Ik parkeer mijn zakelijke auto voor wat betreft zakelijk ritten en het bijbehorende parkeren via Parkmobile en ontvang daarvoor een maandelijkse factuur.
Prive parkeren doe ik nooit via parkmobile om het onderscheid zakelijk en prive zuiver te houden.
Nu zei een collega ondernemer tegen mij dat ook prive parkeren met de zakelijk auto als kosten van de winst kunnen worden afgetrokken.
Klopt dit? Ik heb tot nu toe alle prive parkeerkosten met mijn zakelijke auto vanuit mijn prive betaald dat zou wel zonde zijn als blijkt dat ik dat eigenlijk ook kan opvoeren in mijn boekhouding.
Ps ik betaal 25% bijtelling over de nieuwwaarde van mijn zakelijke auto.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Viskus
Viskus
All,
Ik parkeer mijn zakelijke auto voor wat betreft zakelijk ritten en het bijbehorende parkeren via Parkmobile en ontvang daarvoor een maandelijkse factuur.
Prive parkeren doe ik nooit via parkmobile om het onderscheid zakelijk en prive zuiver te houden.
Nu zei een collega ondernemer tegen mij dat ook prive parkeren met de zakelijk auto als kosten van de winst kunnen worden afgetrokken.
Klopt dit? Ik heb tot nu toe alle prive parkeerkosten met mijn zakelijke auto vanuit mijn prive betaald dat zou wel zonde zijn als blijkt dat ik dat eigenlijk ook kan opvoeren in mijn boekhouding.
Ps ik betaal 25% bijtelling over de nieuwwaarde van mijn zakelijke auto.
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26426-prive-parkeren-met-zakelijke-auto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag