Ga naar inhoud

djluc

Retired Mod
  • Aantal berichten

    4605
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

113

Over djluc

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    anders
  • Jij bent:
    student
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    19-24
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    geen

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    TenToday
  • Adres
    Heiligenboom 20, Moergestel, 5066CB, Nederland
  • Telefoonnummer
    31630345854
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Iets willen bereiken en daar ook serieus voor aan de slag gaan.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Top? Vrijheid om zelf je doelen te stellen en ook alleen jezelf de schuld te kunnen geven als het mislukt is een echte uitdaging!
  • Mijn mening over innovatie
    Innoveren om te innoveren heeft geen nut. Als je problemen oplost of substantieel iets toevoegt is het super!
  1. djluc

    Juridisch advies gevraagd

    Weet je of de kwaliteit van het geleverde werk wel goed is?
  2. Een iPhone of ander mobiel apparaat is geen apparaat bedoeld voor dit soort activiteiten. De mensen die echt serieus op pad gaan zullen een apparaat meenemen wat hier wel voor geschikt is met langere batterijduur, waterdicht, stootvast etc. Daarnaast is er geen standaard oplossing voor, denk bijvoorbeeld aan lawinepiepers die speciaal voor sneeuw en koude temperaturen gemaakt zijn. Voor ski een heb je Recco: http://www.recco.com/ Dit zit standaard in de betere ski-kleding en is herkenbaar met algemeen beschikbare apparatuur van de hulpdiensten. Dus een redelijk algemeen geaccepteerd systeem. Het werkt zonder batterij aan de kant van het slachtoffer, de hulpdiensten hebben dus apparatuur die zend en het signaal terug ontvangt.
  3. Niet meteen in details gaan denken, eerst de grote lijnen en processen op orde brengen en dan de details in (laten) vullen.
  4. Mag je de factuur gewoon accepteren ook al weet je dat het niet klopt? Niet dat het verder veel uitmaakt voor je eigen positie maar het is gewoon onjuist en moet gecorrigeerd worden. Kan je de factuur niet gewoon weigeren op basis van het feit dat de BTW niet klopt?
  5. Leuk antwoord, dit is goed te beantwoorden: Ik zeg medewerker maar het kan ook parttime freelancer o.i.d. zijn. Dat is een keuze die even irrelevant is. Klopt soms inderdaad maar de consequentie ken je ook. Allereerst: Zoek niet iemand die hetzelfde is als je zelf bent en verwacht dat dan ook niet van hem/haar. Die bestaat namelijk niet. Dit is een eenmalig project. Dit kan je kwijt aan bijvoorbeeld een werknemer (er bij zeg maar) of je besteed het helemaal uit. Kan ook een goede klus zijn voor vakantiewerk maar ook voor een nieuwe medewerker omdat die dan meteen veel van de producten weet. Hier heb je al 2 duidelijke zaken gescheiden: 1. Uitzoeken assortiment: Is dit zooi opruimen door de bovengenoemde punten of waarom moet je dit zelf doen? Moet je dit vaker doen of is dit ook eenmalig en kan je het vanaf nu bij gaan (laten) houden? 2. Invoeren van data: Dat kan je prima aan een medewerker overlaten. Je kan dat op verschillende manieren controleren (want het is jouw verantwoording uiteindelijk): Je zou een log kunnen maken van de wijzigingen en die nalopen. In het begin loop je alles na en na een tijdje kan je dat af gaan bouwen naarmate de beginnersfouten er uit zijn. Klopt, heb je het zelf wel vanaf moment 1 altijd helemaal goed gedaan en zelfs al is dat zo: Denk je dat iemand anders het ook kan vanaf dag 1? Het is een mix: Je kan denken dat het dom is dat het niet meteen goed gaat. Je kan ook stellen dat het blijkbaar ingewikkeld is en je het misschien beter moet beschrijven, controleerbaarder moet maken, een interface moet vereenvoudigen etc. Dit is ook prima werk voor een medewerker, mits je duidelijk maakt hoe het zit. Je noemt het wekelijks onderhoud met een aantal taken: - Nieuwe producten invoeren: Hoe komt deze informatie binnen, ligt dat in een map o.i.d. waar kan men het vinden. Is beschreven of eenvoudig uit te leggen hoe het werkt. Heb je een lijstje met uitzonderingen? etc. - Niet leverbare producten: Hoe weet de medewerker dit? Als je dit in jouw persoonlijke mailbox binnenkrijgt moet je dit steeds doorsturen, kan maar is wellicht handiger om die e-mails in een gedeelde mailbox binnen te laten komen. Medewerker werkt ze af en flagged de e-mails bijvoorbeeld. Uitbesteden is eng. Daarom is het vanuit wat ik lees gezien denk ik het beste om je processen in kaart te brengen. Dat zorgt er voor dat je de weet welk werk er nu eigenlijk precies is, welk werk je kan uitbesteden. Tevens zie je waar je zelf eerst nog stappen moet maken voor je verder kan gaan uitwerken voor het overdraagbaar werk wordt. Denk eens na over een tuinman: Die man weet alles van de bloemen en planten maar weet niet dat jij je gras zelf altijd in hele rechte lijnen maait. Als je dat niet vooraf aangeeft gaat de tuinman rondjes lopen met de maaier. Dat vind jij lelijk. Heeft de tuinman het nu slecht gedaan? Nee, doet hij altijd zo. Als je vooraf een rondje had gelopen met de tuinman en had aangegeven hoe belangrijk je het vind dat die banen recht zijn is duidelijk. Dan pas kan je ook stellen of de tuinman het goed of juist niet goed heeft gedaan. Duidelijke instructies voorkomen veel gedoe, schelen veel geld enzovoorts. Zeker als het gaat om wekelijks maaien. Mocht je nou een keer bomen willen laten planten kan je daar zelf op gaan studeren, of een mannetje het proberen uit te leggen hoe belangrijk die waterslang is en de diepte van het gat. Je kan ook kiezen voor een professional. Die weet dat, jij zegt waar die boom moet komen en zij weten hoe dat moet. Betaal je voor maar dan is het wel geregeld en je kan de professional er ook daadwerkelijk op aankijken. Het mannetje niet want die probeert alleen maar te doen wat jij zegt.
  6. Ja en nee. Ja, natuurlijk wil je winnen, anders moet je überhaupt niet meedoen. Aan de andere kant is wel een bepaald gedrag wat wel- en niet acceptabel is. Zeker als internetonderneming moet je toch besef hebben van de openheid en de netiquette en andere gebruiken die normaal zijn op internet.
  7. Er zijn een paar belangrijke zaken: 1. Wat voor soort werkzaamheden gaat het? 2. Is het structureel werk of is het steeds een andere klus?
  8. Dubbelpost: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=42491
  9. Zelfpromotie is niet toegestaan, zie de huisregels van higherlevel.nl.
  10. Over de gezagsverhouding is veel te vinden: Belastingdienst voorbeeld
  11. Zit er bij de accountant niemand die veel met personeel moet dealen? Daar heb je ervaring voor nodig mede voor het dossier e.d. maar daarnaast ook om de communicatie. Als je daadwerkelijk bedreigingen ontvangen hebt zou ik daar ook advies over vragen. Wellicht kan je nu nog zaken bespreekbaar maken met een derde er bij.
  12. Dit moet je naar elke gebruiker sturen denk ik, of hergebruik mogelijk is weet ik niet, dat zou je even moeten controleren / testen. Als je het vaker doet zou een simpele api implementatie werken. Dat gaat beter en valt qua implementatie als je al vaker met het systeem gewerkt hebt wel mee. Er zijn ook sites die dit soort oplossingen compleet bieden: http://www.groepsrekening.nl Weet overigens niet of daar ook ideal in zit.
  13. Je kunt handmatig betaallinks maken: http://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/ideal/links/ Dat is de meest eenvoudige manier. Vervolgens kun je ook API's gaan integreren maar dan komt er wat programmeerwerk aan te pas. Afhankelijk van het aantal keren dat je dit moet doen kan hier dus wat verschil in zitten. Is het de bedoeling dit regelmatig en commercieel te gaan doen of als eenmalige actie?
  14. Begrijp ik goed dat volgens jou Funda de prijs van een koophuis online drastisch verhoogt als ik de betreffende pagina meerdere keren bezoek? In elk geval wel bij bedrijfspanden. Dat begrijp je dus goed ja. Weet je dit zeker? Uit de ticketsmarkt ken is dit maar bij panden kan ik me dit niet voorstellen omdat het geen eigendom van Funda is.
  15. djluc

    Winkelverhuizing

    Als het onderhoud niet voldoet aan wat overeengekomen is zou je uiteraard de verhuurder in gebreke kunnen stellen en de juridische weg kiezen. Garandeert nog niets maar het biedt in elk geval een kans. Wat meer subtiel en creatief is verhuizen en in je oude pand een tijdelijke huurder, outlet of een andere activiteit uitvoeren.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké