• 0

Wat zijn verantwoorde marges bij uitvoering van dropshipping (meubelindustrie)?

Hallo,

 

Wij maken al anderhalf jaar meubels van muziekinstrumenten en we gaan op 1 maart 2010 een winkel openen in Nashville, TN. Nu hebben diverse muziekwinkels al aangegeven onze producten te willen gaan verkopen, maar allemaal willen ze dit via dropshipping.

 

Nu ben ik benieuwd welke marges daarvoor gebruikelijk zijn. Ik lees op dit forum veel over dropshipping, maar dan bijna altijd omgekeerd (dus webwinkels die willen dat hun leveranciers dropshippen). Ik lees 3 tot 6 % marge, maar is het echt zo laag? Mijn coach in de VS geeft namelijk aan dat ik minimaal 30 % moet weggeven en dat vind ik erg veel als wij al het werk eraan hebben en voorraad moeten houden.

 

Eén van de leveranciers heeft overigens 15.000 pagehits per dag, dus hier zien we best wat in, maar dan nog vind ik 30 % weggeven best veel. En wat doe je met de verzendkosten? Het zijn allemaal stuksorders, dus ik had zelf bedacht dat we met UPS gaan proberen een fixed rate te maken voor de hele VS, anders is het risico voor ons te groot.

 

Heeft iemand hier misschien ook ervaring mee?

 

Suzanne

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ben zelf ook ondernemer en sinds vorig heb ik mijn website in de lucht maar heb niet een echte webshop laten bouwen.

En sinds kort laat ik een tweede website bouwen die wel een webshop heeft en waar men meteen kan bestellen en afrekenen inclusief faktuur.

 

De marges die ik draai zijn uiterst gering aangezien je rekening moet houden met je concurrenten en daar probeer ik uit de buurt van te blijven.

Maar als je kwaliteit en service kunt aanbieden mag je best wel meer marge erop zetten en zou gewoon een kostprijs maken en daarop je winst zetten.

 

Groeten,

 

Tjebbe

Link naar reactie
  • 0

Methode 1: Hoeveel geld stop je zelf in een verkoop ?

 

Wat kost het jou om 1 sale te halen in je webshop ? Wat is de gemiddelde verkoopprijs ? Ga daar procentueel iets boven zitten en dan heb je denk ik een redelijk percentage.

 

Methode 2: Wat mag je kwijt zijn aan marketingkosten per verkoop ? Hoeveel % van je verkoopprijs ?

 

Methode 3: Wat kost het om via adwords 1 klant binnen te harken ? Of: wat is je conversiepercentage en hoeveel bezoekers tegen welke cpc moet je binnenhalen ?

 

Methode 4: Wat vind je redelijk ? :)

 

Het blijft ook een beetje: wat de gek er voor geeft. Misschien krijg je wel al heel veel aanmeldingen bij 5%. Misschien loopt het nog niet eens storm bij 10% ? Testen, testen, testen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.