• 0

Is dit echt, of een slinkse manier om mij al die domeinen te verkopen

Ik kreeg net deze mail:

 

Dear President&CEO,

 

We are a professional internet consultant organization in Asia, we have a pretty important issue needing to confirm with your company. On Aug,17,2009, we received an application formally, one company named "Geohex Holding Ltd" applied for the brand keyword "madeinholanda" and following domain names:

madeinholanda.asia

madeinholanda.cn

madeinholanda.com.cn

madeinholanda.com.hk

madeinholanda.com.tw

madeinholanda.hk

madeinholanda.net.cn

madeinholanda.tw

with our organization.

 

During our preliminary investigation, we found that these domain names' keyword is identical with your trademark. I wonder whether you consigned Geohex Holding Ltd to register these domain names with us? Or is Geohex Holding Ltd your business partner or distributor in Asia?

 

Currently, we have already postponed this application of this company temporarily. Therefore please let the relevant person make a confirmation with me by telephone or email ASAP.

 

Best Regards,

 

Stellar Zhang

________________________________________

Web: http://www.wtl.hk.cn

 

 

Ik ben dus eigenaar van madeinholanda.com, .nl en .es

Is dit nu een manier om mij bang te maken, zodat ik voor een hoog bedrag deze domeinen van hun ga kopen?

 

Heeft een van jullie dit eerder meegemaakt?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

 

www.TheCompleatEbroAngler.com

www.MadeInHolanda.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Domeinnaam fraude (bron: steunpunt acquisitiefraude)

 

 

De laatste jaren is een nieuwe, zeer populaire vorm van (internationale) acquisitiefraude gaande. De ondernemer wordt gebeld door een "toezichthoudend" Europees registratiekantoor, dat "heeft geconstateerd" dat een domeinnaam, gelijkluidend aan die van de gebelde ondernemer, maar dan met een extensie .info,.eu,.org of varianten daarvan, is aangevraagd door een derde partij, die de naam van de ondernemer voor eigen commericële doeleinden op internet wenst te exploiteren. Dit ontzettend klantvriendelijke registratiekantoor belt nu met de ondernemer, om deze per direct de gelegenheid te bieden zijn naam met de extensies in kwestie via hen te laten doorlinken naar de eigen website. Dit kan zelfs direct geregeld worden voor een periode van 5 jaar. De meeste ondernemers voelen zich door deze leugen onder druk gezet en gaan hiermee telefonisch akkoord, omdat zij inderdaad vrezen dat anderen partijen met hun handelsnaam op internet veel geld zullen verdienen.

 

 

 

 

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

die kans acht ik vrij groot, heb zelf ook veel vaker dat soort mails ontvangen met de strekking:

 

iemand heeft bij ons de registratie van de volgende domeinnamen gevraagd maar om mibruik te voorkomen bieden we u de mogelijkheid deze namen nu eerst vast te leggen tegen een extreem hoog bedrag (dat laatste zeggen ze niet maar komt het wel op neer).

 

Ik heb vervolgens de namen gecontroleerd en bleken allemaal nog vrij te zijn en heb een aantal daarvan uiteindelijk gewoon via mijn standaard register vastgelegd voor een paar euro per stuk en ze aangegeven dat ik geen intresse had en dat indien iemand mijn handelsnaam zou registreren ze vanzelf een brief van mijn advocaat zouden krijgen.

 

Nooit meer wat van vernomen.

 

in jouw egval... even controleren of de namen nog vrij zijn en dan zelf registreren wat eventueel interesant is en verder aangegeven niet geintereseerd te zijn.

 

Ze verkopen dat soort namen aan onwetende bedrijven voor honderden euro's per stuk en registreren het daarna zelf voor een paar euro.

 

terwijl ik dit zit te typen krijg ik nog een mail of ik geintereseerd ben in xxxdomeinnaam.biz omdat ik ook xxxdomeinnaam.nl heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.