Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cinbas
cinbas
hoi forumers,
Ik heb nog altijd vragen over het belastingregime tijdens de constructie werk BV en Holding BV:
mijn holding BV heeft een 25% aandeel in onderneming AA
mijn holding BV heft een managementfee in onderneming AA van 7k per maand = 84k per jaar
netto winst voor belasting van onderneming AA = 200k
vpb onderneming AA = 20% = 54k
winst na belasting onderneming AA = 160k
dividend dat onderneming AA aan mijn holding BV uitkeert (ik heb 25% aandelen) = (25% * 160K)= 40K
In mijn eigen holding BV komt derhalve:
84K managementfee + 40K dividend = 124K
scenario
Ik geef mezelf DGA-salaris = 55K bruto
blijft over 124K-55K= 69K die ik als dividend wil uitkeren.
Vraag; moet ik over deze 69K wederom de hele trits 20% VPB betalen? (13,8K)
In dat geval blijft over winst na belasting van 55,2K
daarna wil ik mezelf dividend geven: 25% dividendbelasting over 55,2k = 13,05K
Uit te keren dividend = 42,15K netto prive.
Klopt het dat over iedere euro winst VB in onderneming AA naar mijn priverekening het volgende belastingregime van toepassing is?
in dat geval: start 1 euro
1. 20% VPB in onderneming AA = over 0,80
2. daarna in mijn eigen holding 20% VPB = over 0,64
3. daarna dividendbelasting = 25% = over 0,48
(of is de deelnemingsvrijstelling van toepassing en vervalt de VPB binnen mijn eigen holding?)
een heel verhaal, maar ik kom er op basis van de diverse threads niet uit.....bedankt voor jullie hulp!
Allard
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23469-vraag-mbt-belastingregime-in-werkmij-holding-bv-constructie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag