• 0

initiatiefplaats vergunning buiten de markt

Ik heb een aanvraag ingediend bij Amsterdam zuidoost heb na paar maanden niks gehoord en nogmaals een aanvraag ingediend. Helaas heb ik niks gehoord en ben naar een ondernemershuis gegaan waarna een adviseur een mail heeft gestuurd naar degene die hierover gaat hij heeft een mail terug ontvangen met daarin vermeld dat het niet mogelijk is om een vergunning te krijgen vanwege de nieuwe verordening op de straathandel 2008 en de reden was dat de bestemmingplan niet mogelijk was daarvoor.

 

Die had ik voor mijn aanvraag al onderzocht weer bij de zelfde gemeente en dat was verkeers real II dus trottoir heb aan de medewerker gevraagd of daar een verkoopwagen kan worden geplaats en dat was volgens de bestemming geen probleem.

 

En verder heb ik gekeken in de Verordening op de straathandel 2008 en daarin staat letterlijk,

 

Artikel 4.4 Initiatiefplaatsen en plaatsen zonder sollicitantenlijst.

 

1. Het college kan gebieden of locaties aanwijzen waar vergunningen voor

initiatiefplaatsen kunnen worden verleend.

 

Laats heb ik een klacht ingediend via de site van de gemeente en heb degene aan de telefoon gehad en hij was boos omdat hij wel contact had opgenomen en dat ik maar een keer een aanvraag heb ingediend, maar ik was nog meer boos geworden en heb opgehangen. Dus ben geen meter vooruitgekomen.

 

Kan iemand mij misschien verder helpen die meer weet over deze zaak ?

 

Alvast bedankt en vriendelijke groet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

"1. Het college kan gebieden of locaties aanwijzen waar vergunningen voor

initiatiefplaatsen kunnen worden verleend."

 

Als dit in het bestemmingsplan of verordening staat betekent dit dat de gemeente mee moet willen werken. Je bent dus afhankelijk van hun goede wil. Mijn ervaring is dat je dan of een pot stroop moet meenenen of een geweldig goed verhaal. Boos worden op een ambtenaar waarvan je de medewerking nodig hebt is dan niet zo handig. Ook al sta je volledig "in je recht" het kan uitsluitend vertraging opleveren. Het meest handig is een "dikke huid" aantrekken, vriendelijk blijven en er voor gaan totdat je het voor elkaar hebt.

Dit kan lang duren, maar de aanhouder wint is mijn ervaring.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.