Ik zit met een probleem omtrent de btw grootboekrekeningen in davilex. Per kwartaal wordt netjes aangegeven welk bedrag te betalen/te ontvangen is aan BTW.
Echter staan de BTW rekening 1560 te betalen en 1570 ook op de balans en lopen steeds op.
Welke BTW boeking moet ik per kwartaal doen???
Als ik de volgende twee journaalposten invoer (memoriaal) dan kloppen de gegeneerde kwartaal BTW uitdraaien niet meer
1560 te betalen BTW 1000
A/1570 te vorderen BTW 700
A/1580 af te dragen btw 300
1580 af te dragen btw 300
A/Bank 300
Op de eindbalans wil ik 1590 btw vorige jaren overhouden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
keitai
keitai
Hallo,
Ik zit met een probleem omtrent de btw grootboekrekeningen in davilex. Per kwartaal wordt netjes aangegeven welk bedrag te betalen/te ontvangen is aan BTW.
Echter staan de BTW rekening 1560 te betalen en 1570 ook op de balans en lopen steeds op.
Welke BTW boeking moet ik per kwartaal doen???
Als ik de volgende twee journaalposten invoer (memoriaal) dan kloppen de gegeneerde kwartaal BTW uitdraaien niet meer
1560 te betalen BTW 1000
A/1570 te vorderen BTW 700
A/1580 af te dragen btw 300
1580 af te dragen btw 300
A/Bank 300
Op de eindbalans wil ik 1590 btw vorige jaren overhouden.
mvg,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22384-davi-account-2000-btw-vraag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag