Jump to content

Liesbeth

Super Senior
  • Content Count

    156
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

26

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Unizo.be

Company info

  1. Klopt, mijn excuses, iets te snel gekopieerd. De rest van het verhaal had wel betrekking op de intracommunautaire levering, dus zou volgens mij gewoon moeten kloppen. Pas ik mijn vorig bericht aan om verwarring te vermijden voor lezers in de toekomst?
  2. Vrijstelling van BTW is mogelijk als: [*]EN uw klant een BTW-belastingplichtige is die 'als zodanig optreedt in een andere lidstaat' (bedoeld wordt : die de aankoop doet voor zijn beroepsactiviteit) [*]EN de goederen verzonden of vervoerd worden buiten België maar binnen de Europese Unie door u, de koper of voor rekening van één van uw beiden. Bron: http://www.bfak.be/intracommunautaire_levering.htm Ik neem aan dat voor Nederland hetzelfde geldt. Jij koopt aan binnen de EU en de verkoper verzendt het pakket ook binnen de EU. Hij moet kunnen aantonen dat het pakket inderdaad verzo
  3. Particuliere klant koopt bij jou via het Internet, ja dus. Ondernemer is gevestigd in NL en draagt dus 19% BTW af in NL. Dat is ook wat er op de factuur naar de klant toe staat. Ik dacht begrepen te hebben dat het anders ligt wanneer je als ondernemer bijvoorbeeld vooral aan klanten uit Zweden zou verkopen, maar daar ben ik verder niet in thuis. Dat lijkt mij een intracommunautaire levering, gesteld dat beide bedrijven over een BTW nummer beschikken?
  4. Je moet kunnen aantonen dat mensen die je nieuwsbrief ontvangen zich daar effectief voor hebben aangemeld. Dat houdt in dat je eerst een bevestigingsmail stuurt naar het opgegeven emailadres, waar je klant dan op een link klikt en zo aangeeft dat hij/zij inderdaad ingeschreven wil worden. Ik heb me aangemeld voor jouw nieuwsbrief, maar heb dit niet moeten bevestigen. Door de eerste zin al: "Heeft u als bedrijf interesse...". Iets verder springt "wij leveren niet aan bedrijven buiten Nederland" in het oog. Er staat overigens "ik ben een nieuw" als titeltje (in plaats van "ik ben een
  5. Spannend he, zo'n "keur mijn website" post? Ik vind de site op zich er elegant en verzorgd uitzien, met mooi fotomateriaal. Los van de spelfouten is dit wat mij nog opviel: [*] Ik kreeg een foutmelding bij het klikken op één van de foto's onder het bead bengel sleutelhangertje (URL not found) [*] Ik kan eender welk emailadres aanmelden voor de nieuwsbrief (geen dubbele opt-in) [*] Het lijkt alsof ik een aantal kan kiezen door de dropdown, maar dan blijkt dat die enkel de mogelijkheid "1" heeft (bij de oorbellen Tanzanite bijvoorbeeld). Is dat de bedoeling (omdat er bijvoorbeeld
  6. Niet als je dat netjes doet, zoals Google het zelf voorstelt in de richtlijnen voor webmasters. De naam van de link die bovenaan de zoekresultaten verschijnt is veranderd, waar vroeger Jolena stond heeft Google nu Suikerdraakje opgenomen (zie printscreen). Jolena staat er voorlopig ook nog, maar dat zal met de tijd veranderen.
  7. Toch is de "over ons" pagina vaak ook de eerste pagina die ik bezoek voor ik tot een aankoop overga. Voor wat contactlenzen betreft vind ik het bijvoorbeeld een geruststellend idee dat "mijn" verkoper online weet waar hij het over heeft. De site waar ik mijn lenzen bestel wordt uitgebaat door een optieker, de mensen die mijn bestelling afhandelen zijn specialisten. Mocht er zich een probleem voordoen met mijn lenzen, dan ga ik er van uit dat zij me deskundig advies zullen kunnen geven. Dat is wat je "over ons" moet uitstralen: "we weten wat we doen en we zijn er voor jou!" Hoeft niet veel werk
  8. Dag Bas, Bedankt voor je reactie. Er is een categorie voorzien voor speelgoed (http://www.suikerdraakje.be/speelgoed-en-co-230/). Het gedeelte van de Jolena shop dat daar verder gaat bij Suikerdraakje (babyspeelgoed vooral) werd geredirect naar die categorie, op die manier verliezen we de bezoekers niet die vroeger bij Jolena terecht kwamen. Voor "Lilliputiens" scoort Jolena bijvoorbeeld zeer hoog in Google.be, die link gaat nu gewoon naar Suikerdraakje. Idem voor het eerste houten speelgoed en een paar andere merken. De rest van Jolena wordt op termijn volledig doorgelinkt naar de sp
  9. Inmiddels zijn wel alweer bijna een jaar verder, tijd voor een korte update. Suikerdraakje is in korte tijd enorm gegroeid, we hebben geïnvesteerd en hebben onze activiteiten uitgebreid met geboortedrukwerk. De laatste tijd viel het mij enorm moeilijk beide winkels te blijven combineren. Je kan een webwinkel ook niet zomaar eventjes loslaten, en de tijd om beide winkels te onderhouden ontbrak. We hebben dan ook de knoop doorgehakt en hebben besloten volledig te stoppen met Jolena. Enerzijds kan je dat jammer noemen (voelt toch een beetje vreemd aan na al die tijd), maar momenteel overheerst
  10. Voor onze speelgoedwinkel is dat geen probleem, we leveren uit voorraad. Dat de prijs van houten speelgoed hoger ligt dan van plastic speelgoed is bekend, ik denk dat mensen die bewust voor houten speelgoed gaan andere vergelijkingen maken (lees: niet de prijs van hout ten opzichte van plastic, maar wel de prijs-kwaliteitsverhouding). Maar ik begrijp je standpunt. Onze tweede webwinkel richt zich op gepersonaliseerde artikelen en werkt gewoon totaal anders, een langere leveringstermijn is daar onvermijdelijk. Dat wordt uiteraard vooraf aangegeven, maar los daarvan lijkt het me interessant een
  11. Die gedachte hadden wij ook, het bouwen van een beoordelingssysteem (algemeen en op productniveau) staat dan ook al een poosje op de "things to do" lijst. Alleen stel ik mij wel de vraag of een eigen systeem hetzelfde effect heeft (betrouwbaarheid).
  12. Tja. Ik ben geen econoom, maar denk dat het niet zo zwart wit is allemaal. Hier was onlangs ook een betoging enerzijds (kan het manifest van de vakbonden even niet meer vinden) en een "wij staken niet" actie anderzijds. Dat het geld op is, is volgens de demonstranten waarschijnlijk de schuld van de overheid, de financiële instellingen, de "rijken", al degenen die er nu net niet voor zullen opdraaien. Of ze daar (helemaal) gelijk in hebben wil ik hier nog in het midden laten, ik ken de situatie in Griekenland niet goed genoeg. Maar het gevoel te moeten betalen voor de fouten van anderen brengt
  13. Welke suggesties bedoel je dan? Ik denk niet dat iemand ernstig denkt dat TS met 3 woordjes Google-Zweeds een handelsrelatie met een Zweeds bedrijf kan opstarten, waarschijnlijk beseft hij dat zelf ook wel. Google kan een aanloop zijn om de markt (heel beperkt) te verkennen zonder dat je meteen iets anders moet ondernemen. Rustig wat aanmodderen dus (haha, en dat zomaar op een maandagochtend), tot de plannen misschien wat concreter worden. Dat daarna contact opgenomen moet worden met bedrijven lijkt me duidelijk, en dat kan dan ofwel in het Engels (geen idee of dat lukt in Zweden, daarvoor ke
  14. Vertalen.nu geeft: "Lera" bad is ook bad. Maar geeft voor modderbad: Mud bath (Engels :-\) Moddertherapie is Gyttjeterapi en een modderbad is gyttjebad voor zover ik uit deze site kan afleiden :): http://www.estonianspas.eu/se/ravimeetodid/mudaravi
  15. Wellicht is het een idee de merken zelf te contacteren en hen te vragen waar hun verdelers voor Nederland zitten?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept