• 0

Importeren uit China, de praktijk

Beste mede-ondernemers,

 

even voorstellen, mijn naam is Tim, ik ben 22 jaar en student. Ik ben op zoek naar hulp bij het invoeren van (kleding)producten uit China. Ik heb veel gelezen op higherlevel, en stel deze vraag om alle theorie die ik op higher level heb gelezen duidelijk te koppelen aan de praktijk.

 

Hoe importeer ik legaal een doos met 1000 stropdassen vanuit China naar Nederland?

 

- heb ik een factuur nodig, zoja aan welke eisen moet deze voldoen

- Hoe geef ik bij de douane aan dat ik de doos wil invoeren (douane-telefoon) komt niet verder dan "merchandise op de doos zetten")

- Met welke belastingen heb ik te maken

 

Facts:

 

Ik sta ingeschreven bij KVK.

Ik ben zelf vaak in China (nu in Shanghai) maar heb ook contacten die de kwaliteit van producten kunnen controleren.

De stropdassen bevatten geen merk, zijn geen namaak.

 

Alvast bedankt voor jullie tips,

 

Tim

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je links en je snelle reactie,

 

de door jouw genoemde websites heb ik inderdaad bekeken, ze bieden veel informatie maar ik mis de koppeling met de praktijk, vandaar mijn vraagstelling.

 

Ik ben op zoek naar mensen die hun ervaring met me willen delen wat betreft expediteurs die ik kan inzetten vanuit China voor het door mij genoemde voorbeeld.

 

De grote meerderheid van de onderwerpen die ik op higher level vind in dit gebied gaan over het invoeren van (neppe) merkproducten of electronica die aan allerlei Europese veiligheidseisen moet voldoen. Mijn interesse gaat juist uit naar (een klein aantal) dozen textiel van een niet al te gedocumenteerde producent. Leg je dit voorbeeld aan de douane voor dan lukt het wel de belastingklasse ed. vast te stellen, maar wordt verder alleen aangeraden "merchandise op de doos te zetten".

 

Ik ben dus op zoek naar iemand met praktijkervaring in dit gebied.

 

Er staan de seminars import en import vanuit China op het programma, dat wordt alleen even wachten tot na de vakantie.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry maar de 3 vragen die je stelde kan je meteen antwoord op vinden. Je hebt een factuur nodig, verzending regel je via een bedrijf en die geeft het door aan de douane, en je hebt te maken met invoerrechten en btw (kan eventueel verlegging btw regelen, als je daar even over googled vind je er vanzelf meer over. Komt erop neer dat je geen btw meer hoeft af te dragen maar het wel moet melden bij je aangifte).

 

Als het om klein aantal dozen gaat zou ik zelf kijken of je het het beste per vliegtuig of per boot kan versturen. Je kan zelf contact opnemen met een bedrijf die de verzending voor je regelt (doe ik zelf via www.itg.nl , kan ook naar http://www.cevalogistics.com/en/Pages/default.aspx bv kijken, zo zijn er nog velen). Je betaald dan dus aan hun de verzendkosten + invoerrechten + eventuele btw. Of je kan je leverancier de verzending laten regelen, dan betaal je aan hun de verzendkosten en achteraf aan het verzendbedrijf de invoerrechten en eventuele btw.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.