• 0

Exporteren naar Argentinië, Chili en Uruguay.

Wie heeft er ervaring met het exporteren naar Argentinië, Chili en Uruguay?

 

De EVD en Kvk Nederland-Argentinië heeft me al deels op weg geholpen maar die informatie is altijd zo theoretisch.

 

Naar genoemde landen ben ik van plan containers te exporteren van verbruiksgoederen waarvoor daar een redelijk grote afzetmarkt is. Dat heb ik zelf al onderzocht middels contacten die ik via internationale beursen en internet heb kunnen leggen. Wij importeren de goederen zelf uit het Verre Oosten. Onze toegevoegde waarde is dat we verbruiksgoederen van verschillende produktgroepen kunnen combineren in een container naar de klant. De klant hoeft dan dus niet een volle container van één produktgroep zelf te importeren en (te lang) op voorraad te houden.

 

Nu heb ik begrepen van de EVD, de KvK en van de contacten zelf dat het afzekeren van betalingen, want dat is onze grootste zorg, het best middels een L/C kan worden gedaan maar dat dit in die landen hoofdzakelijk voor de grotere internationale bedrijven is weggelegd. Onze doelgroep zijn de middelkleine bedrijven die zelf net niet groot genoeg zijn rechtstreeks China etc. te importeren. Zijn er andere alternatieven om betalingszekerheid te verkrijgen?

 

Wie heeft hiermee ervaring en heeft uberhaupt bruikbare tips m.b.t. deze landen?

 

B.v.d.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste InterSA,

 

graag wijs ik u op de website www.internationaalondernemen.nl, dossier MKB & Financiering.

Onder dit dossier staat het kopje Internationaal Betalen. Nu de volgende keuzes openen:

- Betalingsmogelijkheden / internationale betalingsvormen

- onderaan: Documentair Krediet of L/C

- Alternatief voor kredietverzekering

 

Wanneer u geïnteresseerd bent in begeleiding en ondersteuning van uw exportplannen door een adviseur van Syntens of de Kamer van Koophandel én vergoeding van een deel van de door u te maken kosten voor het bewerken van deze nieuwe markten, kunt u nagaan of u in aanmerking komt voor de subsidie Prepare2start. www.evd.nl/prepare2start

 

met vriendelijke groet,

Mirjam Caminada

EVD Internationaal ondernemen en samenwerken
Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ikzelf ben half Uruguayaanse, half Belgische. Heb gestudeerd in beide landen en tevens internationale handel in Uruguay. Ik ken enkele bureaus ter plaatse die grondig werken en nuttig advies kunnen geven. Indien het nog relevant is, mag u mij steeds contacteren.

 

Groeten,

 

Vanessa

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.