Nederlandse consumenten hebben vorig jaar de helft meer uitgegeven op internet dan het jaar ervoor. Dit zegt het Hoofdbedrijfschap Detailhandel in het onderzoek eRetailingMonitor. De totale bestedingen bedroegen 320 miljoen euro, oftewel 0,4 procent van de totale bestedingen binnen de detailhandel.
De verkoop van levensmiddelen via internet is verdubbeld, aldus het onderzoek, dat is uitgevoerd door Blauw. Het zijn, zoals bekend, de postorderaars die veel gebruik maken van internet, maar volgens het Bedrijfschap zijn het de diverse MKB-bedrijven die het merendeel van de omzet voor hun rekening nemen. De gemiddelde omzet per webwinkel komt uit op "minder dan 225 duizend euro".
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ridler
Ridler
Groei online uitgaven van 50 procent
Vrijdag, 29 Maart 2002
Nederlandse consumenten hebben vorig jaar de helft meer uitgegeven op internet dan het jaar ervoor. Dit zegt het Hoofdbedrijfschap Detailhandel in het onderzoek eRetailingMonitor. De totale bestedingen bedroegen 320 miljoen euro, oftewel 0,4 procent van de totale bestedingen binnen de detailhandel.
De verkoop van levensmiddelen via internet is verdubbeld, aldus het onderzoek, dat is uitgevoerd door Blauw. Het zijn, zoals bekend, de postorderaars die veel gebruik maken van internet, maar volgens het Bedrijfschap zijn het de diverse MKB-bedrijven die het merendeel van de omzet voor hun rekening nemen. De gemiddelde omzet per webwinkel komt uit op "minder dan 225 duizend euro".
Lees verder op:
http://www.emerce.nl/archives/nieuws/Marktcijfers/13751.html
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag