Oeps sorry, het moest 1 jaar zijn, ik heb denk ik te snel getypt. In iedergeval erg bedankt voor je antwoord, daar heb ik al veel aan. Het wit zag er in de eerste instantie (toen het net van de drukker kwam) vrij goed uit maar nadat het langer lag begon het rood er dus doorheen te schijnen. De kleding was inderdaad onverkoopbaar en het eerste half jaar zijn we bezig geweest om te laten zien dat de doorzichtigheid van de print niet aan de stof lag (zodat het onze schuld zou zijn of die van de fabrikant) maar aan hun drukker. Na veel vergelijking bleek dat dus en nu eindelijk - na een half jaar - volgens hun eigen test ook.
De schade is niet alleen materieel...(alhoewel je dit niet echt kan gebruiken in de opstart van een bedrijf) maar ook in reputatie. Wij konden niet leveren, moesten klanten "nee" verkopen en bovendien aan de mensen die zon kledingstuk al hadden gekocht uitleggen waarom de kleur zo slecht was en het terug nemen. Het is niet te bewijzen maar het zal onze verkoop en repuatie niet goed hebben gedaan. (zeker omdat wij een vrij specifieke doelgroep hebben)
Dus tja...hoe bereken je schade? en hoe maak je dat hard?
De verkoop is nu vrijwel gestagneerd en ik wil nu dus met mijn nieuwe partner een doorstart maken. Zelfde merk, nieuwe site, meer producten van nog betere kwaliteit (betere leverancier en drukker natuurlijk) en een ander marketingplan. Nu alleen nog de "oude zooi" inderdaad voor dumpprijzen verkopen en snel vergeten. Tis dus wel erg cru dat we nu ineens zo'n rekening krijgen.