Ga naar inhoud

Maatschap of in loondienst van BV

Geplaatst:

geertjes

Wat te doen?

Graag wil ik een samenwerkingsverband aangaan met een collega. Hij heeft momenteel reeds een eigen BV. Nu spelen de gedachten om een maatschap aan te gaan, ik wil geen hoofdelijke aansprakelijkheid, dus of maatschap aangaan (dus eigenlijk ben ik dan een zelfstandige) of in loondienst van de bestaande BV.

Featured Replies

Geplaatst:

Robbert12

Is zelf een BV oprichten geen optie? Om vervolgens samen een werkmaatschappij op te richten om daarin de gezamenlijke activiteiten te ontplooien?

Wat verstandig is om te doen is geheel afhankelijk van de situatie. Heb je misschien nog wat meer informatie over de samenwerking? Is het de bedoeling om fulltime samen te gaan ondernemen? Of?

Geplaatst:

geertjes

• Auteur

Zelf ga ik parttime werken evenals mijn collega. Om zelf een BV op te richten komen zoveel kosten bij, tevens ook verzekeringen. Omdat ik maar drie dagen ga werken wil ik zo min mogelijk kosten maken. En niet te veel aansprakelijkheid krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.