• 0

Btw over E-bay verkopen in Duitsland

Een particuliere verkoper biedt als agent voor een Nederlandse groothandel in Duitsland via E-bay een product aan. Hij ontvangt een commissie per verkoop maar de financiele transactie verloopt via een priverekening. Hij wordt nu voor de gehele omzet aangeslagen voor de btw en IB.

 

Indien de Nederlandse groothandel een rekening in Duitsland opent en de transactie daarover laat verlopen is het probleem opgelost lijkt me.

 

Zie ik dat goed of moeten er nog andere stappen gezet worden om problemen met de Duitste belasting te voorkomen?

Corporate finance adviseur en Investor Matcher

www.hedley.nl

http://www.linkedin.com/in/janwillemkakebeeke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een particuliere verkoper is dus geen ondernemer. Hij zou kunnen doorleveren voor een Duits bedrijf, maar ik vraag me af wat de meerwaarde is voor dat bedrijf? In dat geval zal hij dus een vergoeding ontvangen van dat bedrijf en dat onder "andere inkomsten" op zijn IB-aangifte moeten vermelden. Maar de voorwaarde is dan wel dat geldstromen via dat Duitse bedrijf lopen. Die particuliere verkoper is dan dus geen verkoper meer, maar een soort agent en heeft hij niks met BTW en omzet van doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.