• 0

Wat zijn de marge voor de nederlandse schoenen markt.

Beste lezers,

Ik ben een ondernemer in Mexico op het gebied van import export. Een van onze nieuwe lijnen die we aan het ontwikkelen zijn is de import en export van lederen artikelen zoals schoenen, jassen, tassen, riemen enz. Mexico heeft een schoenen industrie die hoogwaardige lederproducten maakt van diverse soorten leer. Ik ben op zoek naar informatie m.b.t de marges die gemaakt worden binnen de Nederlandse schoenenmarkt.

 

Is er iemand die mij kan vertellen hoe de marges in de Nederlandse schoenen markt zijn verdeeld. Ik wil graag een inschatting maken waar ik op kan rekenen en of deze business een bassis heeft om op te kunnen bestaan.

 

Met vriendelijke groeten.

Oscar Goos    

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De NL schoenindustrie was de voorloper van alle industrietakken, die als eerste de productie in het buitenland heeft ondergebracht. Die beweging werd al in de 70er jaren ingezet. De toonaangevende bedrijven in die markt hebben hun productie nog steeds wijdverbreid in verre landen zitten. Het zal me niet verbazen als Mexico daar al lang tussen zit. Daar komt bij dat de NL-schoenenmarkt een aantal vaste spelers kent, die zich niet gemakkelijk de kaas van hun brood laat afsnoepen. Ik ken er enkele persoonlijk en ik sta er soms van te kijken hoe ze hun netwerk hebben opgebouwd. Als je denkt dat je dat netwerk kunt doorbreken, wens ik je veel succes, maar ik denk dat je van een kouwe kermis zult thuiskomen. Ik ken voorbeelden van gymschoenen die voor €9,95 op de markt worden verkocht. Die worden voor €1,-- a €2,-- ingekocht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.