Jump to content

Thomasss

Super Senior
  • Content Count

    172
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2
  1. Dank. Aantal goede tips! Lijkt erop dat ik zelf de ernst onderschat heb. Ik ga het oppakken. Dank voor alle hulp en het meedenken.
  2. Eenmanszaak bestaat nog; gedeelte is ingebracht (althans was de bedoeling) onder BV om activiteiten op te splitsen. Ik waardeer het advies; maar dit topic ging specifiek over de vraag of er een manier/advies is om accountant X alsnog mee te laten helpen. Langsgaan lijkt tot nu het het meest gehoorde advies; of via RB.nl druk zetten. Verder nog tips?
  3. Langsgaan zou inderdaad de beste optie zijn. Woon zelf merendeel van het jaar in het buitenland dus zal lastig zijn voor de komende maanden. Maar wellicht de overweging waard.
  4. Als ik het goed begrepen heb is de inbreng nooit volledig voltooid; in dat inzicht ook geen inbrengbeschrijving getekend. X zei altijd dat het verder wel in orde kwam en dat het geregeld zou worden.
  5. Wederom dank. Accountant X via rb.nl kunnen vinden, dus wellicht moet ik fiscalist zeggen? Accountant Y via nba.nl kunnen vinden. Via accountant Y proberen we al tot een oplossing te komen, maar deze geeft aan dat de reeds uitgevoerde werkzaamheden niet overeenkomen met de afspraken die ik eerder gemaakt had met accountant X (over ruisende versus geruisloze inbreng). Volgens accountant Y is het lastig om dit te voltooien zonder accountant X te spreken. Accountant Y heeft ook al aantal keer tevergeefs contact proberen op te nemen met Accountant X. Maar ik zou dit dus eventueel via RB.nl om hulp/advies kunnen vragen?
  6. Dank voor jullie reacties, het meedenken en het advies. Liefst zou ik dit gewoon onderling met de accountant oplossen; en ook prima als ik daarvoor moet betalen. Probleem is dat ik simpelweg geen contact krijg. Heb al meermaals geprobeerd en accountant reageert simpelweg niet. @Roel J bedankt voor jouw terechte opmerking. Accountant Y heeft een Vpb concept/voorbehoud (als ik het goed begrepen heb) ingediend om die boete te voorkomen. Maar nu is het dus achterhalen wat Accountant X precies wilde doen kwa inbreng van de eenmanszaak. Accountant X reageert niet, dus zijn er manieren om dit 'minder vrijwillig' te maken. Zijn er bepaalde regels hierover? Plichten?
  7. Ter verduidelijking: ik heb ook nooit een rekening ontvangen. Werk al langer samen met accountant X voor een eenmanszaak en die rekening zijn gewoon altijd netjes betaald. Voor de nieuwe (BV) activiteiten nooit een rekening ontvangen; dus ook nooit iets betaald.
  8. Goedemorgen allemaal, ik heb een probleem met mijn accountant. In 2018 een BV opgericht met gedeeltelijke inbreng van eenmanszaak onder accountant X. Accountant X (en fiscalist) heeft hier destijds in geadviseerd en zou alles hiervoor in orde maken. Ben in 2019 overgestapt op een nieuwe partij (accountant Y) wegens herhaaldelijk te laat reageren op mijn verzoeken. Zo is de boekhouding voor 2018 nog steeds niet voldaan. Nu heeft accountant Y informatie nodig van accountant X over hoe deze inbreng plaats heeft gevonden en wat hiervoor het plan was. Maar accountant X reageert nergens meer op. Niet per e-mail, telefoon of SMS. Accountant Y geeft aan dat zonder de juiste informatie het lastig is om de BV voor 2018 netjes af te ronden. Welke opties heb ik nog? Ik heb accountant X nooit een rekening betaald (dat is geloof ik retentierecht?) ; maar er zijn wel mondelinge afspraken gemaakt over wat hij wel en niet zou doen. Kan ik hier juridisch iets aan doen, of heb ik nu gewoon pech?
  9. Goedenavond allemaal, de situatie is als volgt: ik werk online en ben daarom niet locatie gebonden. Dit betekent dat ik op meerdere locaties woon, ook in het buitenland. Na een congres in de USA ben ik daar 3 maanden gebleven. Dit zie ik als 'wonen in het buitenland'; en niet als zakenreis. Ik sta wel ingeschreven in NL bij familie, maar betaal hier geen huur o.i.d. (hier zijn dus ook geen kosten). Voor de reis- en verblijfskosten mag je maximaal € 1.500 aftrekken. Maar geld mijn 'wonen in het buitenland als reis en verblijfskosten? Of kan ik dit zien als wonen in het buitenland waarbij ik een kantoor en dergelijke huur om te werken? Hoe zouden jullie dit structureren?
  10. Goedemiddag, in 2018 is een gedeelte van mijn eenmanszaak overgegaan in een BV. De facturen die ik in 2018 heb ontvangen heb ik allemaal onder de BV ingeboekt. De betalingen hiervoor zijn echter overgemaakt vanuit de eenmanszaak, niet vanuit de BV. Hierdoor staat ze momenteel nog als 'open posten'. Wat is de juiste manier om dit aan te pakken? Mijn gedachtegang: --> Het geld is momenteel betaald uit de eenmanszaak --> Dit bedrag zou ik dus over moeten maken vanuit de BV naar de eenmanszaak --> Dit bedrag staat echter niet binnen de BV, omdat de inkomsten binnen de eenmanszaak staan --> Dit zou betekenen dat ik ook alle (relevante) inkomsten uit 2018 moet overmaken van de eenmanszaak naar de BV? --> En vervolgens de facturen overmaken van BV naar eenmanszaak? Mijn accountant heeft het deze week af laten weten; vandaar dat ik zelf aan de gang ben gegaan.
  11. Dank voor al jullie reacties. Blijkt dus lastiger dan gedacht om dingen weg te geven. Aansprakelijkheid en dergelijke toch iets waar je op moet letten. De wet wordt langzaam beter (bij voedsel kunnen bepaalde partijen niet meer aansprakelijk worden gesteld bij donaties) maar op de huidige manier toch lastig. Buiten eventueel reputatieschade that is.
  12. Ja, die redenering volgde ik ook. De fabrikant gaat zichzelf indekken en zeggen dat het niet meer bruikbaar is. Maar vrijwel alle artikelen zijn gewoon nog bruikbaar naar THT. En inderdaad, wellicht is de werking net ietsje afgenomen, maar gaat mij met name om de veiligheid. Probleem waar je dan mee zit is dat je iets ' goeds ' wilt doen maar tegelijkertijd ook moet letten op aansprakelijkheid. Ik hoopte dat er hier iemand wat ervaring mee had en wat goede tips had waar te doneren. Wellicht zelfs anoniem om problemen te voorkomen.
  13. Ze staan eigenlijk al heel lang opzij. Wilde ze destijds (kerst 2017) doneren maar is er toen nooit van gekomen. En nu staan die dozen er nog steeds. Als iemand er iets aan heeft zou ik ze graag weggeven. Heb aantal voedselbanken gemaild, kijken of dat iets oplevert.
  14. Goedemiddag, ik heb een aardige lading cosmetica producten die helaas over de THT zijn. Gaat om shampoo en andere verzorgingsproducten. Sommige zijn al in 2017 verlopen, andere begin 2019. Is het mogelijk (en verantwoord?) om dit soort zaken te doneren aan een goed doel of iets dergelijks? Moet ik dan denken aan een voedselbank? Welke partij zou zoiets aannemen? Of is het simpelweg te lang verlopen en moet je het gewoon weggooien.
  15. Is een collectebus niet ook ondernemen overigens? Wanneer is iets ondernemersgerelateerd? Wanneer je er winst mee wilt maken? Het gaat in principe om een website, conversie optimalisatie, analytics, marketing, social media, blogging, article, interviews, branding en ga zo maar verder. Wat is daar NIET ondernemersgerelateerd aan?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept