loading
Ga naar inhoud
andyb
Verberg

making intangible tangible

vraag

Goedemorgen allen

 

Momenteel loop ik stage bij een bedrijf dat zich specialiseert in karting software. (bv kassa software, timing software, kiosk ed)

Software is natuurlijk intangible (ontastbaar, je kan het niet zien of vasthouden. het draait maar op een computer)

De cd van de software leveren ze ook niet aan de klanten. Dus deze mensen betalen duizenden euro's voor 'niets' als je begrijpt wat ik bedoel.

Nu is mijn vraag, hebben jullie nog ideeën wat ik 'tastbaar' kan maken in dit bedrijf? En geloof me, ik heb al verschillende weken gegoogled.

Op de moment heb ik een twintig-tal ideeën (bv een virtuele karting op de website, een bedanktbriefje na aankoop, (bedrijfs)video ope website, service cards (om de service meer tastbaar te kunnen maken).

Ja, ik denk dat het vooral belangrijk is om de service belangrijk te maken.

Als iemand iets kan bijdragen, laat het mij dan weten.

 

Bedankt

Andy

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Beste Andy,

 

Als ik het goed begrijp worden er in het bedrijf licentiepaketten verkocht, maar wil jij graag een toegevoegde waarde bieden, zodat je klanten meer gevoel krijgen bij of na de aankoop?

 

Om dit bovenstaande te bewerkstelligen, kan je inderdaad iets tastbaars toevoegen aan het product, of de service verhogen.

Helaas is 'service' uitgegroeid tot een waar cliché, en biedt elk bedrijf naar eigen zeggen heel veel service.

 

Toch is het, zoals ik de situatie kan beoordelen, goed om de service op te waarderen. Veel van je klanten verwachten dit namelijk, terwijl afnemers van software niet direct zitten te wachten op leuke, maar onbruikbare toevoegingen die het product tastbaar zouden maken.

 

Service kan je opsplitsen in drie delen, nl.:

 

1) Service voor de koop - Klanten aantrekken en van de juiste info voorzien

2) Service tijdens de koop - Klanten overtuigen en de order binnenhalen

3) Service na de koop - Klanten het gevoel geven dat ze de juiste beslissing hebben genomen

 

Als je deze drie fasen op de juiste wijze hebt doorlopen, heb je een tevreden klant. Zelfs zonder dat je het product tastbaar heb gemaakt.

 

Veel succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hi Andy,

 

Dit forum is bedoeld voor ondernemers en hun vragen. Voor vragen die betrekking hebben op je stage moet je proberen andere kanalen te vinden. (leraren? peer group? etc.)

 

We trekken helaas een harde lijn als het om studievragen gaat. Je topic gaat daarom op slot.

 

Succes met je stage! We zien je graag weer terug als je de ondernemershoed hebt opgepakt ;)


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 8 leden online en 172 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké