Na een lange tijd zoeken op het forum ben ik er toch nog niet helemaal uitgekomen.
Ik heb sinds korte tijd een klein eigen bedrijfje en zou graag willen weten hoe ik het volgende precies moet aanpakken....
Allereerst heb ik zakelijke kosten gemaakt waarvan ik geen bon heb.
Zo heb ik een 2e hands computer gekocht van een particulier. (overigens heb ik zijn orginele aankoopbon wel)
En heb ik een kleine database in acces laten maken waarvan ik ook geen bon heb.
Kan ik deze kosten opnemen in de IB als aftrekbare kosten of is dit niet mogelijk?
En dan zit ik nog met het volgende probleem. Een vriend van mij heeft werkzaamheden voor mij verricht.
Kan ik zijn kosten ook als aftrekbare kosten opgeven of is dit ook niet mogelijk. (hij zal deze opbrengsten uiteraard wel moeten vermelden op zijn IB).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Txi
Txi
Beste Forumleden,
Na een lange tijd zoeken op het forum ben ik er toch nog niet helemaal uitgekomen.
Ik heb sinds korte tijd een klein eigen bedrijfje en zou graag willen weten hoe ik het volgende precies moet aanpakken....
Allereerst heb ik zakelijke kosten gemaakt waarvan ik geen bon heb.
Zo heb ik een 2e hands computer gekocht van een particulier. (overigens heb ik zijn orginele aankoopbon wel)
En heb ik een kleine database in acces laten maken waarvan ik ook geen bon heb.
Kan ik deze kosten opnemen in de IB als aftrekbare kosten of is dit niet mogelijk?
En dan zit ik nog met het volgende probleem. Een vriend van mij heeft werkzaamheden voor mij verricht.
Kan ik zijn kosten ook als aftrekbare kosten opgeven of is dit ook niet mogelijk. (hij zal deze opbrengsten uiteraard wel moeten vermelden op zijn IB).
Of is er nog een andere simpele oplossing?
Bedankt alvast!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag