• 0

subsidies voor webshops?

Ik ben opzoek naar info over de mogelijkheden voor subsidies voor webshops.

 

Ik hebe en aantal webshops welke ik momenteel druk aan het vernieuwen ben.

Hiervoor wil ik eerdaags ook nog extra aanvullende software laten ontwikkelen voor een affiliate/reseller/dropshipping systeem. deze software zal deels op een unieke manier moeten gaan werken (anders als vergelijkbare bedrijven dat nu momenteel doen).

 

daarnaast wil ik mijn site ook geschikt maken voor bestellingen uit andere landen (dus in meerdere talen).

 

verder wil ik een stagair "inhuren" en de marketing van mijn shop beter op orde brengen (deels door die stagair).

 

Nu vraag ik me echter af of er voor deze en andere punten mogelijk ook nog subsidies te verkrijgen zijn die mij hierbij kunnen helpen.

 

Nu heb ik daar al vaker naar gezocht maar de subsidie regelingen en markt is nu niet bepaald wat je noemt overzichtelijk.

 

ik weet van de inovatievoucer maar die is momenteel niet aan te vragen zag ik.

 

Hoe kom ik er nu het beste achter welke mogelijkheden er voor mij zijn op deze vlakken? Zijn er organisaties die mij daarbij kunnen adviseren en helpen?

 

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Vossie,

 

Heb even m'n alwetende subsidie-adviseur gesproken en hij vertelde mij het volgende:

 

Indien op dit moment je export minder dan 25% van je omzet is (te bewijzen aan de hand van BTW-gegevens etc.) en je bent van plan die export te bevorderen (zoals je zelf al aangeeft) dan kun je dit doen door een internationaliseringsplan te schrijven en hieraan een begroting te koppelen.

(eigenlijk gewoon een ondernemersplan voor de buitenlandse markt dus)

 

Een te ontwikkelen of aan te passen webshop in het kader van die internationalisering valt onder deze regeling.

 

De ontwikkelingskosten zijn dan voor 50% subsidiabel tot een amximum van ca. 11.500 euro.

 

Voorwaarde is wel dat het niet alleen de webshop is, maar dat er in ieder geval ten dele ook andere marketingactiviteiten bij komen in de vorm van brochures e.d.

(die criteria heb ik niet doorgevraagd. Wellicht valt internetreclame er ook wel onder, banners, adwords, dat soort gein)

 

Groet

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Een aanvulling op de voorgaande nuttige reactie: de regeling voor internationalisering heet Prepare2start (opvolger van het PSB programma). De regeling is (o.a.) aan te vragen bij de Kamer van Koophandel. De mensen van de KvK helpen je bij het opstellen van de aanvraag

 

Voor de (door)ontwikkeling van de webshops zou het kunnen dat je in aanmerking komt voor WBSO - deze regeling is verruimd m.b.t. ICT ontwikkeling. Om die kansen in te schatten is meer info nodig. Je kunt er meer over vinden op www.senternovem.nl/wbso.

 

Succes.

Jean-Pierre

Link naar reactie
  • 0

Frans... bedankt voor de eractie.

Ik ga ook even contact opnemen met de door jou aangegeven persoon later deze week.

 

 

Voor de (door)ontwikkeling van de webshops zou het kunnen dat je in aanmerking komt voor WBSO - deze regeling is verruimd m.b.t. ICT ontwikkeling. Om die kansen in te schatten is meer info nodig. Je kunt er meer over vinden op www.senternovem.nl/wbso.

 

Succes.

 

Ik heb die website even bekeken en moet zeggend at het zo op het eerste gezicht een zeer inegwikkelde regeling is en me nog niet helemaal duidelijk is wat het precies inhoud of kan opleveren.

Als ik het zo snel lees is het voornamelijk voor ondernemers die of personeel zelf in dienst hebben of zelf het S&O werk verichten.

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik het zo snel lees is het voornamelijk voor ondernemers die of personeel zelf in dienst hebben of zelf het S&O werk verichten.

 

Klopt wel wat je stelt. De uren die subsidiabel zijn bij WBSO zijn de uren die je aan speur- en ontwikkelingswerk besteed naar zaken die technisch nieuw zijn voor je bedrijf.

 

Stel dat ik een nieuw rek wil laten ontwikkelen dan is onderzoek naar bijvoorbeeld de noodzakelijk productiemethoden subsidiabel.

 

Het is altijd al zo geweest dat softwareontwikkeling een beetje in het grijze gebied zat, ondanks de verruiming van de regelingen.

 

Maar goed, over die scheidslijn kunnen anderen je meer vertellen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het is heel simpel. Je krijg namelijk een export plan van de KvK, zij regelen het gehele zaakje voor je.

 

dan heb je het neem ik aan over de Prepare2start regeling.

 

Ik doel meer op de WBSO regeling.

 

Wat ik zoek is iets waarbij ik dus gewoon een externe partij kan inhuren voor het bouwen van de software.

Opzich zou het wel interesant zijn om zelf personeel in te huren daarvoor maar dan zit je weer met een stukje kennis en ervaring die nodig is voor de specifieke software waaraan die software gekoppeld moet worden (is een uitbreiding voor een magento webshop)

Link naar reactie
  • 0

Met prepare2start kan je gerust externe partijen inhuren om de werkzaamheden uit te voeren, geen probleem. Je kan allerlei partijen onderzoek laten doen, iets laten ontwikkelen etc. zolang het maar export bevorderend is. Bel gewoon de lokale KvK eens en laat iemand langskomen. Die kan het prima vertellen, krijg je een mooi simpel stappenplan etc.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.