Hallo allemaal,

met de meeste boekingen in mijn boekhouding red ik mijzelf wel maar nu heb ik toch een probleempje.

Ik heb een niet betalende klant gehad die uiteindelijk met behulp van een incassobureau toch heeft betaald. Het ging om twee facturen van samen 503,67.

in het overzicht van het incassobureau staat de volgende staat :

hoofdsom 503.67

rente 14,71

kosten 120,55

___________+

totaal 638,93

geincasseerd 644,39

kosten 137,50

door mij te ontvangen 506,89

ik heb geen idee hoe ik dit allemaal moet boeken,

iemand een advies ?

alvast bedankt !!

Chris.

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20387-boeken-van-verschillen-na-incasso/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Vele wegen leiden naar Rome, maar mijn gewoonte is om het oorspronkelijk bedrag als reguliere omzet op de oorspronkelijke factuur te boeken, de ontvangen rente op ontvangen rente en de kosten op kosten.

• 0

Bedankt voor je anwoord rene,

maar er zit een verschil tussen de rente die berekend wordt (14,71) en de "betaalde rente".

Het totaalbedrag was nl. 503,67 en er is 506,89 betaald, dus de "ontvangen rente" is dan denk ik 3,23.

Waar kan ik dit verschil het beste boeken, of kan ik gewoon 3,23 euro aan rente boeken ? dit is volgens mij de makkelijste weg maar klopt het dan nog ?

Alvast bedankt,

Chris.

www.klussenbedrijf-kcc.nl

• 0

Op het staatje staat precies hoe het bedrag is opgebouwd, alleen heb je de pech dat de kosten die in rekening worden gebracht hoger zijn dan de kosten die door de wanbetaler vergoed zijn. Het verschil is helaas kosten voor jou.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar