Dirk-Pieter van Walsum

Senior
  • Aantal berichten

    99
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    zich willen onderscheiden
  • Mijn mening over innovatie
    niet lullen maar poetsen
    blijf volhouden
    fail forward ;)
  • Mijn mening over ondernemerschap
    beste uit je zelf halen, daarmee absolute kwaliteit leveren en je afspraken nakomen.

Dirk-Pieter van Walsum's trofeeën

  1. Hallo Ben, ik bezoek Higherlevel vrij regelmatig, paar keer per week, mij is echt niets nieuws opgevallen. heb ik een nieuwe bril nodig ? Kun je enig licht op dit mysterie werpen...wat is er aan navigatie toegevoegd? Je noemt " iets nieuws, maar je geeft niet aan ' wat' het is, is dit een teaser campagne? Daarnaast een vraag.... (relevant mbt zoeken op HL...) Waarom staat het onderwerp 'Commercie en Marketing' enigszins verstopt onder de categorie 'bedrijfsstrategie.... ' het is natuurlijk taal, een 'label' waar je over kunt twisten, maar volgens mij zet de categorie 'Bedrijfsstrategie' veel mensen op het verkeerde spoor. Commercie, verkoop en marketing zijn van levensbelang voor élke organisatie en ondernemer.... en de meesten zullen er dagelijks mee te maken hebben. Ja bedrijfsstrategie IS belangrijk, dat zal ik zeker niet betwisten. kun je iets toelichten hierover? zit er een redenering achter? Het complexe is natuurlijk dat alles met elkaar te maken heeft, maar het stimuleren van vindbaarheid van de juiste informatie lijkt mij voor Higherlevel best belangrijk. ----- p.s. Ik zie nu idd een 'quickmenu' links onderaan. (ik weet niet hoe jullie het noemen) was mij nog niet opgevallen, het zat bij mij onder de 'vouw'... En ik weet eigenlijk niet of die er al zat... ;)
  2. Hallo Michaël, mijn belangrijkste advies: Keep it simple! Maak het jezelf én je potentiële klanten niet te moeilijk, introduceer eerst jullie Gezonde koffie toppings op grotere schaal. Er zal zeker een markt voor de ‘gezonde’ kant zijn, in koffie drinkend Nederland. Je hebt het over ‘uitbreiden’, maar is het concept koffie toppings zelf al breed genoeg bekend? Ik vermoed van niet, maar dat kan geheel aan mij liggen. Ik ben koffieliefhebber, maar heb nog nooit toppings gebruikt. Niet dat ik een smaak-purist ben, maar ook lui, ( en bloedhekel aan slappe Senseo koffie ) Met iets nieuws introduceren ( de uitbreiding waar je het over hebt) in een relatief nieuwe categorie, maak je het jezelf heel moeilijk. Als je meer wil lezen over zelf marktonderzoek doen, en welke valkuilen je daarbij kunt vermijden raad ik je het boekje ‘The mom test’ ban Rob Fitzpatrick aan https://www.amazon.nl/Mom-Test-klanten-bedrijf-iedereen/dp/B08K9XD2YH Ik ben visueel ingesteld en denk gelijk al in merk / naam/ verpakking oplossingen Ik denk dat een vorm /stijlelement toevoegen heel sterk werkt, zeker voor drank en voeding. Denk aan Pringles in de koker, chips in een andere verpakking. Waardoor het veel lastiger na te maken. Daar wil ik best eens vrijblijvend met je over sparren! Grote groet, Dirk-Pieter
  3. Smaken verschillen*, en leeftijd speelt een grote rol. Als ik kijk naar mijn pubers dan kunnen bepaalde lunchboxen ècht niet meer. Daar kun je niet mee ‘gezien’ worden. Mij persoonlijk boeit het niet zo, maar ik zal nooit een item met panter print of fel neon kopen, terwijl anderen dat juist weer erg mooi vinden. Een groot zichtbaar logo van de fabrikant op een lunchbox zou ik niet snel kopen, omdat ik geen zin heb om reclame voor dat merk te maken. Maar dat is één individuele mening, van iemand die nog nooit een lunchbox gekocht heeft. Ik zou eerder een kleine enthousiaste engelstalige slogan van max 3 woorden), op de box zetten, waarmee de koper bevestigd wordt dat hij/zij een milieuvriendelijke bioplastic aankoop heeft gedaan. Ik geef Inspacom gelijk: die merknaam boeit niemand. *kijk bijvoorbeeld eens naar de grote diversiteit aan mobiele telefoon hoesjes.
  4. Nog niet genoemd, vandaar mijn aanvulling. De ‘tone of voice’ bij al jouw merkuitingen is belangrijk. Voor de een zal die leiden tot een extreem groot, sterk aanwezige merkuiting, voor de ander ingetogen/subtiel. Bij bepaalde upper class merken is de ‘no brand ‘ optie gewenst. Al zal een ‘lunchbox’ wellicht niet ‘upperclass’ als doelgroep hebben😁. Als je aansluit bij de rest van je merkuitingen, verstrekt alle communicatie elkaar. Let op dat je eigen smaak niet leidend is/ hoeft te zijn bij wat werkt voor jouw doelgroep. Heel veel ondernemers vergissen zich hierin. Dat kunnen best dure vergissingen zijn, afhankelijk van schaalgrootte van de productie. Wat voor iedereen hetzelfde is: Productiematige wetten. Een matrijs van een kunststof mal bepaalt de minimale afmetingen van kleine details/afrondingen Ergonomische wetten. Leesbaarheid en contrast is daarvan een belangrijke die vaak vergeten wordt. Een oudere doelgroep heeft heel vaak een leesbril en 5 a 10% van de mannen is kleurenblind.
  5. Ha Niels, mooi product! Op basis van wat je schrijft over voor jouw product raad ik je twee boeken aan: - The cold start Problem van Andrew Chen, leert je alles over netwerkeffecten - Spelen werkt van Karen Sikkema, een deel van het opbouwen en het vasthouden van een community bestaat uit spelelementen(scoren/lijsten), dit boek is een uitstekende introductie in dat vlak. Mocht je deze boeken al kennen dan hebben anderen op Higherlevel er vast wat aan. Mijn grote liefde voor muziek is vnl passief (ik speel zelf geen instrument, maar luister veel en graag ) bij ons in het pand zit het engelstalige bedrijf Sonicmic.com / rateyourmusic.com Denk dat het interessant voor jouw bedrijf om eens hun diensten te bekijken. (mocht je de gegevens van hun directeur willen pm me even, dan verbind ik jullie) Met ruim 25 jaar aan creatieve product/marketing oplossingen verzinnen, kan je wellicht nog eens ergens mee helpen, vrijblijvend kennismaken kan altijd!
  6. Ha Priscilla, leuk om je afgelopen vrijdag te ontmoeten bij de HL-borrel! Over de plan systemen, kijk eens bij https://www.risecalendar.com Ik weet niet of 't voor jouw wensen geschikt is, veel scholen gebruiken Microsoft of Google tools omdat educatieve licenties vaak met flinke kortingen worden verstrekt. Uiteraard is het vragen aan ondernemers zinvol, ik denk wel dat (naast je eigen wensen) het aan kunnen sluiten op veel gebruikte plansystemen bij scholen een belangrijke eis bij je keuze is. Daarnaast ben je natuurlijk zelf de baas over de de vrijheid die je de klanten wilt geven, veel schoolroosters worden in de zomer vakantie gemaakt. Wat dat betreft ben je nu goed op tijd om je daarop voor te bereiden. Misschien kun je een klant relatie waar je naast zakelijk ook een goed privé contact mee hebt, vragen wat haar of zijn tool is die ze voor planning gebruiken.
  7. Het wordt vaak precario belasting genoemd en de regels verschillen idd per gemeente zoals genoemd. Daarnaast zijn er nog weer andere tarieven/ regels voor verlichte ( NEON/ LCD) reclames.
  8. Mocht er nog een plek vrij komen dan kom ik graag!
  9. via google vond ik deze: dit is ook het systeem waar ik op doelde, wellicht is het wat te uitgebreid voor jouw situatie, maa het idee is erg logisch. Ik neem aan dat het van meerdere leveranciers verkrijgbaar is
  10. Er is een systeem dat bij professionele verpakkingen wordt gebruikt, dat werkt als volgt: Kies een kartonnen doos waar de te verpakken objecten goed in passen. Leg een kunststof zak in de kartonnen doos en het te verpakken object op die zak. Daarna vul je die zak met een twee componenten versie van uithardende, volume vergrotend schuim (vergelijk het met purschuim). Er bestaat een biologisch afbreekbare versie van dit schuim. Het product wordt heel goed gepositioneerd in de doos, goed beschermd tegen alle schokken van buitenaf en het gewicht van de verpakking blijft (vergeleken met andere opties) erg laag. Het vergt misschien wat experimenteren, maar ik kan me voorstellen dat je op deze manier je product prima kan verpakken zonder al te hoge kosten voor een specifiek om maat gemaakte verpakking. Daarnaast is dit een gebied waar online veel expertise over te vinden is, bijvoorbeeld op: http://www.verpakkingskundigen.nl
  11. Ik had er waarschijnlijk een wat vettere knipoog bij moeten zetten, ik moest er in ieder geval flink om lachen...
  12. Voor alle 'service' providers hier (en dat zijn er nogal wat) Hieronder een link naar een kort vrijdagmiddag filmpje (3 min) Selling = Service = selling = service ... en zo is het maar net http://www.break.com/index/selling-is-service-work-training-video-hell-2366018
  13. Ik heb de elf verkiezingsprogramma's voor de 2e kamer verkiezingen van 2012 visueel in één pagina samengevat (zie bijlage: visuele-stemwijzer.png) Als input heb ik de tekst van alle huidige online verkiezingsprogramma' gebruikt (totaal 656 pagina's). De partijnamen heb ik bewust weggelaten (Iedereen die de Nederlandse politiek een beetje kent zal de partijen herkennen). Met http://www.wordle.net heb ik er de bekende 'woord wolken' van gemaakt . Voor wie wordle niet kent, het online programma telt alle woorden in een tekst waarmee je met de meest voorkomende woorden een woordwolk kan maken. (voor geïnteresseerden heb ik een highres PDF van 7,1 mb, svp even een pm sturen) Zoek de verschillen en succes met je keuze op 12 september!
  14. leuk om de reacties te lezen, op het gevaar af om te veel al te dwalen.... @devlink... de experts die ik op higherlevel ken maken altijd een gezonde de mix gevoel en verstand @hans.... het vergt naast intuïtie ook moed en ervaring e.e.a. los te laten en te gebruiken. @Frans / zijweggetje (grote offerte).... Het hangt volgens mij echt af van het klanttype, bij klanten die houden van - creatief, enthousiast, indruk maken > testimonials , complimenten geven, meningen vragen - open, eerlijk, oprecht > garanties geven, persoonlijk advies, benadruk stabiliteit en zekerheid - in control zijn > opties aangeven en incentives voor 'act now' - gedetailleerd en systematisch > feiten aangeven, eerlijke prijs, klant betrekken in aankooproces @Marjan... zeker, het onbewuste bepaalt in vrijwel alle communicatie veel meer dan we rationeel denken te weten. @vossie en iedereen die het onderzoek zelf wil na lezen: Ik weet niet hoe 'gezaghebbend' de onderzoekers / auteurs zijn, maar hier staat het complete onderzoek http://www.sauder.ubc.ca/Faculty/People/Faculty_Members/~/media/Files/Faculty%20Research/Marketing%20Division/Marketing%20Publications/knowing%20too%20much.ashx
  15. Via een nieuwsbrief van Eurib las ik over het een onderzoek naar ‘Knowing too much’ waarin onderzoekers Mehta, Hoegg en Amitav hun bevindingen beschrijven over het geheugen en beslisgedrag van experts. Als ondernemer heb ik vaak te maken met externe experts / adviseurs. Voor mij herkenbaar en volgens mij leerzaam voor veel ondernemers. Kern van het verhaal: Wanneer experts producten vergelijken op basis van geheugen, richten zij zich door hun verhoogde verantwoordelijkheidsgevoel meer op het beslissingsproces dan op de uitkomst. Dit komt doordat zij het gevoel hebben te moeten kunnen bewijzen hoe ze de afweging gemaakt hebben. Deze focus op het beslisproces maakt hun geheugen en evaluaties minder goed. Als men de experts zich alleen laat focussen op de uitkomst, en ze zich dus niet hoeven te verantwoorden over het beslissingsproces, worden de beslissingen beter. Concreet betekent dit, dat wanneer je een expert om zijn of haar mening vraagt, je het best kunt vragen welk product hij/ zij zou kiezen (zonder dit te beredeneren). (bron van, en uitgebreide tekst op http://www.eurib.org/index.php?id=530)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.