• 0

Wat is de beste optie voor fileserver?

Beste HL-ers, (met name de techneuten)

 

Ik heb een ecologisch adviesbureau, momenteel zijn we met drie man. Op korte termijn komt er uitbreiding. We werken allen thuis (= weinig kosten, efficiënt werken, mooie spreiding over het land) en doen dus vrijwel alles via internet.

 

Een van de belangrijkste zaken (naast de communicatie via skype) is natuurlijk de fileserver. Momenteel werken we via WebDrive en een ftp server. Het voordeel (maar tegelijk ook weer nadeel) is dat deze bestanden cached op de lokale pc en upload wanneer er wijzigingen zijn. Ik vrees dat dit systeem minder goed werkt bij een groter aantal mensen (je ziet wijzigingen op de server niet meteen omdat deze gecached zijn).

 

Nu is mijn vraag:

- Welk systeem is hiervoor het beste?

- Weten jullie aanbieders hiervan?

 

Eisen zijn:

- Goed bereikbaar met internet (liefst ook via dommel)

- dagelijkse backup

- liefst real-time gebruik

 

En uiteraard is het zo hoe voordeliger hoe beter, maar het moet wel goed werkzaam zijn. (dus zal zeker niet voor een goedkope oplossing gaan)

 

Alvast bedankt!

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@dutchfood

Ik zie nu net dat je bij google docs elk willekeurig bestand kunt uploaden. En je kon al folders sharen.

 

Natuurlijk nog geen fileserver vervanger, maar wel interessant voor andere 'lichte' toepassingen om bestanden te delen met anderen.

Shopimport -- alle product informatie dagelijks automatisch importeren in uw webshop

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 49 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.