• 0

Drukker

Ok ik weet niet zeker of dit hier hoort maar vooruit.

 

Wij hebben een kleine VOF en handelen in kleding...2 jaar geleden hebben we kleding overlaten komen en hier laten bedrukken...Het meeste zag er volgens ons goed uit...maar de rode kleding had een witte print die roze werd. Na een heleboel gemail, gepraat en geklaag leek het er op dat de schuld lag bij de drukker. (deze was uitbesteed, het bedrijf waar wij onze spullen naar toe brachten deed dit zelf nl niet...kwamen wij ook toen pas achter) Wij weigerden natuurlijk te betalen en onze drukker ging het uitpraten met hun drukker. (volgt u het nog?) Niks meer van gehoord...we zijn nu meer dan een half jaar verder, onze VOF is veranderd. Mijn vorige partner is vertrokken, nieuwe partner erbij...die wat meer verstand heeft van druk werk en geheel niet tevreden is over het geleverde drukwerk. En nu komt de drukker plots weer in beeld met een rekening over de resterende spullen (want die andere spullen waren idd de schuld van de drukker en dat heeft allemaal nog al lang geduurd om daar achter te komen.) Mijn huidige partner ziet het niet zo zitten dit te betalen...(wat ik kan snappen) ....tja...wat moet ik hier nu mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het goed begrijp heeft jullie drukker een aantal bedrukkingen voor jullie gedaan, waaronder die prints op de rode kleding waar jullie niet tevreden over waren. Omdat die kleding daardoor niet meer verkoopbaar was (of tegen een dump-prijs?) lijkt mij voor dat onderdeel van de opdracht recht op compensatie te bestaan. Die zal verder moeten gaan dan alleen het schrappen van puur de printkosten voor die kleding, want jullie schade is groter.

 

Ik neem aan dat bij het verlenen van de opdracht algemene voorwaarden zijn gebruikt waarin staat wat de handelswijze in dit soort gevallen is. Meestal wordt er iets geroepen over inspectie bij aflevering en een termijn voor het indienen van klachten. Voor de rode kleding heb je dat gedaan (binnen de aangegeven termijn? vastgelegd?), voor de rest van de bedrukkingen niet, dus het lijkt mij dat je wat dat deel betreft dan destijds accoord bent gegaan met de levering.

 

Normaliter dien je een leverancier de gelegenheid te geven een onjuiste levering te herstellen, maar ik vraag me af of dat in dit geval mogelijk is (tenzij je bijvoorbeeld op kosten van de drukker een nieuwe partij rode kleding kunt laten overkomen, die hij dan weer bedrukt).

 

De timing van het geheel is mij niet helemaal duidelijk. Je zegt dat je 2 jaar geleden de kleding hebt laten bedrukken. Ik neem aan dat de factuur dan ook zo'n 2 jaar oud is. Maar dan zeg je "we zijn nu meer dan een half jaar verder". Wat is er in die tussenliggende anderhalf jaar gebeurd?

 

Als je jouw schade berekent voor de rode kleding en dat vergelijkt met de nu ontvangen rekening van de resterende spullen, hoe ziet dat er dan uit?

Link naar reactie
  • 0

Oeps sorry, het moest 1 jaar zijn, ik heb denk ik te snel getypt. In iedergeval erg bedankt voor je antwoord, daar heb ik al veel aan. Het wit zag er in de eerste instantie (toen het net van de drukker kwam) vrij goed uit maar nadat het langer lag begon het rood er dus doorheen te schijnen. De kleding was inderdaad onverkoopbaar en het eerste half jaar zijn we bezig geweest om te laten zien dat de doorzichtigheid van de print niet aan de stof lag (zodat het onze schuld zou zijn of die van de fabrikant) maar aan hun drukker. Na veel vergelijking bleek dat dus en nu eindelijk - na een half jaar - volgens hun eigen test ook.

 

De schade is niet alleen materieel...(alhoewel je dit niet echt kan gebruiken in de opstart van een bedrijf) maar ook in reputatie. Wij konden niet leveren, moesten klanten "nee" verkopen en bovendien aan de mensen die zon kledingstuk al hadden gekocht uitleggen waarom de kleur zo slecht was en het terug nemen. Het is niet te bewijzen maar het zal onze verkoop en repuatie niet goed hebben gedaan. (zeker omdat wij een vrij specifieke doelgroep hebben)

Dus tja...hoe bereken je schade? en hoe maak je dat hard?

 

De verkoop is nu vrijwel gestagneerd en ik wil nu dus met mijn nieuwe partner een doorstart maken. Zelfde merk, nieuwe site, meer producten van nog betere kwaliteit (betere leverancier en drukker natuurlijk) en een ander marketingplan. Nu alleen nog de "oude zooi" inderdaad voor dumpprijzen verkopen en snel vergeten. Tis dus wel erg cru dat we nu ineens zo'n rekening krijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.