• 0

Hulp nodig bij het opzetten van een bedrijfstructuur (Nederland vs. Amerika)

Hallo,

 

Mijn naam is Joost en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vraag mbt het opzetten van een bedrijfstructuur. De situatie is als volgt:

 

Ik woon momenteel in de VS (met een GreenCard) en ik ga een bedrijf beginnen met een aantal partners in Nederland. Ik zal voor ongeveer 75% van de tijd in de VS zijn en voor de rest in Nederland. We gaan ons voornamelijk bezighouden met advies werk. Ik krijg 24% van de aandelen in de Nederlandse entiteit (een Dutch Co-op). Daaronder zit een B.V. en vanuit die B.V. krijg een salaris uitgekeerd in de V.S. Mijn vraag is wat voor structuur ik het beste in de VS kan opzetten voor wat betreft de aandelen en of het mogelijk is om me via een Amerikaanse entiteit als consultant aan de Nederlandse b.v. te verhuren ipv een salaris te ontvangen. Is er iemand die ervaring heeft met dit onderwerp of iemand die mij er mee kan helpen?

 

Alvast bedankt,

 

groeten,

 

Joost

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Welke structuur het handigst is in Amerika durf ik niet te zeggen. Het is niet ongebruikelijk om via een managementfee te werken, sterker nog, dat is meestal aan te raden. in feite verhuur je je dan inderdaad vanuit je eigen managementvennootschap (vaak tevens holding) aan de werkmaatschappij.

 

In dit geval doe je er ook goed aan om te kijken naar de regels rondom verzekeringsplicht voor de werknemersverzekeringen. Dat is niet mijn ding, zeker niet in combinatie met het buitenland, maar wanneer er verschillen zijn in aandeelhoudersverhoudingen kun je daar wel tegenaan lopen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.