• 0

leveren op rekening.

Hoii. ik heb een klein bedrijfje dat hobby materiaal verkoopt. een deel importeer ik zelf en omdat ik niet zo veel geld om handen heb en niets wil lenen vul ik mijn assortiment aan met restpartijen. En dat loopt leuk. men betaald en ik lever mijn producten. Maar vandaag belde er een grote instantie in de gezondheidszorg. Die wil graag dat ik lever met een factuur dat zij daarna betalen.

Nu zit ik daar toch een klein beetje mee in de maag. naast mijn bedrijfje ben ik tevens werkzaam in de bouw. Dus grote namen of enorme bekendheid ben ik niet van onder de indruk ;) Ik ben een beetje bang dat ik straks kan fluiten naar mijn geld om een vage reden. Hoe lost een ander zoiets op? Voorbeeld; Als ik nu voorwaarde opstel waarin staat dat orders boven een bepaald bedrag voor 50% vooraf betaald dienen te worden is dat nog netjes? Of zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken?

 

Groetjes Miranda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens hoef je niet per se wantrouwend over te komen als je betaling vooraf vraagt. En waarom 50% en niet 100%?

Ik heb leveranciers die bij de eerste order vooraf betaling wilden (100%) en daarna gewoon facturen gingen sturen. Dat stond ook in hun leveringsvoorwaarden voor nieuwe klanten.

 

Ik houd bij mijn eigen klanten ook vast aan de betaalmogelijkheden en voorwaarden die ik aanbied en alleen in uitzonderlijke gevallen maak ik voor een vaste klant een uitzondering.

 

Ik ben ook niet onder de indruk van grote of bekende namen. Altijd leuk, maar zegt niets over hun vermogen om te betalen.

www.shizo.nl: Luxe natuurcosmetica. Eerlijk. Exclusief. Ecochic.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.