Druk bezig met onze eerste IB aangifte voor ondernemers. Ik heb ervoor gekozen balans en resultatenrekening in te vullen voor het samenwerkingsverband en daarna te verdelen naar de persoonlijke situatie. Nu stuit ik bij de 'specificatie van het samenwerkingsverband' op de volgende twee invulvelden:
- kapitaalaandeel volgens contract
- overig kapitaalaandeel
Hier een stukje van de balans van onze onderneming (fictieve getallen)
Kapitaal A: 2000 euro credit
Kapitaal nog te storten A 2000 euro debet (kortom er is nog niet gestort)
Prive A : 500 euro debet (ivm 50% aandeel in het verlies)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Froggie
Froggie
Druk bezig met onze eerste IB aangifte voor ondernemers. Ik heb ervoor gekozen balans en resultatenrekening in te vullen voor het samenwerkingsverband en daarna te verdelen naar de persoonlijke situatie. Nu stuit ik bij de 'specificatie van het samenwerkingsverband' op de volgende twee invulvelden:
- kapitaalaandeel volgens contract
- overig kapitaalaandeel
Hier een stukje van de balans van onze onderneming (fictieve getallen)
Kapitaal A: 2000 euro credit
Kapitaal nog te storten A 2000 euro debet (kortom er is nog niet gestort)
Prive A : 500 euro debet (ivm 50% aandeel in het verlies)
Kapitaal B: 2000 euro credit
Kapitaal nog te storten B: 2000 euro debet
Prive B: 1500 (2000 prive storting ivm betaling bedrijfskosten - 500 verlies)
Waarschijnlijk is het echt een beginnersvraag, maar ik ben vennoot B: Wat moet ik nou in beide velden voor mezelf invullen?
Alvast bedankt.
Groeten, Froggie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25564-kapitaalaandeel-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag