Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
XiaoDi

Ontvangst van pakketten + opslagruimte + verzendservice?

Recommended Posts

Hoi,

 

Het is best mogelijk dat ik over een tijdje weer terugga naar China. Zoals zovelen trekt het idee van dingen goedkoop inkopen (in China) en duur verkopen (in het westen) me wel. Maar hoe doe ik dat als ik in China woon en een snelle levering (1-3 dagen) wil?

 

Voorraad naar familie en vrienden sturen en hen het laten versturen als de order er is is 1 optie. Kennen jullie nog andere opties?

 

(Ik wil het vooralsnog kleinschalig doen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het niet zo werkt.

Verkopen is een vak dat je moet begrijpen. Ik zie dagelijks mensen bij mij hier in Yiwu die over enthousiast beginnen in te kopen omdat alles zo enorm goedkoop is. Maar uiteindelijk dan hun handel aan de eerste de beste restpartijhandelaar met verlies overdragen.

 

Als je al klanten hebt en het beu bent om het volle pond te betalen dan is het prima, maar anders zou ik er eens goed over nadenken.

 


God create the sky and earth, all the rest is "Made in China"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor je antwoord.

 

Ik heb er al een paar jaar over nagedacht, nu wil ik het gaan doen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank, daar is dit forum voor toch.

 

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je wilt kopen in China en verkopen in Nederland. Wat bedoel je met naar familie sturen, in Nederland of in China?

En hoe wil je het inkopen? Per doos? Of per moq?

 

 

 


God create the sky and earth, all the rest is "Made in China"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zoek manieren om een opslagruimte in Nederland te hebben + de extra service van het plaatsen in de opslagruimte + verzending naar klanten in Nederland/Europa.

 

Familie en vrienden in Nederland is 1 optie. Ik vraag me af of iemand nog andere opties weet.

 

Inkopen zou ik op kleine schaal doen, dus enkele producten van elk artikel. En het zouden redelijk kleine artikelen zijn, die goed verstuurbaar zijn en weinig ruimte innemen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me daar eerder eens wat in verdiept en dit stukje ergens vandaan ge-copy-paste. Voor mensen met een part-time webshop ook interessant. Misschien wel aardig om een beetje een idee te krijgen van de kosten. Weet niet of het nog helemaal actueel is en zijn wat rekenvoorbeeldjes voor 500 bestellingen per maand.

 

Nic. Oud rekent vaste kosten per maand á €400 opslag en €95 projectmanagement. Verder is het klaarmaken van een order voor ons ongeveer €2,70 euro x 500 bestellingen.

Totaal komen we uit voor Nic. Oud op €1845 per maand om 500 bestellingen te verwerken.

Bij Nic. Oud hanteren ze tarieven van 0-10 kilo van €4,79.

 

E-warehousing is al een stuk schappelijker in zijn maandelijkse kosten. Opslag is €155 en projectmanagement €75. Het klaarmaken kost net als bij Nic. Oud €2,70 per pakket.

Totaal komen we dus voor e-warehousing uit op €1505 per maand.

Verzendkosten bij e-warehousing zijn €4,90 + €0,17 per kilo.

 

Make or buy. Opslagkosten vallen heel hard mee. €0,50 per productsoort, wordt voor ons €50. (Geen idee of dit een typfout was want vind het wel erg weinig) En geen maandelijkse vaste kosten wat natuurlijk ook een groot voordeel is. Als het een maandje tegenzit en je moet ook nog eens 500 euro vaste kosten betalen. Zonde geld.

Het klaarmaken kost €1,65 per bestelling + verpakkingsmateriaal (gemiddeld €0,60).

Kosten komen dus uit op €1175 per maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 4 leden online en 197 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept