• 0

Juridische en financieel in orde, of worden we in de maling genomen...?

Beste Higher level,

 

wij zijn bezig met het gaan exploiteren van een speelparadijs incl. pannenkoekenrestaurant. Het voorstel dat de onderneming aanbiedt vinden wij erg lastig te beoordelen. Wij zijn horeca en facilitair en hebben nog nooit te maken gehad met dit soort contracten.

 

Het voorstel is;

 

- 75% vd omzet incl. btw is voor de onderneming, 25% voor ons van entreegelden speelparadijs. Dus, dit is kale omzet omdat er geen inkoopwaarde aan zit.

- 25% van de omzet incl. btw van het pannenkoekenrestaurant voor de onderneming, 75% voor ons.

- Geen huurkosten -> die zit in die 75%... (ivm pachten heb ik al gelezen dat je huurder wordt en wettelijk 2 jaren, dan 2 x 5 jaren kan huren)

- 2 jaar contact

 

Volgens mij is dit helemaal geen goed aanbod...maar wie ben ik ;-)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn eerste tip is let op wat je onder je echte naam hier typt. Google indexeert dit forum (gelukkig) erg goed en iemand anders vindt dit topic dus ook makkelijk op basis van je naam.

 

Uit jou post krijg ik niet duidelijk wat de situatie gaat worden.

Wie zijn de betrokken partijen (bv. verhuurder en ben jij huurder)? Ga je het speelparadijs enkel exploiteren maar blijft het eigendom van iemand anders?

 

Ik heb het idee dat "de onderneming" de verhuurder is en jij het gaat exploiteren.

 

Of zo'n voorstel redelijk is hangt geheel van de cijfers van de verwachte omzet af. Ik neem aan dat je een ondernemingsplan gemaakt hebt?

Overigens wordt omzet altijd excl. btw gerekend. (hoewel het in dit geval natuurlijk niet uitmaakt of incl of excl rekend)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je tip, niet aan gedacht...

 

Wij gaan het exploiteren, dus hij blijft eigenaar.

 

De omzet is heel moeilijk in te schatten want je hebt met bezoekersaantallen te maken.

indien we uitgaan van minimaal 1000 kinderen per week en 1000 ouders dan verdienen we er niet veel aan wat het speelparadijs betreft, het restaurant zou best aardig zijn.

 

Mijn man heeft iemand gesproken en die persoon zegt dat een omzetafdracht van 15% wel max is, maar wij hebben er echt geen verstand van.

 

Wij gaan van de week wel praten met een financieel adviseur, dus we komen er wel, maar wilde alvast andere meningen hierover weten indien het kan.

Link naar reactie
  • 0

Het is nieuw op te zetten in een bestaand expocentre. Bezoekersaantallen zijn dus niet bekend en lastig in te schatten. Directe concurrentie in de omgeving, 10 minuten afstand en 30 minuten afstand. Kwaliteit is wel beter wat betreft inrichting en materialen zijn anders de de normale speelparadijzen, tevens is het niveau in horeca hoger omdat wij daadwerkelijk een restaurant neerzetten en geen counter met patat, magnetron pannekoeken en poffertejs.

 

Exploitatie is lastig uit te rekenen omdat bezoekersaantallen niet in te schatten zijn. Wat ik heb uitgezocht is dat we minimaal 1000 kinderen per week moeetenb ontvangen om er minimale winst uit te halen met de afdracht aan exploitatiekosten aan de ondernemer. Dit zou haalbaar moeten zijn aangezien de meeste speelparadijzen zeer goed lopen in de omgeving.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 60 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.