• 0

Opstarten nieuwe delicatessenzaak in België

Hallo

 

ik heb een vraagje, momenteel heb ik een firma dat import doet van vleeswaren vanuit heel Europa, het gaat om producten zoals parma hamme, pata negra, salami's, ...

 

Wij doen verdeling nr groothandel en kleinhandel.

 

Nu zou ik mss een delicatessenwinkel willen starten met zowel onze producten als andere merken.

We zouden er ook bereide gerechten aanbieden, maar deze kopen wij ook kant en klaar aan.

We verwerken dus niets in de winkel.

 

Nu is mijn vraag, heb ik daar een speciaal attest/diploma voor nodig, buiten dat van bedrijfsbeheer dat ik uiteraard heb.

 

Het is voor in België, dus hopelijk kan er iemand mij helpen.

 

Alvast bedankt, Gregory

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Gregory,

 

Er bestaat een lijst met de geregelmenteerde beroepen, dat zijn beroepen waarvoor je in België een speciaal diploma nodig hebt om als zelfstandige te kunnen starten. Je vindt die lijst hier: http://www.unizo.be/starters/viewobj.jsp?id=125946

Voor de verkoop van voedingswaren is een vergunning nodig, ook al bewerk je zelf geen voedingswaren en verkoop je dus enkel door (zie cluster 4 op de hierboven genoemde pagina Edit: excuseer, je valt als kleinhandelaar in de verkoop van bewerkte gerechten niet onder cluster 4, deze link is beter voor wat de eetwarenvergunning betreft: http://www.favv.be/home-nl/ ). Je verkoopt nu al vlees in groot- en kleinhandel, ik neem dus aan dat je al over een verplichte vergunning beschikt. Voor de start van je nieuwe zaak zal je ook een dergelijke vergunning moeten aanvragen.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.