• 0

Keuze rechtsvorm en info Buma/Stemra...

 

Karma: +0/-0

 

Keuze rechtsvorm en info Buma/Stemra...

« on: Today at 10:35:33 AM » Quote Modify Remove

 

--------------------------------------------------------------------------------

Beste lezer,

 

Dat zoiets simpels als een Muziekquiz mij de kans zou geven te ondernemen had ik niet verwacht, toch gaat het gebeuren! Samen met een partner zijn we daar lokaal mee begonnen, maar het concept gaat snel op meerder plaatsen georganiseerd worden. Daarnaast zijn we een conept aan het ontwikkelen voor Singles/bedrijven waar een quiz het bindmiddel voor een leuke avond/dag zal vormen met als doel ontmoeten, kennis maken, etcetera....

 

Ik ben op zoek naar advies voor een soort rechtsvorm. De keuze die mijns insziens het meest relavant is, is die van een Maatschap (meerdere personen, willen het gescheiden houden van Prive ivm huis en lening, etc). Iemand pointers, ervaring, adviezen?

 

Daarnaast ben ik informatie aan het inwinnen over het afdragen aan Buma/Stemra. Aangezien wij veel muziek gebruiken in een openbare ruimte, binnen een evenementsvorm, zullen wij daar rekening mee moeten houden. Nu weet ik dat het binnen de popsector zo is dat je 6% van ticketsales afdraagt. Of dit percentage ook op een Quiz van toepassing is die wij her en der zullen organiseren, dat weet ik niet... Iemand ervaring?

 

Ik ben benieuwd naar ieders ervaringen... algemene tips zijn ook zeker welkom!

 

Cheers,

 

Sabbas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Er zijn rechtsvormen met rechtspersoonlijkheid en rechtsvormen zonder rechtspersoonlijkheid. Op de website van de Kamer van Koophandel vindt u informatie over de verschillende rechtsvormen. Klik op

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/wet--en-regelgeving/Rechtsvorm

 

Daarnaast houdt de kvk juridisch spreekuur waar u terecht kunt met de vraag welke rechtsvorm het beste bij uw activiteiten past. Een goede informatiebron is ook de Notaristelefoon Tel: 0900-346 93 93 (ma t/m vr: 9.00-14.00 uur.

 

Informatie over de vergoedingen kunt u vinden onder:

Vergoedingen

http://www.sena.nl/Gebruikersmuziek/Vergoedingen.aspx

 

Veelgestelde vragen

http://www.bumastemra.nl/nl-NL/Service/FAQ.htm?WBCMODE=PresentationUnpublished%23A

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Voorlichter Antwoord voor Bedrijven

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.