• 0

Stichting zonder bestuur en verder......

Hallo, in 2004 heb ik als moeder en zorgverlener zelf een stichting opgericht voor kinderen en jongeren die allerlei soorten zorg nodig zijn en daardoor (langer) thuis kunnen wonen. Kinderen met een indicatie /pgb.Nu heeft de stichting een reorganisatie meegemaakt en is dit nog steeds niet te boven. Momenteel is er geen bestuur (3 mnd nu) dus ik voel me verantwoordelijk en trek hierin de kar alleen zeg maar anders is er niemand. Nu staan we voor een mogelijk faissement en ik zie dat ik een doorstart kan maken met 1 locatie. Het personeel die net als mij in loondienst zijn kunnen daar hun werk uitvoeren en baan en loon behouden. Nu heeft de stichting schulden die met een betalingsregeling worden afbetaald en de lonen zijn altijd erg laat maar worden wel betaald,we lopen gemiddeld ruim een maand achter al een half jaar lang en dit duurt ook nog wel een dik half jaar. Nu heb ik er zelf veel eigen geld in gestoken en wil graag een doorstart maken. Personeel waaronder ook ik kunnen faissement aanvragen maar ik hoor dat ik aansprakelijk kan worden gesteld? KVK zegt dat dit zo maar niet kan maar wat moet ik nu doen? Ik wil mijn levenswerk niet zomaar weg doen en verder met die laatste locatie, overzetten naar eenmanszaak kan maar verstandig met zoveel schulden waar ik dan wel verantwoordelijk voor ben? Zelf in het bestuur gaan zitten net als in het begin wat ik deed? Perosneel (4 vrouwen) willen perse alle financieen inzien en zien wat er in en uitgaat en dan pas beslissen wat ze gaan doen? volgens notaris,advocaat en kvk moet ik dit dus niet doen en dat was ik ook niet van plan. NU zegt de manager dat ze hier recht op heeft? kvk zegt dat dit niet kan en ook niet als ze de accountant vraagt,hoe zit dit en wat is het beste? ik wil zelf met die 1 locatie verder en dat kan dus wat is het beste voor mij? al het personeel richt zich persoonlijk op mij omdat ik de oprichtster ben dus directrice. Zelf ben ik in loondienst en sta niet als directeur maar als zorgverlener op contract........help!

(er is een rechtsbijstand en bestuursaansprakelijkheids verzekering lopende bij de stichting)

 

GR Joolanda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Joolanda, ik kan me erg voorstellen dat je flink in je maag zit met deze situatie en zit te springen om antwoorden. Helaas is dit een forum voor en door ondernemers, een focus die we vrij streng bewaken. Topics die daar niet bij passen zoals deze, gaan om die reden op slot.

 

Ik hoop dat je een andere plek hebt om de antwoorden op je vragen te vinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.