• 0

Kosten boeken importeren uit buitenland

Ik koop spullen in China, elektronica, deze heb ik inmiddels betaald. (300 euro)

Hoe moet ik deze boeken lijkt mij inkoop/voorraad zonder btw. Bij de prijs zitten de verzendkosten bij in. Nu komen deze spullen 2 weken later bij me aan dan moet ik de btw betalen met een paar kosten voor de douane. Hoe kan ik die het beste boeken ?

 

Of kan ik beter wachten tot alles er is en dan inboeken inkoop/voorraad ( 300 + 19 % btw) en wat overblijft op diverse kosten (douane kosten) ? Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik ben geen 4 sterren boekhoudkundige maar kan je mijn ervaring geven.

Niet wachten.

Gewoon de inkoopfactuur boeken en bij betaling (bank) deze vereffenen.

Bij het boeken van de factuur kun je kiezen voor verdeling (onderdelen, transport).

Bij ontvangst van de douane factuur (via transporteur of TNT)

Deze boeken met de post "inklaring en invoerrechten" en met de post "BTW te vorderen"

Deze BTW is dus van de gekochte goederen die de douane berekend met hun huidige koers (China)

Als er nog transportkosten bij zijn dan deze apart boeken met de bijbehorende btw hierop.

Via de bankafschrift van deze (wanneer dit zo betaald is via pin of dergelijk) wordt het weer vereffend.

Ik hoop dat dit voor jou ook werkt. Ikzelf zit nog wel eens met het probleem wanneer het een investering is met toekomstige afschrijving. Al de kosten kunnen dan een deel zijn (of moeten) van de investering. Misschien kunnen anderen hierop betere informatie geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.