed mogelijk naar voren te laten komen. In onze filosofie is ons werk belangrijker dan wij zelf. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Graag hoor ik verbeterpunten voor onze website, dingen waardoor we onze conversie nog verder kunnen verhogen, of foutjes die wij over het hoofd hebben gezien. Met hartelijke groet, Dirk Pieter van Walsum www.dpid.nl
  15. > Wat wordt de volgende stap in marketing? Een simpele aandachtspuntje: kijk en volg waar je (potentiele) klanten zitten en hoe je ze wil bereiken. Of het nu, facebook, linked-in, vakbladen, een congres, of welke social media dan ook is. Maak een combinatie voor je eigen Marketing Mix (zoals Frans terecht al opmerkte) Vergeet 'word of mouth' niet, een goede offline reputatie zorgt voor velen voor een groot deel van de omzet.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept