• 0

hulp bij verschillende zaken omtrent opzetten webshop/groothandel.

Goedendag allemaall

 

ten eerste wil ik even melden dat ik volstrekt nieuw ben binnen Higherlevel, en

de omgeving mij erg aanspreekt.

 

wij lopen tegen een aantal zaken aan, waar wijzelf geen passend antwoord op hebben.

ik heb al rondgezocht op internet en heb ook een hoop informatie gevonden, echter niet 100% toepasbaar

op onze vragen.

 

sinds enige tijd ben ik , samen met een partner werkzaam aan het starten van een webshop

in italiaanse overhemden en accesoires.

 

Het idee is om een webshop te starten voor verkoop aan consumenten met producten als "italiaanse" overhemden,

jeans, schoenen en overige mode-accessoires.

 

daarnaast willen wij ook ( als ik het goed formuleer ) een groothandel hierin gaan worden met op diezelfde website een

b2b gedeelte waar winkeliers en andere ondernemers hun producten kunnen bestellen.

 

Het gaat hier om de bekende modetrends, alleen tegen een voor iedereen betaalbare prijs.

 

Wij hebben al enkele leveranciers en voor losse verkoop aan consumenten ook al een +- 20 vaste klanten.

 

Nu is een van mijn vragen hoe wij terecht kunnen komen bij ondernemers, zelf heb ik al gedacht aan het bezoeken van beurzen en het rechtstreeks benaderen van de ondernemer ( winkelier )

dit heeft tot nu toe weinig opgeleverd.

ik heb geen idee welke beurzen ik zou kunnen bezoeken, wellicht dat hier iemand al een antwoord op heeft?

 

tot nu toe hebben wij plaatselijke evenementen als braderien en markten aangedaan, maar dit was meer om de consumenten aan te spreken.

 

Nu wil ik dit allemaal op een duidelijke manier in het ondernemingsplan zetten.

 

dat lukt allemaal aardig totdat ik stuit op het marketinggedeelte, waar ik en mijn partner allebei geen kaas van gegeten hebben. ook hebben wij niet de financiele middellen om dit uit te besteden.

 

wat marketing betreft willen wij de volgende stappen ondernemen zodra de webshop ( in 1e instantie consumentgedeelte ) online is:

 

- flyeren van folders in verschillende steden ( folders met daarin een 15-20% kortingscoupon die klanten online kunnen gebruiken bij hun betaling )

 

- het deelnemen aan braderien en markten met dubbele bedoeling ( verkoop aan consumenten en stukje reclame)

 

- het rechtstreeks benaderen van ondernemers in de branche ( vooral winkeliers ) echter omdat wij geen bekende merken voeren is de interresse wat zwakjes.

 

tot slot:

 

 

Helaas is de website nog niet online, ik had jullie allen graag eens een kijkje willen laten nemen.

 

wanneer iemand mij voor 1 van deze zaken een advies heeft zou dat fantastisch zijn.

 

U kunt mij ook via e-mail bereiken ( volgens mij zichtbaar op HL )

 

mocht dit onderwerp toch lichtjes off-topic zijn dan verneem ik dat ook graag.

 

Alvast bedankt,

 

Karel van Bindsbergen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.