Jump to content

Thomasss

Super Senior
  • Content Count

    178
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2
  1. Dank voor jouw uitgebreide in informatieve reactie Roel! Prachtig. Het komt er een beetje op neer dat de informatie dus sowieso wel ergens beschikbaar blijft (meestal in boekhouding), maar dat je dus ze dus eventueel wel bij andere plekken kunt verwijderen (zoals in jouw webwinkel software zelf). Je zou dus alle webwinkel klant-data na 3 maanden kunnen verwijderen, en je boekhouding laten staan. Garantie kan lopen via de facturen in de boekhouding neem ik aan. Wat ik nu in gedachte heb: Adresgegevens automatisch verwijderen uit webwinkel software na 90 dage
  2. 99.9% gaat over internetbestellingen die dus op adres geleverd worden. Nadat het pakket geleverd is hebben wij deze adresgegevens in principe niet meer nodig. Garantie etc. kan dan via e-mail en ordernummer lopen. Maar als ik het goed begrijp mag je de adres gegevens, mits gebruikt, niet verwijderen binnen 7 jaar? Enige optie voor de klant is dan op een afhaalpunt te leveren en een 'vals' thuis adres op te geven. De naam moet dan alsnog echt zijn omdat soms ID verplicht is voor het afhalen. ====== Oftewel. Bij bestellingen via internet op t
  3. Een update hierop. Ik heb de .pdf doorgenomen en geprobeerd met een aantal partijen te overleggen; al is er opmerkelijk weinig duidelijkheid in. Keurmerken willen zich hier niet over uitlaten. @Branko dat klopt, maar wij zouden dit graag nog verder verbeteren en zo min mogelijk gegevens bewaren om de privacy van de klant zoveel mogelijk te waarborgen. De vraag is dan dus alsnog welke gegevens we echt moeten bewaren. Momenteel is het nogal een 'subjectief' begrip en lijkt het aan iedere partij zelf om te bepalen wat ze wel of niet nodig vinden. Zou mooi zijn om een duidelijke l
  4. Goedemorgen, afgelopen week ontvingen wij van een klant een verzoek om haar persoonsgegevens te verwijderen. Het gaat om een klant van een webwinkel. Zijn er nog juridische zaken waar wij rekening moeten houden, die wel bewaard moeten worden? Denk aan boekhouding? Of juist het bewijs van verzending? --- De vraag is dus of wij ergens juridisch verplicht zijn om bepaalde gegevens voor een x periode te bewaren; of kunnen wij deze anonimiseren ?
  5. Goedemiddag allen, hopelijk iedereen in goede gezondheid. Wegens een langlopende relatie hebben wij een mooie ingang bij een Chinese fabrikant van medische producten. Zij zijn al meer dan 10 jaar actief in deze markt, en produceren onder andere mondkapjes en ander beschermingsmateriaal. Nu houden wij ons normaal bezig met handel binnen EU; maar met de huidige situatie willen wij graag kijken of wij een aantal van deze producten kunnen importeren. Hebben jullie tips om zo goed mogelijk de kwaliteit van deze producten te garanderen en niet voor verrassingen te
  6. Dank. Aantal goede tips! Lijkt erop dat ik zelf de ernst onderschat heb. Ik ga het oppakken. Dank voor alle hulp en het meedenken.
  7. Eenmanszaak bestaat nog; gedeelte is ingebracht (althans was de bedoeling) onder BV om activiteiten op te splitsen. Ik waardeer het advies; maar dit topic ging specifiek over de vraag of er een manier/advies is om accountant X alsnog mee te laten helpen. Langsgaan lijkt tot nu het het meest gehoorde advies; of via RB.nl druk zetten. Verder nog tips?
  8. Langsgaan zou inderdaad de beste optie zijn. Woon zelf merendeel van het jaar in het buitenland dus zal lastig zijn voor de komende maanden. Maar wellicht de overweging waard.
  9. Als ik het goed begrepen heb is de inbreng nooit volledig voltooid; in dat inzicht ook geen inbrengbeschrijving getekend. X zei altijd dat het verder wel in orde kwam en dat het geregeld zou worden.
  10. Wederom dank. Accountant X via rb.nl kunnen vinden, dus wellicht moet ik fiscalist zeggen? Accountant Y via nba.nl kunnen vinden. Via accountant Y proberen we al tot een oplossing te komen, maar deze geeft aan dat de reeds uitgevoerde werkzaamheden niet overeenkomen met de afspraken die ik eerder gemaakt had met accountant X (over ruisende versus geruisloze inbreng). Volgens accountant Y is het lastig om dit te voltooien zonder accountant X te spreken. Accountant Y heeft ook al aantal keer tevergeefs contact proberen op te nemen met Accountant X. Maar i
  11. Dank voor jullie reacties, het meedenken en het advies. Liefst zou ik dit gewoon onderling met de accountant oplossen; en ook prima als ik daarvoor moet betalen. Probleem is dat ik simpelweg geen contact krijg. Heb al meermaals geprobeerd en accountant reageert simpelweg niet. @Roel J bedankt voor jouw terechte opmerking. Accountant Y heeft een Vpb concept/voorbehoud (als ik het goed begrepen heb) ingediend om die boete te voorkomen. Maar nu is het dus achterhalen wat Accountant X precies wilde doen kwa inbreng van de eenmanszaak. Accountant X reageert
  12. Ter verduidelijking: ik heb ook nooit een rekening ontvangen. Werk al langer samen met accountant X voor een eenmanszaak en die rekening zijn gewoon altijd netjes betaald. Voor de nieuwe (BV) activiteiten nooit een rekening ontvangen; dus ook nooit iets betaald.
  13. Goedemorgen allemaal, ik heb een probleem met mijn accountant. In 2018 een BV opgericht met gedeeltelijke inbreng van eenmanszaak onder accountant X. Accountant X (en fiscalist) heeft hier destijds in geadviseerd en zou alles hiervoor in orde maken. Ben in 2019 overgestapt op een nieuwe partij (accountant Y) wegens herhaaldelijk te laat reageren op mijn verzoeken. Zo is de boekhouding voor 2018 nog steeds niet voldaan. Nu heeft accountant Y informatie nodig van accountant X over hoe deze inbreng plaats heeft gevonden en wat hiervoor het plan was.
  14. Goedenavond allemaal, de situatie is als volgt: ik werk online en ben daarom niet locatie gebonden. Dit betekent dat ik op meerdere locaties woon, ook in het buitenland. Na een congres in de USA ben ik daar 3 maanden gebleven. Dit zie ik als 'wonen in het buitenland'; en niet als zakenreis. Ik sta wel ingeschreven in NL bij familie, maar betaal hier geen huur o.i.d. (hier zijn dus ook geen kosten). Voor de reis- en verblijfskosten mag je maximaal € 1.500 aftrekken. Maar geld mijn 'wonen in het buitenland als reis en verblijfskosten?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept