• 0

Jazz bar buitenland

Hoi,

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een jazz bar/restaurantje op te starten. Nu ben ik laatst op reis gegaan naar Zuid Afrika, mijn vriend komt daarvandaan en hij wil het liefst uiteindelijk weer gaan verhuizen naar dit land. Ik vond Zuid Afrika een geweldig en mooi land en het idee kwam in een keer in me op om daar een jazz bar/restaurant op te zetten.

Ik ben namelijk erg into muziek (jazz, blues enz.) en mijn vriend houdt erg veel van koken en dat kan hij ook erg goed. Dus we zouden het samen kunnen combineren. Ik mis namelijk een plek (in Nederland in ieder geval) waar je lekker kan eten, goede muziek en waar je kunt dansen.

Ik ben van plan om, als ik dit idee ga voortzetten, in ieder geval een opleiding/cursus te gaan volgen om een beetje verstand van zaken te krijgen en mijn vriend wil leren hoe je moet koken voor een restaurant.

Ik ben nog steeds niet helemaal zeker van dit hele idee, het lijkt me super maar misschien is het alleen maar een leuk idee in mijn hoofd en blijken er in werkelijkheid veel nadelen aan een eigen horeca onderneming (in het buitenland) te zitten.

Anyway, lang verhaal, maar ik ben gewoon benieuwd naar een second opinion.

 

Alvast bedankt!

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Gezien het feit dat je vriend uit Zuid-Afrika komt, ga ik er vanuit dat hij genoeg landenkennis heeft. Verdiep je vooral ook in alle wet- en regelgeving die daar geldt.

Het hele forum staat vol met ondernemerservaringen. Ik denk dat je speciek op zoek bent naar horeca-ervaringen.

Van je hobby (jij muziek en je vriend koken) een onderneming starten is slechts de eerste stap, nl. passie voor je onderneming. Uit ervaring weet ik dat voor velen "werken en/of ondernemen horeca" makkelijk lijkt. Maar daar komt veel meer organisatie en ondernemerstalent bij kijken dan je denkt. Hebben jij en je vriend ervaring met het werken in de horeca? Misschien is dat een eerste stap om te kijken of je wel een eigen bar wilt beginnen. Naast productkennis, -inkoop en -houdbaarheid, kom je er dan wellicht achter dat je het helemaal niets vind om (dronken) mensen te bedienen en vriendelijk te blijven. Heb je wel ervaring met het werken in de horeca, dan heb ik niets gezegd. Dan weet je waar ik het over heb ;)

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.