• 0

Vraag over BTW bij importeren als dropshipper

Hallo,

Ik zit nu al een tijdje met hetzelfde probleem en heb op meerdere manieren een antwoord proberen te vinden, maar er komt steeds geen duidelijkheid. Ik hoop heel erg dat iemand mij hier kan verder helpen, zodat ik mijn webshop waar al vele uren in besteed zijn eindelijk online kan.

 

Oke, ik ben een dropshipper. Nu heb ik een webshop gevonden in Hong Kong die wereldwijd (met gratis verzending) levert. Stel een gewone klant zou bij hun bestellen, dan zouden ze gewoon het product moeten betalen en vervolgens krijgen ze het geleverd zonder iets te horen van de douane. Nu blijkt deze webwinkel ook een dropshipleverancier te zijn, de tussenpersonen (ik dus) krijg dan een percentage korting op de producten en verder gaat het proces verder als een normale bestelling. Ik bestel op een ander adres en mijn klant krijgt de bestelling zonder verzendkosten te betalen of invoersrechten of ander gedoe met de douane. Daar zorgt mijn dropshipleverancier allemaal voor. Zij leveren namelijk Pre Tax. Zoals zij dat zelf omschrijven:

 

All EU countries are liable for import tax on personal luxury goods imported into the country. This can be collected by the postal authorities in some countries while in others UK, Ireland, Netherland, Sweden, Denmark we pre-pay the tax (it is included in the purchase price) so the consumer does not need to bother with it.

 

Tax free referes to those countries - USA for example - who do not charge any such import duty.

 

Ze zeggen dat alle 'taxes' in de prijs zijn inbegrepen, dus dan neem ik aan de invoerrechten en de omzetbelasting over de waarde die wordt geimporteerd (ook al staat er geen VAT/BTW percentage op de factuur..) Nu vraag ik me dus af of dit wel kan? Als ik op mijn omzetbelasting formulieren invul dat ik importeer uit het buitenland moet ik invoerrechten, facturen van de douane, etc. hebben. Dat heb ik dus allemaal niet, daar zorgt de dropship leverancier voor. Weet iemand meer van deze situatie af? Want het is een heel groot bedrijf dat voor velen dropshipleverancier is, ik vind het dus raar dat ik de enige dan ben met dit probleem.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.